728 x 90

فارین افرز : مهمترین لحظات عراق برای خلاصی از نفوذ رژیم ایران

قیام مردم  عراق - لگدمال کردن تصاویر خامنه‌ای  و قاسم سلیمانی -عکس از آرشیو
قیام مردم عراق - لگدمال کردن تصاویر خامنه‌ای و قاسم سلیمانی -عکس از آرشیو

مجله فارین افرز در مقاله تحلیلی خود پیرامون شرایط عراق به تاریخ دوشنبه ۵خرداد نوشت: «این لحظه از مهمترین لحظات عراق برای خلاصی از نفوذ رژیم ایران قلمداد می‌شود. این امر نه فقط به‌خاطر پخته بودن شرایط عراق بلکه هم‌چنین به‌خاطر پخته بودن شرایط در ایران نیز می‌باشد. زیرا رئیس‌جمهور آمریکا تهران را خسته کرده و توان او را برای ادامه کمک به نمایندگان منطقه‌ایش گرفته و به‌گفته برایان هوک نماینده مخصوص آمریکا در امور ایران، تهران را مجبور ساخته تا از هزینه‌های نظامی خود بکاهد».

مقاله در ادامه با ارزیابی ادامه تظاهرات مردم در عراق و نفرت عمومی نسبت به سیاست‌های مداخله‌جویانه رژیم ایران می‌نویسد: «تظاهراتی که از اکتبر۲۰۱۹ در عراق شروع شد و سرکوب و قتل و حتی ترس از ویروس کرونا نتوانست آنرا مهار نماید با صراحت ادامه دخالت رژیم ایران در امور عراق را رد کرد و ناخشنودی از این وضعیت را بارز ساخت. حتی کار به آنجا رسید که برخی از تظاهر کنندگان تصاویر خامنه‌ای و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بازوی برون‌مرزی سپاه پاسداران را با کفش می‌زدند».

فارین افرز در ادامه مقاله تحلیلی خود با اشاره به نقش شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق به‌دنبال هلاکت قاسم سلیمانی اضافه می‌کند: «گروه‌های وفادار به رژیم ایران خصوصاً در پی حمله آمریکا در آغاز ژانویه گذشته که طی آن قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس کشته شد به‌صورتی جدی‌تر تحت فشار هستند.

شایان یادآوریست که سلیمانی و مهندس نقشی جدی در تقویت دخالتهای رژیم ایران در عراق داشتند و این امریست که اسماعیل قاآنی جانشین سلیمانی نتوانست آنرا ایفا کند. از سویی دیگر سیستانی تلاش می‌کند این شبه‌نظامیان را از مشروعیت دینی خود محروم کند. به همین دلیل در پیامی مبنی بر این‌که سیستانی از حمایت خود از گروههایی که همواره پیرو سپاه پاسداران بودند دست کشیده ۴گروه وابسته به سیستانی شامل لشگر عباس و امام علی و تیپ علی‌اکبر و گردانهای انصار مرجعیت از حشدالشعبی جدا شدند و تابع دفتر نخست‌وزیری شدند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e104c15-b177-4507-9d64-1821b0a16eae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات