728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - آمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از شاخص کشوری بالاتر رفت

نبود متروی کافی باعث ترافیک انسانی و شیوع کرونا می‌شود
نبود متروی کافی باعث ترافیک انسانی و شیوع کرونا می‌شود

این خبر بروز می‌شود...

۴۶فوتی کرونا در ۲۴ساعت، آمار بی‌سابقه در استان فارس

اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فوت ۴۶نفر طی ۲۴ساعت در استان فارس خبر داد و آن را بی‌سابقه خواند. وی گفت:

«ما امروز در استان فارس بدترین روز این بیماری را سپری کردیم. در ۲۴ساعت گذشته ما ۴۶ فوتی داشتیم که از طول شروع این بیماری این تعداد فوتی در استان فارس بی‌سابقه بوده و جمع فوتیهای استان به عدد ۱۶۷۸نفر افزایش پیدا کرده در حال حاضر ما ۱۶۶۶نفر در کلیه بیمارستانهای استان تحت بستری و مراقبت قرار دادیم که از این تعداد ۲۴۵نفر به‌دلیل وخامت شرایط بالینی در وضعیت مناسبی نیستند» (تلویزیون شبکه فارس رژیم ۱۸آبان).

سلیمی - علوم پزشکی استان البرز ۲۵درصد افزایش مرگ و میر کرونا در استان البرز

تلویزیون رژیم ۱۸آبان ۹۹: در کشور یک رکورد عجیبی زده شد ما در طی ۹ماه گذشته این رکورد را نداشتیم متأسفانه تعداد فوتی‌های ما تا ۴۵۹نفر بود در کل کشور آمار خیلی بالا هست خدمتتان عرض کنم تعداد افرادی که مبتلای جدید هستند بالغ بر ۹هزار نفر بود این عدد هم عدد بالایی هست این آمار کل کشور به تبع ما هم درگیر آن هستیم ما خوب فوتی‌های ما نسبت به روزهای قبل کمابیش عدد بالا پایین می‌رود ولی کماکان در ۲۴ ساعته گذشته همان‌طور که قبلاً هم اعلام شد ۲۱مورد مثبت قطعی ابتلا داشتیم چیزی تقریباً هر یک ساعت یک فوتی بوده برای افرادی که به‌طور قطعی به این بیماری مبتلا شدن. . .

الان ۹۰۰ تا از تختهای ما اشغال شده هستند اینجا این آمار در دور اول چیزی حدود ۵۰۰نفر حداکثر بود در پیک دوم ۶۵۰ تا بود الآن حدود ۲۵درصد افزایش پیدا کرده

همین ۲۴ ساعته ما نزدیک به ۶۰نفر نیاز داشتیم افرادی که به آی‌سی‌یو منتقل بشوند منتظر بودند که ظرفیت خالی بشود بروند آنجا

آمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از شاخص کشوری بالاتر رفت

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اعتراف کرد: برای نخستین بار با ثبت رکورد ۱۵ فوتی کرونا در یک روز، میزان فوتیهای کرونا در خراسان جنوبی، بالاتر از شاخص کشوری قرار گرفت.

شریف زاده گفت: فوت ۱۵نفر بر اثر کرونا، بالاترین رکورد از زمان ورود کرونا به خراسان جنوبی است که بسیار خطرناک و نگران‌کننده است.

وی افزود: ۶شهرستان استان خراسان جنوبی در وضع مشکی و ۴شهرستان هم در وضع قرمز قرار گرفته‌اند (باشگاه خبرنگاران جوان رژیم ۱۹آبان)

تبریز آژیر خطر کرونا این روزها بلند تر از قبل بگوش میرسد این یعنی آمارها رو به افزایش است

طی مصاحبه تلویزیون ۱۸آبان شبکه سهند تبریز با سخنگوی ستاد کرونای استان تبریز اعلام کرد ۶ شهرستان یعنی تبریز میانه مراغه مرند اهر و سراب جزو شهرهایی هستند که محدودیتهای جدید اعمال میشود

گوینده: رکورد شکنی دوباره کرونا با فوت ۴۵۹ بیمار دیگر سخنگوی وزارت بهداشت گفت متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۹ بیمار کووید ۱۹ فوت کردند که بالاترین امار مرگ و میر قطعی کووید ۱۹ از اغاز همه گیریهای تا کنون است

دکتری لاری افزود استان آذربایجان شرقی به همراه ۲۶ استان دیگر همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد

گزارشگر: اژیر خطر کرونا این روزها بلند تر از قبل بگوش میرسد این یعنی آمارها روبه افزایش است

شهروند: طبق اعلام وزارت بهداشت در هر ۳ دقیقه یک نفر منجر به فوت میشود وضعیت استان ما خیلی خراب است از قرمز رد شده بیمارستاها جان ندارند

گزارشگر: دکتر بدری متخصص بیماریهای عفونی خبر از روزهای بحرانی میدهد

صعود نگران‌کننده ابتلا به کرونا در خراسان رضوی!۸ شهرستان استان در وضعیت سیاه

ظرف ۲ ماه گذشته آمار بستری‌های روزانه کرونا در استان جهش شایان توجهی یافته است و نزدیک به ۲ و نیم برابر رشد را نشان می‌دهد و با شیب تند ابتلا در خراسان رضوی، باید همچنان منتظر روز‌های سخت تری باشیم.
تداوم اوج گیری آمار فوتی‌های ویروس کرونا و تثبیت آن در کانال ۴۰۰ تایی، نشان از وخیم بودن اوضاع کشور در مقابله با این ویروس مهلک دارد؛ موضوعی که ستاد ملی مقابله با کرونا را وادار به اعمال محدودیت‌های تازه در حوزه اصناف و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ کرده است؛ وضعیتی که بی شباهت به محدودیت‌های عید نوروز و گذر از پیچ اول کرونا نیست. این شرایط فوق قرمز که در ابتدا بیمارستان‌های پایتخت را لبریز از بیماران بستری کرده بود، حالا به دیگر مراکز استان‌های کشور نیز سرایت کرده و باعث شده است متولیان بهداشت و سلامت در این استان‌ها نیز یکی پس از دیگری وضعیت را بحرانی اعلام کنند.

خراسان رضوی نیز از این قاعده مستثنا نیست و با اینکه دیرتر از استان‌های مرکزی کشور به اوج پیک سوم کرونا رسیده است، طبق آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در اختیار شهرآرا قرار گرفته این استان در حال طی کردن روندی صعودی، محسوس و نگران کننده است؛ روندی که باعث شده است متولیان این دانشگاه اعلام کنند با تداوم شرایط وخیم فعلی امکان بستری روزانه بیش از هزار نفر در مشهد دور از ذهن نیست.

۸شهرستان استان در وضعیت سیاه

وی در واکنش به بحرانی یا سیاه شدن وضعیت برخی از شهرستان‌های استان گفت: وضعیت مشکی شرایطی است که ظرفیت‌های درمانی شهرستان در مواجهه با تعداد مراجعان و مبتلایان به کرونا محدود است و در مقابل تعداد مراجعات شایان توجه است؛ بنابراین باید بستری بیماران مدیریت شود تا به این شرایط سیاه یا بحران غلبه شود. این شهرستان‌ها شامل درگز، نیشابور، سبزوار، کاشمر، تربت حیدریه، گناباد، خواف و ششتمد است که بیمارستان‌های این شهر‌ها در آستانه پر شدن از بیماران مبتلا به کروناست.(شهرارا نیوز دوشنبه ۱۹آبان)

استاندار ایلام ؛ابتلای ۶۰۰۰ کارمند به کرونا در استان ایلام

استاندار ایلام در ادامه از ابتلای ۶ هزار کارمند به کرونا در استان خبر داد و عنوان کرد: ۲۵ درصد کارکنان در استان ایلام مبتلا به کرونا شده‌اند و این وضعیت بسیار خطرناک و نگران کننده است.(خبرگزاری حکومتی مهر دوشنبه۱۹ آبان)

ابتلای ۲۰۰ نفر از کادر درمان رفسنجان به بیماری کرونا

علی موسوی، رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان از ابتلای ۲۰۰ نفر از کارکنان این بیمارستان به کرونا خبر داد و گفت: "۵۰ نفر از کادر درمان در استعلاجی به سر می‌برند".

وی ضمن اشاره به عدم کفایت امکانات این بیمارستان در مقابل شمار گسترده بیماران کرونایی افزود: " اگر این موج همچنان ادامه پیدا کند ممکن است به جایی برسیم که نتوانیم خدمات رسانی را ادامه دهیم". هرانا یکشنبه ۱۸آبان

پیشنهاد دوباره تعطیلی تهران به ستاد ملی کرونا

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران ضمن تأکید بر لزوم تعطیلی دو هفته‌یی تهران برای کنترل زنجیره انتقال بیماری، در عین‌حال در خصوص تأمین اکسیژن، نحوه پذیرش بیماران و... در بیمارستانها توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر نادر توکلی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا (دوشنبه ۱۹آبان)، درباره پیشنهاد در خصوص تعطیلی دو هفته‌یی تهران، گفت: برای انجام برنامه‌ریزیهای بعدی و این‌که بتوانیم در حوزه بهداشت با تمرکز بر قرارگاه وزارت کشور و اقدامات منسجمی که برای افزایش تستها صورت گرفته است، موفق عمل کنیم، باید یک فاز موقت تعطیلی دو هفته‌یی در تهران را داشته باشیم تا موج بیماری اندکی کنترل شود تا وارد برنامه‌ریزی شویم.

دیگر دنبال چه رکوردی برای کرونا در تهران هستید

به گزارش خبرگزاری حکومتی مشرق، ولی اسماعیلی، نماینده مجلس ارتجاع درباره وضعیت کرونا در تهران طی توئیتی نوشت: تهران با بیشترین فوتی‌های ناشی از کرونا به عزادارترین شهر جهان تبدیل شده است.

آقایان بر چه اساسی با تعطیلی تهران مخالفت کردند، هر روز در فوتی‌ها رکورد می‌زنیم، دیگر دنبال چه رکوردی هستند؟

ٰلاری: امروز بالاترین آمار مرگ و میر کرونا را داشتیم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ابتدای اپیدمی تا الآن امروز بالاترین آمار مرگ و میر قطعی ویروس کرونا را داشتیم.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به‌شدت شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: متأسفانه امروز بالاترین آمار مرگ و میر قطعی ویروس کرونا را از ابتدای اپیدمی تا الآن اعلام کردیم و بالا رفتن بی‌سابقه‌ٔ موارد مرگ و میر بیماری در کشور متأثر از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستانها و مراکز درمانی در هفته‌های گذشته است. (دنیای اقتصاد یکشنبه ۱۸آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80ed1a89-e1e3-47b7-9bef-cc2afa81c0f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات