728 x 90

فاکس نیوز: زلنسکی به تصاویر ویرانگر اوکراین واکنش نشان می‌دهد: «این نسل‌کشی است»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین

فاکس نیوز روز ۱۴فروردین در گزارشی از مصاحبه زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با CBS نوشت: زلنسکی به تصاویر ویرانگر اوکراین واکنش نشان می‌دهد: «این نسل‌کشی است».

وبسایت فاکس نیوز نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه نسبت به تصاویر جدید ناراحت‌کننده‌ای که از یکی از حومه‌های کیف پایتخت منتشر شد و اجساد غیرنظامیان اعدام شده را نشان می‌داد، با نامیدن حملات روسیه به‌عنوان «نسل‌کشی»، واکنش نشان داد.

زلنسکی در مصاحبه‌یی با برنامه Face the Nation در CBS گفت: «در حقیقت، این یک نسل‌کشی است. حذف کل یک ملت و مردم، ما شهروندان اوکراین هستیم».

زلنسکی به مجری برنامه مارگارت برنان گفت: "ما بیش از صد ملیت داریم. این به نابودی و محو همه این ملیتها برمی‌گردد." ما شهروندان اوکراینی هستیم و نمی‌خواهیم تحت سلطه سیاست فدراسیون روسیه قرار بگیریم. این دلیلی است که ما در حال نابودی و کشته شدن هستیم. و این در اروپای قرن بیست و یکم اتفاق می‌افتد. بنابراین این شکنجه تمام ملت است».

 

آسوشیتدپرس در همین رابطه نوشت: اوکراین روسیه را به‌قتل‌عام متهم می‌کند، اجساد در شهر پراکنده‌اند

آسوشیتدپرس در گزارشی از شهر آزاد شده بوچا، اوکراین نوشت: اجساد با دست‌های بسته، زخم‌های گلوله از فاصله نزدیک و نشانه‌هایی از شکنجه در شهری در حومه کیف پس از عقب‌نشینی سربازان روسی از منطقه پراکنده‌اند. مقامات اوکراین روز یکشنبه نیروهای در حال خروج را به ارتکاب جنایات جنگی و بر جای گذاشتن "صحنه‌ای از یک فیلم ترسناک" متهم کردند.

هنگامی که تصاویر اجساد افرادی که به‌گفته ساکنان آنها به‌طور کور کشته شدند - از بوچا پدیدار شد، تعدادی از رهبران اروپایی این جنایات را محکوم کردند و خواستار تحریم‌های شدیدتر علیه مسکو شدند.

ایرینا وندیکتوا، دادستان کل اوکراین گفت که اجساد ۴۱۰غیرنظامی از شهرهای منطقه کیف که اخیراً از نیروهای روسیه پس گرفته شده بودند، جمع‌آوری شده‌اند.

 

پولیتیکو روز ۱۴فروردین در همین رابطه نوشت: بلینکن و استولتنبرگ از زدن برچسب "نسل کشی" به اقدامات روسیه خودداری کردند.

ینس استولتنبرگ گفت: «این یک وحشیگری علیه غیرنظامیان است که دهه هاست در اروپا شاهد آن نبوده‌ایم».

مقامات ارشد آمریکا و ناتو روز یکشنبه در برنامه استیت آو د یونیون"سی.ان.ان از زدن برچسب" نسل کشی" به اقدامات روسیه در اوکراین خودداری کردند، حداقل هنوز نه.

هنگامی که از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پرسیده شد که آیا تجاوز مسکو به نسل‌کشی تبدیل شده است، گفت: "ما کاملاً نظارت می‌کنیم، هر چیزی را که می‌بینیم مستند می‌کنیم"و"همه آن را برای "مؤسسات و سازمانهای مربوطه" می‌گذاریم.

بلینکن گفت که معتقد است نیروهای روسی از زمان حمله به اوکراین در فوریه مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

او گفت: «ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌حس شویم. ما نمی‌توانیم این را عادی کنیم».

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز هنگام توصیف رفتار روسیه در جریان تهاجم به اوکراین از کلمه "نسل کشی" استفاده نمی‌کند.

او در برنامه "استیت آو د یونیون"گفت: «این وحشیگری علیه غیرنظامیان است که دهه‌هاست در اروپا شاهد آن نبوده‌ایم»."و این وحشتناک است و کاملاً غیرقابل قبول است که غیرنظامیان هدف قرار گیرند و کشته شوند. "

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2a03547-dac9-480f-9483-e45a55d5962d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات