728 x 90

فاصله معنادار میز کاخ کرملین در دیدار با رئیسی جلاد

رئیسی جلاد قتل عام ۶۷
رئیسی جلاد قتل عام ۶۷

در ادامه سفر خفت‌بار و شکست خورده رئیسی جلاد به روسیه و نبود کمترین پروتکل‌های دیپلماتیک، کیومرث اشتریان استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در کشمکشهای باندهای درونی رژیم درباره فاصله معنادار میز کاخ کرملین در این دیدار گفت: «روسها با برخورد سردشان به رئیسی گفتند یا با ما باشید یا با برجام».

کیومرث اشتریان نوشت: «هر چه به غرب نزدیک شوید از ما دور می‌شوید». این منطق روسیه است که به نظر می‌آید در فاصله معنادار «میز روسی»، در ملاقات اخیر «سران» دو کشور، هویدا شده است؛ یعنی چهره‌ای دیگر از سیاست خارجی روسیه و تحکیم پیوند روسی-اسرائیلی در مواجهه با ایران.

آنها احتمالاً به‌دلیل اطلاعاتی که از «وین» دارند و پیش از اظهارات رسمی وزیر خارجه نظام، تغییر رویکرد ما را دریافته بودند. خودتان را جای روسیه بگذارید تا «منطق» رفتار آنان را دریابید.

برخورد سرد روسیه با رئیس‌جمهور ایران به‌دلیل آن است که چشم‌انداز «حل برجام بدون روسیه» را می‌بیند. روسیه بر این باور است که اگر نظام خود مستقیم به سازوکاری برای حل بحران با غرب برسد، در ادامه راه تنها خواهد بود و هزینه آن را نیز باید بپردازد. در این بحبوحه، موشک‌پرانی به امارات نیز به تحریک هرکس بوده باشد، در همین چارچوب قابل فهم است؛ فعلاً بیش از این نمی‌توان گفت... (سایت حکومتی دیدبان ایران ۱۰بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b508a52-f89b-4a6e-8c34-3a473a127264"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات