728 x 90

فاشیسم دینی و نقطه‌عزیمت هیستری زن‌ستیزی

سرکوب زنان
سرکوب زنان

با بررسی خبرهای روز متوجه می‌شویم که یک سرکوب سیستماتیک و هماهنگ‌شدهٔ حکومتی علیه زنان میهنمان در عالی‌ترین سطح تصمیم‌گیرندهٔ حکومتی طراحی شده است. سرکوبی که ابراهیم رئیسی، فرمان آن را «به ۲۸ وزارتخانه و سازمان از جمله وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی، سازمان صدا‌و‌سیما و. ». (جهان صنعت. ۱۶تیر ۱۴۰۱). صادر کرده و این دستگاه حکومتی موظف شده‌اند آن را اجرا کنند.

طبق معمول امام‌های ریایی نمایش جمعه و آخوندهای دانه‌درشت نظام هم در بوق آن می‌دمند تا پاسداران، بسیجی‌ها، لباس‌شخصی‌ها و سگان انتظامی را برای اجرای آن تحریض کنند. با این استنباط یک خط سراسری از طرف حکومت در حال اجرا می‌باشد.

خروجی این فرمان رذیلانه و مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق و کرامت زنان این است که دستگاههای دولتی از پذیرش و ارائه خدمات به زنانی که فرهنگ رژیم آنان را فاقد حجاب می‌داند معذور خواهند بود. این دستور حکومتی بر آن است که در آینده نیز خدمات عمومی را از زنان سلب نماید.

 

یک سیاست فاشیستی

دامنهٔ سرکوب البته به اینجا ختم نمی‌شود اما فحوای آن این است که اگر زنان میهنمان به منویات آخوندی و حجاب اجباری تن ندهند به‌معنای واقعی کلمه حق حیات و برخورداری از خدمات اجتماعی ندارند. یعنی همان‌گونه که در فاشیسم هیتلری، یهودیان به‌دلیل سیاست ضدنژادی هیتلر حق حیات نداشتند، در فاشیسم دینی نیز زنان در گام اول حق برخورداری از خدمات اجتماعی ندارند و در گام‌های بعدی امنیت اجتماعی آنان در معرض خطر قرار خواهد گرفت. این همان رفتاری است که یک روزنامهٔ حکومتی آن را «رفتار طالبانی»! خوانده است.

«باید بدانیم رفتارهای طالبانی در جامعه ایران بدون تبعات نخواهد بود. هم‌چنین به جای این‌که احساس امنیت در جامعه را برای بخشی از زنان افزایش دهیم روزبه‌روز به آنها القا می‌کنیم که خیابان برای ترددشان امنیت ندارد» (جهان صنعت. ۱۶تیر ۱۴۰۱).

 

رئیسی مأمور اعدام، زن‌ستیزی و سرکوب

با صدور این دستور بیش‌از‌پیش مشخص می‌شود که خامنه‌ای، شخص رئیسی را به‌خاطر تشدید سرکوب و مقابله با فوران قیام‌ها در دوران سرنگونی روی کار آورده است. این دولت به جای پرداختن به معضلات اقتصادی و تورم و گرانی کمرشکن، وظیفهٔ اول و آخر خود را افزودن به تعداد اعدامها و سرکوب زنان قرار داده است. این حکومت نه می‌تواند و نه می‌خواهد گرهی از مردم بگشاید.

این موضوع چنان در افکار عمومی طنین انداخته است که روزنامه‌های حکومتی نیز به آن واکنش نشان داده‌اند. یک کارشناس، اوج‌گیری هیستری زن‌ستیزی حکومت را در قالب صدور برخی دستورات و مصوبه‌ها برای سرگرم کردن مردم [بخوانید انحراف اذهان از صورت مسألهٔ اصلی یعنی قیام و سرنگونی] می‌داند و می‌گوید:

«مسئولان در حالی به موضوع حجاب اصرار دارند که مشکلات فراوانی گریبان مردم را گرفته است. این روزها قشر عظیمی نان برای خوردن و سرپناهی برای خوابیدن ندارند. رئیس‌جمهور باید ۲۸سازمان را درگیر چنین موضوعاتی کند و از آنها در برابر ریشه‌کن کردن فقر و مشکلات اقتصادی، فساد اداری و موارد مشابه استفاده کند. البته مسئولان بر این باورند که با این‌گونه طرح‌ها می‌توانند مشکلات اقتصادی مردم را به حاشیه برانند، این در حالی است که نه‌تنها مشکلات مردم فراموش نمی‌شود، بلکه دردی بر دردهای آنها نیز اضافه می‌شود. به همین خاطر نارضایتی در جامعه افزایش پیدا می‌کند» (جهان صنعت. ۱۶تیر ۱۴۰۱).

 

اشتباه فاحش خامنه‌ای و رئیسی

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که فاشیسم دینی در بحبوحه‌ٔ فوران نارضایتی‌های اجتماعی و جوشش قیام‌ها از شهرهای میهنمان، بر آن است تا جامعهٔ انفجاری ایران را قفل کرده و پتانسیل آن را به محاق ببرد. در کنار افزودن به‌شمار اعدام‌ها، سرکوب زنان نیز یکی از اهرم‌های آن برای مقابله با جامعهٔ قیام‌خیز است. حکومت تصور می‌کند با سرکوب و به حاشیه راندن زنان میهنمان به بهانهٔ حجاب می‌تواند موتور محرکهٔ قیام و خیزش را از کار بیندازد. این همان اشتباه فاحش خامنه‌ای و رئیسی است.

«چند قطبی کردن جامعه، دیوارکشی و برخوردهای خشن نه تنها اهداف مورد نظر را محقق نمی‌کند بلکه باعث ایجاد فاصله میان مردم و نظام حکمرانی خواهد شد و نظامی که حمایت مردمش را همراه نداشته باشد به پیش نخواهد رفت. [بخوانید سرنگون خواهد شد]» (اعتماد. ۱۶تیر ۱۴۰۱)

 

دفاع از دختران و زنان در مقابل یورش نیروهای سرکوبگر

رئیس جمهور برگزیدهٔ مقاومت در واکنش به خط سراسری سرکوب زنان و دختران میهنمان طی توئیتی نوشت:

«رژیم زن‌ستیز حاکم بر ایران در هراس از قیامهای روزافزون و نقش زنان در آن‌ها، سرکوب و تبعیض علیه زنان را به بهانه آخوندساخته بدحجابی تشدید کرده است.

از همه جوانان غیرتمند می‌خواهم در مقابل یورش و تعرض نیروهای سرکوبگر به دفاع از دختران و زنان بپردازند».

این رهنمود خانم مریم رجوی، به‌یقین راهنمای عمل جوانان شورشی و غیرتمند ایران‌زمین قرار خواهد گرفت و خط سراسری سرکوب را بر سر آمران و عاملان آن خراب خواهد کرد.

زود است که خامنه‌ای و رئیسی بدانند که دارند باد می‌کارند و توفان درو خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/343f5260-aafa-49e6-8fbf-3379aaf42fa9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات