728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۵شهر از ۲۴۴هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۵شهر از ۲۴۴هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت: وضعیت تهران، کرج، اصفهان و شیراز قرمز شد و مبتلایان شبانه روز گذشته به مرز ۱۴۰۰۰نفر رسید

خانم مریم رجوی: خامنه‌ای اولین مسئول کشتار بزرگی است که در میهن ما جریان دارد

  • نمکی: امروز با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم. هنوز بستریها در حد پیش‌بینی نیست و مشخص نیست چه اتفاقی در انتظار ماست منابع کافی وجود ندارد و ارز را به دلایل مختلف به ما ندادند.
  • حریرچی: الآن ۸۸شهرستان قرمز و ۱۳۹تا نارنجی و ۱۹۸ تا زرد هستند. موارد ابتلا و بستری قبلاً پلکانی بالا می‌رفت الآن آسانسوری.
  • توکلی: تعداد بستری کرونایی در تهران ۲برابر شده، همه بیمارستانها به‌حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
  • رئیس بیمارستان شریعتی تهران: وضعیت ۴۸ساعت گذشته وحشتناک و شوکه‌کننده است. برای روزهای خیلی سخت باید آماده شویم.
  • دانشگاه علوم پزشکی مازندران: نسبت به روز اول فروردین بالغ بر حدود ۲۵۰درصد رشد ورودی و بستری به بیمارستانها داریم.
  • خانم مریم رجوی: موج سهمگین و جدید کرونا که هر روز قربانیان بیشتری به جای می‌گذارد نتیجه سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم آخوندی است و قبل از هرکس خامنه‌ای مسئول این کشتار بزرگ است. او ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی را ممنوع می‌کند و کمترین کمکی به زحتمکشان و کارگران از محل صدها میلیارد دلار اموال به سرقت رفته مردم ایران در بنیادهای تحت کنترل ولی‌فقیه نمی‌کند و آنها را برای تأمین حداقل زندگی‌شان روانه میدانهای مین کرونا می‌کند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۶فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۵شهر از ۲۴۴هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۷۷۳نفر، در آذربایجان غربی به ۹۱۴۸نفر، در البرز به ۶۰۵۸نفر، در اردبیل به ۳۰۲۲نفر، در اصفهان به ۱۵۹۰۵نفر، در بوشهر به ۲۴۶۴نفر، در تهران به ۵۶۱۹۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۹۶۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۳۷۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۷۴۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۶۷۸نفر، در خوزستان به ۱۴۴۷۴نفر، در زنجان به ۲۶۴۵نفر، در سمنان به ۴۲۶۰نفر، در کرمان به ۵۳۹۴نفر، در گلستان به ۶۲۹۵نفر، در گیلان به ۸۵۵۱نفر، در مازندران به ۱۰۴۱۰نفر و در مرکزی به ۵۰۷۳نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود، شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را۱۷۲ نفر و تعداد مبتلایان جدید را برای اولین بار بعد از چهار ماه ۱۳۸۹۰نفر اعلام کرد (ایرنا ۱۶فروردین۱۴۰۰).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «این موج بسیار سهمگین‌تر از چیزی است که برخی دوستان می‌بینند. برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌بینم؛ می‌توانستیم به این مرحله نرسیم؛ خوزستان به ما نشان داد مدیریت این ویروس، بسیار سخت است و سختیهای کادر بهداشت در خوزستان از تلاشهای ۱۲ماهه برای کل کشور سخت‌تر بود. هنوز بستریها در حد پیش‌بینی نیست و مشخص نیست چه اتفاقی در انتظار است. منابع کافی وجود ندارد و ارز را به دلایل مختلف به ما ندادند» (ایرنا ۱۶فروردین۱۴۰۰).

حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: «امروز ۹۶شهرستان یعنی ۲۱درصد ۴۴۸شهرستان کشور به شهرهای قرمز و نارنجی اضافه شدند امروز ۷مرکز استان قرمز و ۶ مرکز نارنجی شدند. از امروز تهران و کرج و اصفهان و شیراز و ایلام و شهرکرد و زنجان قرمز شدند. ویروس جهش‌یافته الآن غرب را فرا گرفته، بیشتر دارد به شرق و شمال حرکت می‌کند. قبلاً پلکانی می‌رفت بالا الآن آسانسوری. الآن ۸۸شهرستان قرمز و ۱۳۹تا نارنجی و ۱۹۸ تا زرد و شهرهای آبی ۲۳ تا است» (تلویزیون رژیم ۱۶فروردین۱۴۰۰»

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا گفت: «همه بیمارستانها به‌حالت آماده‌باش درآیند. بیمارستانها وارد فعالیت‌های غیر اورژانس نشوند. بستریهای روزانه از ۳۰۰نفر به ۶۰۰نفر و مراجعات سرپایی به ۵۵۰۰نفر رسیده است» (ایرنا ۱۵فروردین۱۴۰۰).

مهرپور رئیس بیمارستان شریعتی گفت: «ما در ۴۸ساعت پیش شوکه شدیم، مردمی که نیاز به بستری دارند فوق‌العاده زیاد است یعنی ما باید بپذیریم وارد یک بحران جدی شدیم. واقعاً فاجعه است. ما باورمان نمی‌شد به چنین وضعیتی برسیم فکر می‌کردیم که اگر پیکی بزند پیک خیلی شدیدی نیست ولی مشاهدات ۴۸ساعت گذشته وحشتناکی است. ما از موج سوم هم بالاتر خواهیم رفت برای روزهای خیلی سختی باید خودمان را آماده بکنیم» (تلویزیون رژیم ۱۵فروردین).

در مازندران، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «نسبت به روز اول فروردین حدود ۲۵۰درصد رشد ورودی به بیمارستانها را داریم و میزان بستری شدگان افزایش پیدا کرده و کسانی که قابلیت ترخیص دارند کاهش پیدا کرده. روند افزایشی واقعاً بسیار بسیار نگران کننده‌ای است و به طرز انفجاری بیماران هم در حوزه سرپایی بالا رفتند هم در میزان بستری و هم در نسبت کسانی که تست مثبت دارند» (تلویزیون رژیم ۱۵فروردین).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «بیماران بستری نسبت به سی‌ام اسفند که ۳۸۵نفر بود، دو برابر شده است و۱۸۰ نفر در ICU بستری هستند؛ روزهای وخیمی در انتظار کادر درمان و بیمارستانها است» (ایسنا ۱۶ فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، معاون استاندار گفت: «هم اکنون ۶۶۰نفر بستری هستند که ۱۶۷تن در "ICU" می‌باشند. در شبانه روز گذشته نیز ۱۵تن جان باختند و شمار جان‌باختگان به ۳۸۰۲تن رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶فروردین۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «اصفهان، کاشان، شاهین شهر و میمه، لنجان، گلپایگان، بوئین میاندشت، خوانسار، فریدن، نجف آباد، فلاورجان و سمیرم در وضعیت بسیار پرخطر و قرمز قرار گرفته‌اند. به‌زودی شاهد قرمز شدن کل استان خواهیم بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶فروردین۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه پزشکی زاهدان از افزایش ۳برابری موارد مثبت بستری طی ۵روز گذشته خبر داد و گفت: شناسایی ۱۳۴مورد مبتلا به ویروس انگلیسی حاکی از انتشار گسترده ویروس در سطح استان است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶فروردین۱۴۰۰).

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت، با صمیمانه‌ترین تسلیتها و همدردیها با خانواده‌های جان‌باختگان گفت موج سهمگین و جدید کرونا که هر روز قربانیان بیشتری به جای می‌گذارد ناشی از سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم آخوندی است و قبل از هرکس خامنه‌ای مسئول این کشتار بزرگ است. او با قساوت حیرت‌آور ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی را به کشور ممنوع کرده و از سوی دیگر از محل صدها میلیارد دلار اموال به سرقت رفته مردم ایران در بنیادهای تحت کنترل ولی‌فقیه، کمترین کمکی به زحمتکشان و کارگران نمی‌کند و آنها را برای تأمین حداقل زندگی‌شان روانه میدانهای مین کرونا می‌کند. خانم رجوی با تأکید بر این‌که تا این رژیم بر سرکار است مردم نه از عوارض سیل و زلزله و بیماری در امان خواهند بود و نه از افزایش فقر و تورم و بیکاری، عموم جوانان کشور را به همبستگی و کمک به بیماران و مردم آسیب‌پذیر فراخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶فروردین۱۴۰۰ (۵آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25e58307-70ef-4e5a-a43c-aa21dfdca4a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات