728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - دبیرکل خانه پرستار: وضعیت تجهیزات مورد نیاز کادر درمان در بسیاری از بیمارستانها «فاجعه» است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر بروز می‌شود

 

وضعیت فوق‌بحرانی کرونا در جاسک- شهروندان در راهروی بیمارستان بستری هستند

به گزارش گزارشگران بلوچ، در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهر جاسک ،بیمارستان این شهر تخت خالی ندارد.

بسیاری از بیماران کرونایی به دلیل تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در راهرو بستری شده‌اند. 

طبق این گزارش، بیماران بر روی زمین و در مسیر تردد شهروندان بستری شده‌اند. این امر می‌تواند سلامت آنها را با خطر جدی روبه‌رو کند. 

-کرونا

 

دبیرکل خانه پرستار: وضعیت تجهیزات مورد نیاز کادر درمان در بسیاری از بیمارستانها «فاجعه» است

دبیرکل خانه پرستار در مطلبی که در یکی از سایتهای حکومتی منتشر شد در مورد وضعیت فاجعه‌بار ایمنی کادر درمان در مقابل پاندمی کرونا گفت بسیاری از بیمارستانهای کشور با کمبود «گان» و «ماسک» مواجه هستند و در عمده بیمارستانها اصلاً ماسک N۹۵ پیدا نمی‌شود. کمبود تجهیزات نیز منجر به آن شده است که در بیشتر بیمارستانها پروتکل‌های بهداشتی به هیچ‌وجه رعایت نشود و به همین دلیل شاهد ابتلای پرستاران به نوع شدید بیماری کرونا هستیم.

 

رئیس بیمارستان گلستان اهواز: مراجعه مبتلایان این موج کرونا بی‌سابقه و هولناک است

خبرگزاری حکومتی ایسنا در گزارشی به‌نقل میثم معزی رئیس بیمارستان گلستان اهواز در مورد وضعیت کرونایی شهر اهواز نوشت در هفته گذشته بیش از ۲هزار بیمار کرونایی برای دریافت دوزهای داروی رمدسیویر، به‌صورت سرپایی به درمانگاه ویژه‌ این بیماری در مجتمع اورژانس مراجعه کردند که این حجم از مراجعه بیماران از ابتدای شیوع پاندمی کرونا، بی‌سابقه و هولناک است.

 

صف‌های طولانی دریافت واکسن در تهران

بنا بر گزارشهای هموطنانمان و ویدیوهایی که توسط آنان در شبکه‌های مجازی پخش شده در تهران صفهای طویلی در مقابل مراکز تزریق واکسن شکل گرفته است.

به عقیده کارشناسان پزشکی ازدحام در این صفها خود یکی ازعوامل اصل گسترش پاندمی کروناست و این در حالی است که کارگزاران رژیم همواره مردم را همواره مقصر شیوع کرونا به‌خاطر عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی می‌دانند.

در حالی جان مردم در این صفها توسط حاکمیت آخوندی برای تزریق واکسنهای ناشناخته و غیرمعتبر به بازی گرفته می‌شود که در سایر کشورهای جهان بالاترین تسهیلات برای انجام واکسیناسیون بکار گرفته شده و تاکنون درصد بالایی از شهروندانشان را با واکسنهای معتبر و تایید شده واکسینه کرده‌اند.

 

 مینو محرز: واکسیناسیون دیرهنگام تأثیر زیادی در رسیدن ما به جایگاه کنونی دارد.

مینو محرز عضو ستاد کرونا رژیم آخوندی درباره علت فاجعه گسترش و شیوع کرونا و ربط آن به سیاست جنایتکارانه عدم واکسیناسیون عمومی در کشور گفت:

«واکسیناسیون دیرهنگام تأثیر زیادی در رسیدن ما به جایگاه کنونی دارد نداشتن قرنطینه واقعی، امکان مقابله با بیماری در کشور را بسیار کم کرده است».(روزنامه حکومتی همشهری ۱۸مرداد)

 

تصاویری دردناک از روی زمین خوابیدن بیماران کرونایی در بیمارستان ولایت قزوین!  


روزنامه همدلی
 محمد شریفی مقدم: اگر قبلاً گفتم وزارت بهداشت در آستانه فروپاشی‌ست الآن باید بگویم فروپاشیده است
 میزان اضطراب و افسردگی در جامعه افزایش پیدا کرده و سبب شده تاب‌آوری مردم کاهش پیدا کند
روزنامه همدلی مینویسد:
 هجوم بیماران به‌مراکز درمانی سبب شده آنها با عدم پذیرش برای بستری مواجه شوند؛ چرا که تختها پر شده است و کمتر بیمارستانی می‌تواند بیمار جدیدی بستری کند. از طرفی به‌دلیل شلوغی بیمارستانها و کمبود پرستار خدماتی که به بیماران ارائه می‌شود کیفیت مناسبی ندارد. همه این موارد سبب افزایش نارضایتی شده است طوری‌که دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: «پرستاران دم دست‌ترین عضو کادر درمان برای بروز این خشونت هستند»

-کرونا

 

روزنامه شرق:آمار فوتی ها بیشتر از این حرفهاست از هر لحاظ به یک بن بست رسیده ایم

شیوع و گسترش کرونا و آمار جانگداز فوتی ها در تمامی شهرهای میهن باعث شده تا روزنامه های حکومتی نیز زبان به اعتراف گشوده و انگشت اتهام را به سوی نظام دراز کنند.
روزنامه حکومتی شرق در مقاله ای به تاریخ دوشنبه ۱۸ مرداد با اعتراف به اینکه آمارهای ارائه شده توسط حکومت دروغ است مینویسد« آمار فوتی ها بیشتر از این حرفهاست از هر لحاظ به یک بن بست رسیده ایم».
شرق در ادامه به گوشه ای از شرایط اسفبار بیماران اشاره کرده و ادامه میدهد«این در شرایطی است که تخت خالی نداریم، بیمارستان‌ها با بیشترین ظرفیت پر شده‌اند، کادر درمان خسته و فرسوده است و کشور از لحاظ دارو و تجهیزات در مضیقه قرار دارد. ..از هر لحاظ به یک بن‌بست رسیده‌ایم. از سویی دولت به دلیل عدم تدبیر و نبود نگاه کارشناسی نمی‌داند چه کار انجام دهد و از سوی دیگر به نظر می‌رسد حتی هیچ اراده‌ای نیز برای تغییر شرایط فعلی ندارد.»
روزنامه همدلی نیز در مقاله ای به همین تاریخ مینویسد« کرونا امتحانی بود که نشان داد مدل حکمرانی در وزارت بهداشت به‌شدت متزلزل و ناکارآمد است، طوری‌که امروز مسئله کرونا رها شده و ماجرا از دست مسئولین خارج شده است. امروز افراد با درگیری ۶۰درصدی ریه در هیچ بیمارستانی پذیرش نمی‌شوند، چراکه برای آن‌ها تخت خالی وجود ندارد، درحالی‌که بیمار با ۴۰درصد درگیری ریه باید در بیمارستان بستری باشد.»
همدلی در پایان مقاله خود با تشبیه شرایط جامعه به ویران شدن یک سد؛ وحشت خود را از تحولات در پیش بیان داشته و ادامه میدهد« وضعیت کنونی کرونا در ایران مانند این است که یک سد شکسته باشد و آب پشت آن دارد شهر را با خودش می‌برد. همه چیز را دارد خراب می‌کند و این خرابی تا کجا برسد خدا می‌داند.»

 

رکورد بی‌سابقه ۵۴۲ مرگ روزانه کرونا در ایران

در حالی که آمار رسمی قربانیان روزانه کرونا در ایران به بالاترین میزان خود از زمان شیوع این ویروس رسیده، محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستاری رژیم اعلام کرد: «وزارت بهداشت از هم فروپاشیده و نظام درمانی ما در بحث کرونا به‌حال خود رها شده است».

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در روز یکشنبه ۱۷مرداد، ۵۴۲نفر بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ساعت گذشته در این کشور جان خود را از دست دادند.

این آمار بالاترین آمار روزانه مرگ ناشی از کرونا در ایران به‌شمار می‌رود و رکورد قبلی در این زمینه مربوط به روز ششم اردیبهشت گذشته است که مرگ ۴۹۶مبتلا در یک شبانه‌روز اعلام شد.

هم‌چنین آمارهای روزانه ابتلا به کرونا در روزهای اخیر به‌طور پی‌در پی رکوردهای جدیدی به ثبت رسانده و این آمار در روز یکشنبه نزدیک به چهل هزار نفر اعلام شد. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۷ مرداد)

 

 

ظرفیت بیمارستان موسوم به خمینی اهواز پر شد

رئیس بیمارستان موسوم به خمینی ملعون در اهواز از پر شدن ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه، آی.سی.یو خبر داد و گفت تمام بیمارستان از بیماران کرونایی پر شده است.

رئیس بیمارستان موسوم به خمینی ملعون در اهواز گفت: «جنگ تمام عیاری در پیش است. اوضاع بیمارستانها حتی از زمان جنگ که مجروح می‌آوردند بدتر شده است».

بنا به گزارشهای رسیده حتی راهروهای بیمارستان هم دیگر گنجایش بیماران را ندارد.

همزمان به‌خاطر سیاست خامنه‌ای برای فرستادن مردم به قتلگاه کرونا و ممنوع کردن ورود واکسنهای معتبر در سایر شهرهای ایران هم کرونا بیداد می‌کند و بیمارستانها دیگر ظرفیت پذیرش بیمار ندارند. تلگرام چند ثانیه۱۷مرداد

 

ورودی‌های خراسان رضوی بسته شد

استاندار رژیم در خراسان رضوی: به دلیل وضعیت حاد کرونا در خراسان رضوی، ورودی‌های استان به روی همه خودروها بسته است. وضعیت استان خراسان رضوی از نظر کرونا حاد است و از امروز از ورود تمامی خودرو‌ها در چهار محور گناباد، فیض‌آباد، قوچان و سبزوار ممانعت می‌شود. طبق اقدامات انجام شده به هیچ عنوان مجوز برای تردد خودرو‌های مختلف به استان صادر نخواهد شد.\ (سایت حکومتی جماران ۱۸مرداد).

 

-کرونا

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4c78edc-dcd5-4ec1-b8fb-c830b1f163d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات