728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - فوتی های کرونا نسبت به ماههای گذشته حتی به ۱۰برابر در روز هم رسیده است

متروی تهران و کرونا
متروی تهران و کرونا

این خبر بروز می شود

فوتی های کرونا نسبت به ماههای گذشته حتی به ۱۰برابر در روز هم رسیده است

«بهشت زهرا حالا با ۲برابر تعداد فوتی که روزانه می رسند در تقلاست تا جوابگوی فوتی های پاندمی باشد و گور کن ها در حال کندن هزاران قبر جدید هستند.

- سعید خال مدیر این گورستان گفت نه در نیم قرن گذشته نه در موارد زلزله نه حتی دوران جنگ ایران و عراق، تعداد فوتی ها که وارد گورستان می شوند به این میزان بالا نبوده است. حالا ۲۶۰روز [حدود ۹ ماه]است که ما با چنین بحرانی مواجهیم.

- در بهشت زهرا با مساحت ۵کیلومتر مربع تاکنون ۱.۶میلیون نفر دفن شده اند و بزرگترین گورستان جهان است. در چند کیلومتری آن مناره های قبر خمینی پیداست.

- فوتی های کرونا نسبت به ماههای گذشته حتی به ۱۰برابر در روز هم رسیده است.

- اخیرا ۱۵هزار قبر اضافه شده و هر قبر ۳جسد جای داده می شود.

- سعید خال که به او شهردار بهشت زهرا هم می گویند گفت به عمرش چنین وضعیتی ندیده است و به آسوشیتدپرس گفت حداکثر بین ۱۵۰ تا ۱۷۰جسد روزانه وارد می شد اما حالا بطور متوسط ۳۵۰جسد در روز وارد این گورستان می شود.

-روشن نیست در سایر گورستانهای ایران چه می‌گذرد. در ماه مارس مقامات فردی را در قم که از تعدادی جسد که در کیسه های سیاه پوشانده شده بودند فیلم گرفته بود دستگیر کردند... مقامات در آن زمان گفتند جسدها قرار است چک کرونا شوند.(خبرگزاری آسوشیتدپرس چهارشنبه ۲۱ آبان)

طغیان کرونا در ایران؛ روش‌های محافظه‌کارانه دیگر جواب نمی‌دهد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: اکنون طغیان شدید بیماری در کشور به ما می‌گوید که روش‌های محافظه‌کارانه دیگر جواب نمی‌دهد.

دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا رژیم درباره احتمال تعطیلی دو هفته‌ای تهران گفت: با تعطیلی برای کاهش آمار کرونا موافق هستیم، اما این تعطیلی باید به شکل کامل اجرا شود و لاک‌دان کامل موثر خواهد بود.

وی در خصوص ویژگی‌های مهم برای اجرای تعطیلی کامل و کاهش زنجیره انتقال بیماری توضیح داد: تعطیلات مدنظر ما که می‌تواند بار بیماری را کاهش دهد همچون تعطیلات نوروز و حتی ماه رمضان است. بهترین حالت تعطیلی همه‌جا به جز آتش‌نشانی، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و مغازه‌های مرتبط با فروش مواد غذایی است.

استاندار رژیم در ایلام: وضعیت کرونا در استان بحرانی است

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار رژیم در ایلام اعتراف کرد: وضعیت کرونا در استان بحرانی و بیش از آن چیزی که تصور می‌شود خطرناک است. وی با اشاره به فوت ۲۴نفر بر اثر کرونا ظرف دو روز گفت: به سبب تشدید بالای بیماری در استان امکانات استان دیگر جوابگوی حجم بالای بیماران نیست به همین خاطر امروز مجبور شدیم تعدادی از مبتلایان را به یک ورزشگاه که قبلاً برای نقاهتگاه آماده کرده بودیم، ببریم (خبرگزاری حکومتی مهر۲۰آبان).

معاون وزیر بهداشت رژیم: باید یک تعطیلی قاطع داشته باشیم

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: برای کنترل کرونا هر چه دیر اقدامات مؤثر را انجام دهیم، مشکلات طولانی‌تر می‌شود و اثرات منفی اقتصادی بیشتری در پی خواهد داشت.

وی افزود: در دوره اوج، اقدامات کوچک جواب نمی‎دهد، مؤثرترین اقدام تعطیلی دو هفته‎ای است. در شرایط اوج کرونا و تا وقتی آی‌سی‌یوها پر است، کارهای مقطعی جوابگو نیست و حتماً باید تعطیلی کامل اجرا شود (خبرگزاری حکومتی مهر۲۰آبان).

تعداد فوتی‌های روزانه بازهم رکورد زد؛ ۴۶۲ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت: ۴۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.مجموع جانباختگان به ۳۹ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمزند.

سخنگوی وزارت بهداشت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

گیلانغرب از لحاظ ابتلا به کرونا همچنان پرخطر است

فرماندار گیلانغرب رژیم گفت: وضعیت این شهرستان از لحاظ ابتلا به کرونا باتوجه به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها، همچنان پرخطر و محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی‌ها تا ۲۴ آبان ماه تمدید شده است.

کوروش محودیان روز چهارشنبه۲۱ آبان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه افزایش آمار افراد مبتلا در این شهرستان همچنان ادامه داشته و این امر ناشی از ابتلای موارد کثیری از شهروندان پیش از آغاز محدودیت ها بوده که موجب شد تا این شرایط پایدار بماند.

وی اظهارداشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد افراد مبتلا در گیلانغرب به ۷۶۵مورد و تعداد موارد فوت نیز به ۳۷ نفر افزایش یافته است.

محمدرضا محبوب‌فر: تصمیمات ستاد کرونا سیاسی است و نه علمی

محمدرضا محبوب‌فر عضو ستاد حکومتی مقابله با کرونا اعتراف کرد: اقدامات ستاد مبارزه با کرونا سیاسی هست و نه ملی یا علمی، برای همین هم هست که اقداماتی که تاکنون انجام داده موفقیت‌آمیز نبوده و با ادامه داشتن این روند روز‌به‌روز این وضعیت بدتر می‌شود». این‌که می‌گویند اصناف پرخطر یا با ریسک بالا از ساعت ۱۸ به بعد تعطیل شوند، یعنی چیزی که حالت حکومت نظامی داشته باشد این شائبه را به‌وجود می‌آورد که هدف ستاد ملی مبارزه با کرونا و آن نهادهای امنیتی پشت ستاد ملی کرونا، اهداف دیگری را دنبال می‌کنند

وی افزود: معتقدم دولت منابع لازم در خصوص تأمین معیشت مردم را در اختیار دارد، اما برای این‌که ضرر نکند از همان ابتدا سیاست‌هایش حول محور اقتصاد چرخید. (همدلی ۲۱آبان)

تراکم جمعیت در خطوط اتوبوسرانی و مترو

با مصوبه ستاد مقابله با کرونای رژیم مقرر شده فعالیت خطوط اتوبوسرانی و مترو در ساعت ۲۰ خاتمه یابد و همین تصمیم منجر به ازدحام مردم در وسایل حمل و نقل عمومی شده است.

تصمیم کاهش ساعت کاری مترو و اتوبوس از سوی شهرداری تهران شرم‌آور و در ضدیت آشکار با حقوق شهروندان آن‌هم در دوران مرگ دسته‌جمعی بر اثر کرونا است.
خوب است بدانیم که تمام شواهد از افزایش سرایت کرونا در مترو و اتوبوس حکایت دارد.

-وضعیت بی‌تی ار

استاندار ایلام: امکانات استان جوابگوی تعداد بیماران نیست

استاندار ایلام، با اعلام جان‌باختن ۱۴ نفر طی شبانه روز گذشته بر اثر کرونا در این استان، گفت که وضعیت کرونا در ایلام بیش از آن چیزی که تصور می‌شود خطرناک و بحرانی است.

وی ضمن هشدار نسبت خطر جدی کرونا در استان ایلام، افزود: روز دوشنبه ۵۳۵ مبتلا و ۱۰ فوتی و روز سه‌شنبه نیز ۱۴ نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس مرگبار کرونا از دست دادند.

رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام گفت که به سبب تشدید بالای بیماری در این استان امکانات موجود دیگر جوابگوی حجم بالای بیماران نیست به همین خاطر روز سه‌شنبه مجبور شدیم تعدادی از مبتلایان را به یک ورزشگاه که قبلاً برای نقاهتگاه آماده کرده بودیم، ببریم.

استاندار ایلام اعلام کرد که دنبال ایجاد بیمارستان صحرایی برای حجم بالای بیماران هستیم و همزمان از مردم این استان خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تأکید کرد که اگر مردم این استان برای کنترل همه‌گیری کرونا همکاری نکنند فاجعه اتفاق می‌افتد (آخرین خبر رژیم۲۱آبان).

درخواست ۶۵ رئیس دانشگاههای علوم پزشکی برای تعطیلی دو هفته‌یی کشور

در حالی که در ایران آمار مرگ روزانه بر اثر کرونا سیر صعودی دارد، مقام‌های این کشور هم‌چنان بر سر چگونگی اعمال محدودیتها اختلاف‌نظر دارند. در تازه‌ترین تحول، پیام طبری رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید ۶۵رئیس دانشگاههای علوم پزشکی به وزیر بهداشت نامه نوشته و خواستار تعطیلی دو هفته‌یی کشور شده‌اند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به تلویزیون دولتی ایران گفت: «با توجه به تجربه ۹ ماه گذشته، "محدودیت‌های نیم‌بند چاره کار نیست» (مشرق نیوز ۲۰آبان).

یاسوج: ۲۹ بیمار در بخش مراقبتهای ویژه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: «۲۹بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند».

شیوع کرونا در زندان سنندج و بند زنان زندان شیراز

شیوع بیماری کرونا در زندان سنندج آن‌چنان گسترده است که کارکنان بهداری و مسئولان زندان نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

باشگاه ورزشی زندان را به قرنطینه زندانیان مبتلا به ویروس کرونا تبدیل کرده‌اند. زندانیان از کمترین امکانات بهداشتی و پزشکی محروم هستند. وضعیت زندان مرکزی سنندج اسفناک است

در بند زنان زندان شیراز یک زن زندانی به نام ایران نعمتی به ویروس کرونا مبتلا شده است و شرایط وخیمی دارد. این زندانی که از سال۱۳۸۶ محبوس است، پس از مثبت شدن تست کرونا به بهداری زندان منتقل گردید. اما دژخیمان زندان از انتقال او به خارج از زندان ممانعت به‌عمل آوردند. با توجه به علائم بیماری و طول کشیدن انتقال او به بهداری زندان، احتمال سرایت این ویروس به سایر زنان زندانی وجود دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6bc88b0-cecc-4695-8f77-589418bcd869"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات