728 x 90

فاکس نیوز: حکم اعدام نوید افکاری، خشم گسترده مدافعان حقوق‌بشر و کشتی‌گیران برجسته آمریکایی را به‌همراه داشته است

قیام مردم ایران - آبان۹۸
قیام مردم ایران - آبان۹۸
  • بن اسکرین ستاره پیشین ورزشهای رزمی و کشتی‌گیر المپیک: حکم اعدام نوید افکاری واکنش یک رژیم دیکتاتوری است.
  • سازمان حقوق‌بشری سیمون ویزنتال در آمریکا: رهبران جهان از آلمان و فرانسه و ژاپن باید به آخوندها بگویند احکام اعدام را متوقف کنید، یا شریان اقتصادی خود را از دست می‌دهید.

فاکس نیوز ۱۱شهریور ۹۹ –ویتن هال Weinthal (گزارشگر حقوق‌بشر در خاورمیانه در بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشنگتن: دادگاهی در شهر شیراز ایران یک قهرمان کشتی را با مجازات شوکه‌کننده ۲بار اعدام و شلاق به‌خاطر تظاهرات علیه سیاست‌های فاجعه‌بار اقتصادی رژیم ایران محکوم کرده است.
حکم علیه نوید افکاری ۲۷ساله با خشم گسترده از جانب مدافعان حقوق‌بشر، ایرانیان آمریکایی و کشتی‌گیران برجسته آمریکایی مواجه شد که از حکام تهران خواستار توقف این اعدام شدند.
افکاری یکی تظاهر کنندگانی بود که در اعتراضات ضدحکومتی در چندین شهر ایران در مرداد ۹۷ به خیابان‌ها آمدند. آنها به وضعیت وخیم اقتصادی و تورم اعتراض داشتند....
وحید برادر نوید افکاری به ۵۴سال و ۶ماه زندان و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد. به برادر سوم حبیب ۲۷سال و سه ماه زندان و ۷۴ضربه شلاق حکم دادند.
در فیلم ویدئویی که فاکس‌ نیوز دریافت کرد مادر آنها این دادگاه نمایشی علیه فرزندانش را محکوم کرد.
او گفت: «من از هر کسی که صدای مرا می‌شنود درخواست کمک دارم» .

فاکس نیوز افزود: در سخنانی که از نوید افکاری منتشر شده است می‌گوید مقام‌های رژیم ایران او را شکنجه کرده‌اند تا به اتهامات ساختگی علیه خود اعتراف کند. سر او را با کیسه پلاستیکی پوشانده و در بینی او الکل ریخته‌اند. نوید افکاری که یک گچ‌کار است چندین مدال کشتی در مسابقات ورزشی ایران به دست آورده است.

بن اسکرین، ستاره پیشین ورزشهای رزمی و کشتی‌گیر المپیک در مورد حکم افکاری توئیت کرد: «این آن چیزی است که یک رژیم به واقع دیکتاتور از خود نشان می‌دهد».

خبرنگار اروپایی پلیتیکو متیو کارنیشینگ نوشت: «منطور از اعمال دو بار حکم اعدام چیست؟ آنها نگرانند که ممکن است اولی را خراب کنند؟».

هیات نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل به درخواست فاکس نیوز برای اظهارنظر پاسخی نداد...

سازمان حقوق‌بشری سیمون ویزنتال این اعدام طراحی شده را محکوم کرد و گفت: «این منتهای شقاوت رژیم ضدبشری و وحشتناک حاکم بر ایران است!».

این سازمان توئیت کرد: «رهبران جهان از آلمان و فرانسه و ژاپن باید به آخوندها بگویند احکام اعدام را متوقف کنید یا شریان اقتصادی خود را از دست می‌دهید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24bc0fac-0c57-4c80-b020-8c44bc1aac8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات