728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - شمار جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل از ۲ هزار نفر فراتر رفت

شیوع گسترده کرونا و پر شدن تختهای بیمارستانها
شیوع گسترده کرونا و پر شدن تختهای بیمارستانها

این خبر بروز می‌شود 

 

شمار جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل از ۲ هزار نفر فراتر رفت

به گزارش  خبرگزاری حکومتی ایرنا دوشنبه ۲۵ مرداد ، بر اساس آخرین آمار اعلام شده، طی شبانه‌روز گذشته با فوت ۱۲ نفر دیگر از مبتلایان کرونا، شمار جان‌باختگان پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل به ۲ هزار و ۹ نفر رسید.

دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد که در ادامه روند صعودی موج پنجم شیوع کرونا، شمار مبتلایان جدید و بستری همزمان کووید.۱۹ در استان اردبیل نسبت به یک ماه قبل بیش از هفت برابر شده و این بیماری با سرعت بیشتر در حال شیوع گسترده است.

وی به پر شدن ظرفیت تخت‌های مراکز درمانی استان اردبیل و بروز محدودیت جدی در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد.

 

ایران زیر شدیدترین حمله ویروسی است

شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و داروی رژیم گفت: بی‌سابقه‌ترین و شدیدترین حمله ویروسی به کشور در جریان است

او افزود مصرف داروی «رمدسیویر» در ظرف ٧٢ساعت ده برابر افزایش پیدا کرد.

یادآوری می‌کنم رژیم از روز گذشته داروی رمدسیویر را از لیست داروهای مشمول خدمات درمانی حذف کرده است.(تلگرام چند ثانیه رژیم ۲۵مرداد)

 

بیمارستان مجهز سپاه در ارومیه اجازه بستری شدن مردم کرونایی را نمی‌دهد

بر اساس تصاویر منتشر شده از ارومیه، رژیم آخوندی با هزینه‌های سنگین از سرمایه‌های مردم ایران برای بیمارستان عارفیان که اختصاصی سپاه پاسداران، بالاترین تجهیزات را برای آن تهیه کرده است؛ اما همین بیمارستان اجازهٔ بستری شدن انبوه مردم مبتلا به کرونا را نمی‌دهد و تنها اعضای سپاه جنایتکار پاسداران را بستری و درمان می‌کند.

 

جان‌باختن ۶۵۵ نفر بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس گزارش رسانه‌های حکومتی طی ۲۴ساعت گذشته بیش از ۶۵۵ نفر بر اثر بیماری کرونا جان‌باخته‌اند. 

البته بر اساس گزارشات منابع موثق سازمان مجاهدین تا روز گذشته ۳۶۴هزار نفر جان‌باخته‌اند. و این آمار رژیم توسط وزارت بهداشت آخوندها آمارسازی شده است. 

 

رشد 84 درصدی فوتی‌های کرونا در پی تعطیلات اخیر

بر اساس گزارش سایت حکومتی سلامت نیوز دوشنبه ۲۵ مرداد، تصور این است که با اعمال محدودیتهای مقطعی می‌توان مانع از شیوع کرونا در کشور شد اما جالب است بدانید در تعطیلات اخیر تهران و البرز تعداد متوفیان ۸۴ درصد رشد داشته است! چندی پیش در گزارشی با عنوان «اولتیماتومی برای سفر / تصمیماتی که مُسکن هم نیست چه برسد به درمان!» به این مساله پرداختیم.

 

هر ساعت یک نفر در آذربایجان غربی بر اثر کرونا می میرد!

به گزارش سایت حکومتی  کردپرس ۲۵مرداد، بر اساس آخرین آمار در شبانه روز گذشته،  ١٥٥٨ مورد سندرم حاد تنفسی در بیمارستان های استان آذربایجان‌غربی شناسایی شدند که ١٠٣٥ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ٦٨٧ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ‌غربی؛  در این روز با ٢٥ فوتی، مجموع فوتی های استان به ٥ هزار ٩٩ نفر رسید. مجموع کل مبتلایان استان نیز از ابتدای شیوع تا کنون  در کل استان ٢١١ هزار و  ٣٥٠ نفر است.

 

مشخص نیست قله موج پنجم کرونا در کشور تا چه زمانی است

سخنگوی ستاد حکومتی مقابله با کرونا در مصاحبه با ایلنا (۲۵مرداد) گفت: در حال حاضر ۳۵۹شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۹شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۰شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند. در سطح کشور موجهای اول تا پنجم بیماری ایجاد شده که موج پنجم، بلندترین موجی بوده که با آن روبه‌رو بوده‌ایم.

وی وی افزود: مشخص نیست قله موج پنجم کرونا در کشور تا چه زمانی است که جای نگرانی دارد و هر موقع به وضعیت کاهش سرعت ابتلا برسیم می‌توانیم بگوییم که به قله موج پنجم رسیده‌ایم. به‌عنوان نمونه در استان تهران ۱۶شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد اما انتهای موج بیماری، با سرعت کم همراه شده.

 

شدت گرفتن بستریهای بیماران کرونایی در قم

در جلسه فرماندهی مقابله با کرونا قم مشخص شد تمامی بیمارستانهای کرونایی قم به‌حالت کاملاً پر در آمده و بخشی از بیمارستان شهدا نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

با توجه به کمبود اکسیژن در مراکز درمانی و پر بودن تخت‌های بیمارستان و بخش‌های اورژانس، از مردم قم خواسته شد، مسائل بهداشتی را رعایت کرده تا درگیر کرونا نشوند (سایت دانشگاه علوم پزشکی قم ۲۵مرداد).

 

چاره‌ای جز تشکیل بیمارستان صحرایی نیست

هادی یزدانی پزشک و متخصص حکومتی گفت: بیمارستان صحرایی مربوط به شرایط اضطرار و بحران است بحران‌هایی مثل جنگ، زلزله، سیل و هر چیزی که نیاز به یک زیرساختی دارد که بتواند خدمات پزشکی را به حداقل‌ها ارائه دهد. ما در ایران تجربه بیمارستانهای صحرایی را داشته‌ایم و داریم و چیز جدیدی نیست.

در این شرایط چاره‌ای نیست و گریزی هم از بیمارستانهای صحرایی وجود ندارد.

نباید به اینجا می‌رسیدیم اما الآن در این شرایط چاره‌ای جز استفاده از بیمارستانهای صحرایی نیست. بیمارستانهای صحرایی برای بیماران کرونایی باید بتوانند اکسیژن‌رسانی به بیمار را انجام بدهند و تختهایی را در نظر بگیرند که کاربرد تخت‌های آی.سی.یو را تا حدودی داشته باشند (کانال خبر فوری رژیم ۲۵ مرداد).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f75d668c-eb44-4307-94e0-3cd555700041"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات