728 x 90

فاکس نیوز: مریم رجوی می‌گوید:‎ راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است

فاکس نیوز
فاکس نیوز

تلویزیون فاکس‌ نیوز ۲۲دی۹۷ در گزارشی به موضعگیری خانم مریم رجوی درباره ضرورت به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای مقاومت و آزادی پرداخت و به‌نقل از وی گفت: ‌دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، نقض حقوق‌بشر، صدور بنیادگرایی و تروریسم، چهار ستون تئوکراسی حاکم بر ایران است. راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است».

 

مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی در مصاحبه با فاکس‌ نیوز در پاسخ به این سؤال که خواسته خانم رجوی محقق خواهد شد گفت: من امیدوارم، مردم بسیار محتاطند. بنا بر این فکر می‌کنم این رژیمها عملاً ضعیفتر از آنچه که تصور می‌کنید هستند. از سرکوب و بیرحمی برای مقابله با مردم استفاده می‌کنند.

رژیم ایران میلیاردها دلار را برای برنامه توسعه‌طلبی خود در سراسر خاورمیانه و در جهان خرج می‌کند. فکر می‌کنم در طی دوران حیات ما شاهد پایان رژیم ایران خواهیم بود که بهترین تضمین امنیت جهانی است.

 

تلویزیون فاکس‌ نیوز ۱۲ژانویه۲۰۱۹ - ۲۲دی۹۷:

اریک شاون مجری فاکس نیوز: وزیر خارجه مایک پمپئو به سفر خود به ۹کشور خاورمیانه‌ای ادامه می‌دهد و امروز در واقع در ابوظبی توقف دارد. او در آنجا با فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان ملاقات کرد.

پنتاگون طرح های خود را برای بیرون کشیدن از سوریه تعیین کرده ولی وزیر خارجه متحدانمان را در مورد طرح پرزیدنت و افزایش فشار دولت بر ایران مطمئن می‌سازد:

مایک پمپئو: ما فعالیتهای شرورانه جمهوری اسلامی ایران و نیروی انقلابی (‌افراطی) آن‌را بررسی می‌کنیم. ایران بی‌ثباتی بسیاری در این منطقه ایجاد کرده است لذا بخشی از این کار به‌خاطر آن است که ایران سوریه بی‌ثبات نکند یا به بی‌ثبات کردن آن ادامه ندهد. لذا، بله ما از تمامی قدرت آمریکا برای رسیدن به نتیجه، استفاده خواهیم کرد.

 

اریک شاون: ‌و در بخشی از آن قدرت، وزیر خارجه اعلام کرد آمریکا میزبان اجلاسی جهانی در مورد ایران در ماه آینده می‌باشد که در لهستان خواهد بود که تمرکز نهایی بر روی مهار نفوذ فزاینده آن کشور در منطقه خواهد بود. همان‌طور که ممکن است بدانید اخیراً مطلع شدیم رژیم یک سرباز قدیمی نیروی دریایی آمریکا را در بازداشت دارد که مادر او اخیراً خواستار آزادی او شده است ایران در رأس لیست کشورهای حامی تروریسم در جهان است. در این جا مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسیها در برنامه ما شرکت دارد.

 

اریک شاون: این اجلاس که در ۱۳فوریه در لهستان شروع می‌شود و به ایجاد یک ناتو عربی کمک می‌کند آیا فکر می‌کنید کشورهای خلیج و متحدان سنی و عرب و کشورهای اروپایی که اخیراً تحریمهای بیشتری را علیه ایران اعمال کردند همگی علیه آن رژیم متحد می‌شوند؟

مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها:من اخیراً از خلیج عربی بازگشتم و با رهبران کشورهای عربی و هندوستان گفتگو داشتم، شما این احساس را از کشور های خلیج و کشورهای سراسر جهان می‌گیرید که نگرانی عمیقی نسبت به آنچه که بدرستی وزیر خارجه پمپئو به آن فعالیتهای ویرانگر و شرورانه جمهوری اسلامی ایران می‌نامد، دارند. برای همین من انتظار دارم که دهها کشور در لهستان حاضر شوند و در مورد این اعمال نابود کننده گفتگو کنند.

فکر می‌کنم این چیزیست که ضروریست و فکر می‌کنم حتی اروپاییان که با خروج پرزیدنت ترامپ از توافق اتمی مخالف بودند می‌فهمند که جمهوری اسلامی را باید متوقف کرد.

 

اریک شاون: بله در هلند و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه تهران اعمال کردند زیرا دولت ایران را متهم کردند که جوخه ترور اعزام کرده و دو تن از فعالان را در خیابان در سال ۲۰۱۵و ۲۰۱۷کشته است دو مخالف را با شلیک به سرشان کشته است.

آیا شما فکر می‌کنید که اروپاییان به واقع دست از تجارت با ایران بردارند و یا به‌خاطر اصول دست از معامله با این رژیم خلافکار بر میدارند؟

مارک دوبوویتس: فکر نمی‌کنم این کار را انجام دهند و فکر نمی‌کنم که بخواهند این کار را انجام دهند ولی فکر نمی کنم گزینه دیگری داشته باشند زیرا پرزیدنت ترامپ آنان را بدرستی در برابر یک انتخاب اساسی بین اقتصاد ۴۰۰میلیارد دلاری ایران و اقتصاد ۲۰تریلیون دلاری آمریکا قرار داده است. آنان را در انتخاب بین معامله با ریال ایران که در واقع در حال فروپاشی است با دلار آمریکا که پول مسلط جهانی است قرار داده است.

رهبران تجاری اروپا تصمیم های بسیار متفاوتی از رهبران سیاسی اتحادیه اروپا می‌گیرند که آنهم عقب‌نشینی از جمهوری اسلامی ایران است.

 

اریک شاون: انتظاری که از این اجلاس دارید چیست اگر که اروپاییان نخواهند دست بردارند؟

مارک دوبوویتس: فکر می‌کنم اروپاییان هم واقعیت را تشخیص می‌دهند که گزینه کمی دارند فکر می‌کنم تنها نیاز به یک درک مشترک است که جدای از موضع آنها بر سر توافق اتمی فکر می‌کنم دهها کشور از جمله اروپاییان درک می‌کنند رژیم ایران درگیر سوءقصدها و حمایت از تروریسم و ساختن موشک‌های بالستیکی است که قادر به حمل کلاهک‌های اتمی از جمله موشک‌های آی.سی.بی.ام برای هدف قرار دادن آمریکا و سایر کشورها می‌باشد، علاوه بر نقض وحشیانه حقوق‌بشر که در درون ایران انجام می‌شود.

برای همین فکر می‌کنم درک جامع تری در میان دهها کشور از جمله اروپاییان وجود دارد که به آن جنبه از فعالیتهای شرورانه ایران باید به فوریت پاسخ داده شود.

 

اریک شاون: اشاره کردم به توطئه سوءقصد که یکی در همین جا در آمریکا بود که آژانس‌های اطلاعاتی ایران پشت طرحی برای سوءقصد به سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در رستورانی در جرج تاون بودند.

اجازه دهید فیلمی را برایتان از اجلاس بزرگترین اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران نشان دهم آنها این گردهمایی عظیم را برگزار کردند که خانم مریم رجوی پرزیدنت این اپوزیسیون است.

آنها این گردهمایی عظیم را هر ساله در خارج پاریس برگزار می‌کنند و مقامات در بلژیک و فرانسه سه نفر را دستگیر کردند که در میان آنها یک دیپلمات ایرانی در طرح توطئه‌یی برای بمب‌گذاری بود.

ایران قرار بود آن گردهمایی را بمب‌گذاری کند که در آن بسیاری از مقامات پیشین آمریکایی از جمله رودی جولیانی بود که هر ساله برای این گروه سخنرانی می‌کند.

لذا شما عملاً یک طرح سوءقصد را در فرانسه داشتید که گفته می‌شد توسط تهران اداره می‌شد و این چیزیست که خانم رجوی در مورد وزیر پمپئو گفته است:

مریم رجوی: «وزیر خارجه تصریح کرد هنگامی‌که آمریکا با دشمنانی از قبیل ملایان همدستی می‌کند «آنها جلو می‌آیند و پیشروی می‌کنند»...دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، نقض حقوق‌بشر، صدور بنیادگرایی و تروریسم، چهار ستون تئوکراسی حاکم بر ایران است. راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است».

 

اریک شاون: آیا این می‌تواند محقق شود؟

مارک دوبوویس:من امیدورام، مردم بسیار محتاطند در سال ۱۹۸۱ زمانی که رونالد ریگان به قدرت رسید معتقد بود که ما باید به یک نوع بازدارندگی با اتحاد شوروی برسیم ریگان بدرستی آنان را امپراطوری شیطان می‌خواند و دست به یک سیاست فراگیر زد، ۶ الی ۷سال بعد اتحاد شوروی فروپاشید. بنا بر این فکر می‌کنم این رژیمها عملاً ضعیفتر از آنچه که تصور می‌کنید می‌باشد و از سرکوب و بیرحمی برای مقابله با مردم استفاده می‌کنند.

جمهوری اسلامی میلیاردها دلار را برای برنامه توسعه‌طلبی خود در سراسر خاورمیانه و در جهان خرج می‌کند. فکر می‌کنم در طی دوران حیات ما شاهد پایان جمهوری اسلامی خواهیم بود که بهترین تضمین امنیت جهانی است.

 

اریک شاون: آنها در حقیقت دو مقام شورای ملی مقاومت ایران را که اینجا در آمریکا در واشنگتن زندگی می‌کنند هدف قرار داده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c7099e4-f7bb-4147-b326-801e606330d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات