728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - اعتراف طبرسی رئیس دانشگاه دانشوری به کمبود تختهای آی.سی.یو

ترافیک سنگین مردم در مترو باعث تشدید شیوع کرونا میشود
ترافیک سنگین مردم در مترو باعث تشدید شیوع کرونا میشود

این خبر بروز می‌شود...

اعتراف طبرسی رئیس دانشگاه دانشوری به کمبود تختهای آی.سی.یو

پیام طبرسی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری به افزایش بیماران و پر بودن تختهای آی.سی.یو اعتراف کرد و گفت:

«همانجور که آمار نشان می‌دهد متأسفانه ما هنوز تو آن پیک هستیم و تختها هم پر است تو این پیک‌سوم مریض بد حال بیشتر از پیکهای قبلی هست متأسفانه این باعث شده که تختهای آی. سی. یو همیشه پر باشد و ما الآن خب بعضی از مریضهایی که قبلاً می‌بردیم آی. سی. یو مجبوریم در بخش نگهداریم به‌خاطر کمبود تختهای آی. سی. یو که به‌هرحال همیشه تختهای آی. سی. یو محدودیت دارد» (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۷آبان).

مدیر بیمارستان علوم پزشکی البرز: ۶۰نفر منتظرند آی.سی.یو خالی بشود

سلیمی مدیر علوم پزشکی استان البرز به کمبود تختهای آی.سی.یو و انتظار مبتلایان بدحال کرونا به بستری در آی. سی. یو اعتراف کرد و گفت:

«تقریباً هر یک ساعت یک فوتی بوده برای افرادی که به‌طور قطعی به این بیماری مبتلا شدن الآن ۹۰۰ تا از تختهای ما اشغال شده هستند اینجا این آمار در دور اول چیزی حدود ۵۰۰نفر حداکثر بود در پیک دوم ۶۵۰ تا بود الآن حدود ۲۵درصد افزایش پیدا کرده

همین ۲۴ ساعته ما نزدیک به ۶۰نفر نیاز داشتیم افرادی که به آی‌سی‌یو منتقل بشوند منتظر بودند که ظرفیت خالی بشود بروند آنجا» (تلویزیون شبکه البرز رژیم ۱۸آبان).

انجام ۹۰هزار سی.تی.اسکن بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۰ هزار آزمایش سی.تی.اسکن از بیماران مشکوک و مبتلا به این ویروس در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی انجام شده است.(ایرنا یکشنبه ۱۸آبان)

دکتر متولیان: خیلی از افرادی که فوت می‌کنند تست نشدند...همان حدود ۱۱۰۰ تا مرگ به علت کووید الان دارد اتفاق می‌افتد

دکتر عباس متولیان اپیدمیولوژیست و استاددانشگاه علوم پزشکی ایراندر مصاحبه با شبکه دو رژیم شنبه ۱۷ آبان گفت: برآوردهای جهانی که حالا مال یکی دو ماه قبل میگه حدود ۱۰ درصد مردم دنیا می گویند که در واقع به عفونت کووید ۱۹ آلوده شدند من داشتم این را خدمتتان عرض می کردم که در مورد مرگ هایی که امروز دارد در کشور ما اتفاق می‌افتد که روزی ۴۰۰ -۴۵۰تا مرگ که حالا بر اساس در واقع برآوردها این هست که حدود دو برابر تا سه برابر این واقعیت‌ها هستند به خاطر اینکه خیلی از افرادی که فوت می‌کنند تست نشدند یا تعداد تست های ما کمتر هستش و اینها بنابراین می شود روزی حدود همان حدود ۱۱۰۰ تا مرگ به علت کووید الان دارد اتفاق می‌افتد که این برابر کل مرگ هایی است که در یک روز اتفاق می افتد به همه علل دیگر

رکورد رسمی مرگ روزانه کرونا در ایران به ۴۵۹ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: با فوت ۴۵۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۲۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۷۱۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

همه قبرها در بهشت زهرا «سه‌طبقه» شدند

رئیس قلابی شورای شهر تهران روز یک‌شنبه، ۱۸ آبان با اشاره به سه برابر شدن ظرفیت بهشت زهرا گفت: «تهران فعلا نیازی به آرامستان جدید ندارد.»

به گزارش خبرگزاری حکومتی خانه ملت، محسن هاشمی در این باره توضیح داد: «در گذشته پیکرها در بهشت زهرا در مقبره‌های یک طبقه دفن می‌شد، اما در حال حاضر همه مقبره‌ها در بهشت زهرا سه طبقه هستند و در واقع ظرفیت این آرامستان سه برابر شده است.

به گفته آقای هاشمی «برنامه‌ریزی‌هایی برای آرامستان جدید وجود دارد، اما فعلا نیازی به آن نیست.»

کمبود تخت ICU در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز یکشنبه ۱۸آبان گفت: در حاضر برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا با کمبود تخت ICU مواجه هستیم. فرهاد سلطانی افزود: کمبود تخت ICU برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در اهواز و دیگر شهرها وجود دارد به‌محض این‌که یک بیمار مرخص یا جابه‌جا می‌شود، بیمار دیگری در ICU بستری می‌شود.

حدود ۱۸ هزار تهرانی به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند

رئیس کمیته سلامت شورای قلابی شهر تهران از فوت حدود ۱۸ هزار نفر در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر به دلیل این بیماری در بیمارستان‌های تهران بستری هستند و ۳ هزار نفر وضعیت‌شان وخیم است.

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: تهران به هیچ عنوان وضعیت مناسبی به لحاظ آمار کرونا ندارد و میزان مبتلایان و متوفیان ناشی از این بیماری روند افزایشی داشته است.
وی افزود: در حال حاضر ۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی پایتخت بستری هستند و ۳ هزار نفر وضعیت بدحال دارند که نشان می‌دهد طی روزهای آینده با افزایش آمار مرگ و میر مواجه باشیم.(سایت حکومتی آخرین خبر رژیم ۱۷آبان).

شیب تند کرونا در ۸ شهر مازندران/ ۸۶۰ نفر بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رژیم در مازندران گفت:در شهر‌های ساری، قائم شهر، آمل، سوادکوه، رامسر، تنکابن، نوشهر و چالوس روند ابتلا به کووید ۱۹ رو به افزایش است.

وی افزود: هم اکنون ۷۰۱نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۶۹ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند. (سایت حکومتی عصر ایران یکشنبه ۱۸ آبان).

شمار مبتلایان کرونا در سمنان از مرز ۳۰۰۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ۲۴ساعت گذشته، ۵۶ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شدند و با شناسایی بیماران کرونایی جدید، شمار مبتلایان به این بیماری از مرز ۳هزار نفر گذشت و به عدد ۳هزار و ۴۲نفر رسید.

وی در گفت و گو با خبرنگار حکومتی ایسنا یکشنبه ۱۸آبان گفت: در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، مهدیشهر و سرخه که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند مانند سایر نقاط کشور همچنان روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس رو به افزایش است.

روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تهرانی به‌دلیل ابتلا به کرونا و آلودگی هوا کشته می‌شوند

رئیس شورای شهر تهران گفت در تهران روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ انسان به‌دلیل ابتلا به کرونا و آلودگی هوا کشته می‌شوند و این میزان تلفات در هیچ شهری در جهان وجود ندارد.

وی گفت: در تهران روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ انسان بدلیل ابتلا به کرونا و آلودگی هوا کشته می‌شوند و این میزان تلفات در هیچ شهری در جهان وجود ندارد. (خبرگزاری حکومتی پانا یکشنبه ۱۸ آبان).

آذربایجان‌شرقی از نظر شیوع کرونا نگران‌کننده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که وضعیت آذربایجان‌شرقی از نظر شیوع کرونا همچنان نگران‌کننده است، گفت: روزانه ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرهای اهر، مراغه و مرند نیز قرمز بوده و سه شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند و اصلا شهرستان سفید نداریم.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی می شوند، گفت: وضعیت بیمارستان های استان نگران کننده است و تمام بیمارستان ها اشباع شده اند.(ایرنا یکشنبه ۱۸ آبان)

۳۱هزار پرستار مبتلا به کرونا


حمیدرضا عزیزی، معاون سازمان نظام پرستاری رژیم با اشاره به آمار بالای پرستاران مبتلا به کرونا، گفت: «حدود ۷۰ هزار پرستار طی ماه‌های گذشته در کشور در مراکز درمان کرونا خدمت کرده‌اند که از این تعداد، تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر آن‌ها به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. هم اکنون نیز حدود شش هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کرونا در مرخصی استعلاجی به سر می برند.» (روزنامه حکومتی آفتاب یزد ۱۷آبان)


موج سوم کرونا و درگیر شدن کادر درمان


میرمحمدی میبدی عضو مجلس ارتجاع گفت: « در موج سوم کرونا شاهد ابتلا و مرگ و میر بالایی هستیم که باعث افزایش آمار مراجعه به بیمارستان‌ها شده است. حجم زیادی از بار بیماری بر بیمارستان‌ها متحمل شده است و شیوع انتشار بالای این بیماری کادر درمانی را هم درگیر کرده است و ما هر روز شاهد از دست دادن تعدادی از کادر درمانی هستیم و همچنین عده‌ای بعد از ابتلا برای چند ماه قادر به ادامه فعالیت‌های خود در بیمارستان‌ها نیستند. »(روزنامه حکومتی آفتاب یزد ۱۷آبان)

امکان طغیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امکان دارد هر لحظه با طغیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه شویم.
پرویز یزدان پناه از افزایش شمار قربانیان کرونا در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون 416 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 156 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٤ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.(خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۷آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f043b1d-56c1-40fb-818a-dc83bf3d30bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات