728 x 90

فاکس نیوز: مریم رجوی گفت باید به رژیم ایران نشان داد فعالیتهای تروریستی عواقبی بسیار جدی خواهد داشت

تیرانا - آلبانی
تیرانا - آلبانی

فاکس نیوز گزارش داد: آلبانی دو دیپلمات رژیم ایران را، به‌خاطر تهدید امنیتی برای این کشور اخراج کرد و موجب تحسین دولت دونالد ترامپ شد.

فاکس نیوز در ادامه نوشت: مریم رجوی در بیانیه‌یی گفت، به رژیم ایران باید نشان داده شود که «فعالیتهای تروریستی آنها در اروپا و سراسر جهان عواقب بسیار جدی خواهد داشت.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، که ائتلافی از گروه‌های مقاومت ایران را شامل می‌شود گفت: «رژیم تهران پدرخوانده و کانون تروریسم تحت شعار اسلام در جهان امروز است. به این دلیل لیست‌گذاری وزارت اطلاعات به‌عنوان یک نهاد تروریستی و اخراج دیپلمات تروریستهای آن از آمریکا و اروپا برای امنیت این کشورها امری ضروری و خواسته مردم ایران است ».

 

فاکس نیوز نوشت: در زمانی که مقامات آمریکایی به رهبران اروپایی فشار می‌آورند که علیه رژیم ایران سخت گیری کنند. دونالد ترامپ در نامه‌یی به ادی راما نخست‌وزیر آلبانی گفت این اقدام پیامی می‌فرستد که فعالیتهای تروریستی ایران در اروپا و سراسر جهان عواقب شدیدی خواهد داشت.

 

فاکس نیوز در رابطه با فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در اروپا نوشت: یک مقام ارشد ضدتروریسم آمریکا برای فاکس‌ نیوز تأیید کرد که در ماه اوت مقامات آلبانیایی دو نفر مأموران ایرانی را به اتهام تروریسم در اوایل امسال دستگیر کرده‌اند.

این مقام گفت: ایران در ۳۹سال گذشته تاریخچه‌ای طولانی از طراحی و انجام سوءقصدها و اقدامات تروریستی علیه مخالفان رژیم ایران از جمله مجموعه‌یی از سو قصدها و طراحی حملات در سالهای اخیر در کشورهای اروپایی داشته است.

در ماه ژوئیه یک دیپلمات ایرانی مستقر در وین یکی از ۴فرد دستگیر شده به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی سالانه گروه مخالفان ایرانی در پاریس بود که رودی جولیانی وکیل ترامپ نیز در آن شرکت داشت.

در ماه نوامبر آژانس اطلاعاتی دانمارک گفت که توطئه کشتن یک فعال اپوزیسیون را خنثی کرده و یک نروژی ایرانی‌الاصل را دستگیر کرده است. این بازداشت به بحثها در مورد تحریمها در اجلاس سفرای اتحادیه اروپا راه برد.

پمپئو در بیانیه‌یی روز چهارشنبه از این تحول استفاده کرد تا که فراخوان آمریکا از کشورهای اروپایی را برای پیوستن به تحریم تهران را تجدید کند.

 

استقبال وزارت‌خارجه بحرین از اخراج دو دیپلمات رژیم ایران از آلبانی

وزارت‌خارجه بحرین اعلام کرد از تصمیم آلبانی برای اخراج دو دیپلمات رژیم ایران استقبال می‌کند. وزارت‌خارجه بحرین افزود: حمایت خود را از این تصمیم آلبانی ابراز می‌دارد و در انتظار تلاشهای بین‌المللی برای ادامه مقابله با سیاست‌های رژیم ایران است که از تروریسم حمایت می‌کند.

 

حمایت رئیس‌جمهور کوزوو از اخراج دو دو دیپلمات رژیم ایران از آلبانی

هاشم تاچی رئیس‌جمهور کوزوو از اخراج دو دیپلمات رژیم ایران از آلبانی استقبال کرد و گفت: من قویاً از نخست‌وزیر آلبانی به‌خاطر رژبم ایران حمایت می‌کنم. کوزوو تماماً خود را همسو با سیاست‌های وزیر خارجه مایک پمپئو و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا علیه رژیم ایران می‌کند. کوزوو و مردم غرب بالکان منطقه آزاد یورو آتلانتیک و عاری از فعالیتهای شرورانه غیردموکراتیک است.

 

آسوشیتدپرس: شاهین قبادی اخراج دو دیپلمات رژیم از آلبانی را شجاعانه خواند

به گزارش آسوشیتدپرس شاهین قبادی از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران اخراج دو دیپلمات رژیم ایران توسط آلبانی را تحت عنوان « اقدامی بسیار ضروری و شجاعانه » ستود.

قبادی گفت: « سفارتهای رژیم آخوندی در اروپا مراکز اقدامات تروریستی علیه مخالفان است».

وی افزود دو توطئه رژیم ایران یکی در آلبانی و دیگری در گردهمایی ایرانیان در پاریس در ماه ژوئن خنثی شدند و سفارتها و دیپلماتهای این رژیم نقش عمده‌ای در هر دو طرح تروریستی خنثی شده برعهده داشتند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d259510a-1ff9-4690-a65a-b20dff7ce230"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات