728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۳شهر از ۲۴۳هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۳شهر از ۲۴۳هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • حریرچی: هفته آینده تهران و اصفهان احتمالاً قرمز می‌شود. بیماران سرپایی در یک هفته، از ۳۱هزار به ۶۱هزار رسیده است. در هر ۳۱استان ویروس انگلیسی وجود دارد تا ۳هفته آمار فوتی‌های ۳ رقمی خواهد بود. در تهران شمار بستری و فوت ۵۰ تا ۷۰درصد افزایش داشته است.
  • توکلی: در تهران حداقل باید ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی را آماده کنیم، موارد بستری در ICU نیز افزایش یافته است.
  • نظری، عضو شورای شهر گفت: هشدارهای فراوانی پیرامون قرمز شدن تهران مطرح شده است. نباید مردم را مقصر بدانند. سوء‌مدیریت بیماری را به پیک چهارم رسانده است. از واکسیناسیون عمومی خبری نیست و تنها برای اقشار و گروه‌های خاص آغاز شده است.
  • دانشگاه پزشکی دزفول: ظرفیت بیمارستان گنجویان تکمیل شده است. هر چه تخت icu ایجاد شود، باز هم کم است و باز هم نیاز داریم.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۵فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۳شهر از ۲۴۳هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی ۹۷۲۳نفر، در البرز به ۶۰۲۸نفر، در اصفهان به ۱۵۸۵۵نفر، در تهران به ۵۶۰۸۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۷۰۵نفر، در خوزستان به ۱۴۳۹۹نفر، در فارس به ۷۱۳۷نفر، در کردستان به ۴۲۱۲نفر، در کرمانشاه به ۴۸۵۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۸۶۹نفر، در لرستان به ۱۰۲۹۳نفر، در مازندران به ۱۰۳۸۰نفر، در هرمزگان به ۲۷۲۵نفر، در همدان به ۵۵۶۳نفر و در یزد به ۴۳۸۲نفر رسیده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود، شمار جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را برای اولین بار در ۱۰۴روز گذشته ۱۶۱نفر ذکر کرد (ایرنا ۱۵فروردین۱۴۰۰).

حریرچی معاون وزیر بهداشت از احتمال قرمز شدن تهران و اصفهان در هفته آینده خبر داد و گفت: «آخرین نمودارها موارد سرپایی مثبت کشور روند افزایش و عمودی را نشان می‌دهد یعنی در یک هفته، از ۳۱هزار مورد سرپایی مثبت به ۶۱هزار نفر رسیده‌ایم. در حال حاضر در هر ۳۱استان کشور، ویروس انگلیسی وجود دارد و در برخی از استانهای جنوب غربی بعضاً ۳۰، ۴۰ و گاهی ۵۰درصد تستها مثبت می‌شود. اگر فوت بالای ۲۰۰نفر را تجربه کنیم که چندان دور از تصور نیست امکان قرنطینه نیمه کامل خواهد بود، زیرا تا ۳هفته آینده آمار فوتی‌های ۳رقمی را تجربه خواهیم کرد. موج کرونا در تمام استانها صعودی است و در تهران نسبت به دو هفته گذشته موارد سرپایی، بستری و فوت ۵۰ تا ۷۰درصد افزایش داشته است» (ایرنا ۱۵فروردین۱۴۰۰).

جان بابایی معاون وزیر بهداشت در ابلاغیه به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تأکید کرد: «از ۱۴فرودین ماه جهت توقف پذیرش بیماران الکتیو در کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه تحت پوشش آن دانشگاه یا دانشکده به‌نحوی برنامه‌ریزی نمایید که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران کرونایی فراهم گردد» (ایرنا ۱۵فروردین۱۴۰۰).

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «بیمارستانها آمادگی پذیرش تعداد بیشتری از بیماران کرونایی را داشته باشند. حداقل باید ۸۰۰۰تخت بیمارستانی را آماده کنیم، افزایش مراجعات سرپایی نگران‌کننده است. متأسفانه موارد بستری در بخش ICU نیز افزایش یافته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵فروردین۱۴۰۰).

نظری، عضو شورای شهر گفت: «وضعیت تهران به وضعیت نارنجی رسیده و هشدارهای فراوانی پیرامون قرمز شدن شهر مطرح شده است. نباید برخی مسئولان صرفاً مردم را مقصر شیوع کرونا بدانند و با متهم کردن آنان بر اقدامات، رفتار و گفتار ضدونقیض خود سرپوش بگذارند. سوء‌مدیریت در مواجهه با این بیماری آن را به پیک چهارم رسانده و آمار مرگ و میرها و موارد ابتلا رو به افزایش است. از واکسیناسیون عمومی خبری نیست و تنها برای اقشار و گروه‌های خاص آغاز شده است. نه از واکسن داخلی و نه از واکسن خارجی مردم چیزی احساس نکرده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵فروردین۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی دزفول از تکمیل ظرفیت بیمارستان گنجویان خبر داد و گفت: «هر چه تخت icu ایجاد شود، باز هم کم است و همیشه برای این بیماران به تخت icu نیاز داریم. در حال حاضر ظرفیت icu تکمیل شده است. تقریباً ظرفیت تختهای عادی نیز تکمیل است. شرایط سخت و انتشار واریانت انگلیسی بسیار شدید و گسترده است» (سایت خبر فوری رژیم ۱۵فروردین)

در خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: «افزایش ۱۸۸درصدی بیماران بستری کرونای مثبت واقعاً جای نگرانی دارد که در صورت تداوم، بیمارستانهای ما مملو از بیمار خواهد شد» (ایرنا ۱۴فروردین۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «۱۴ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست دادند که نسبت به روزهای گذشته افزایش نشان می‌دهد. از هفت شهرستان البرز پنج شهرستان نارنجی و ۲شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند» (ایرنا ۱۵فروردین۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت به جز منطقه کاشان «۲۶۱نفر طی ۲۴ساعت اخیر بستری شده‌اند و در حال حاضر ۱۱۱۶بیمار بستری هستند که ۱۴۱نفر در ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵فروردین۱۴۰۰). .

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «افزایش بیماران سرپایی و بستری نگران‌کننده است. در نیمه اول فروردین شاهد افزایش ۳۵تا ۴۰درصدی بیماران سرپایی و افزایش ۱۷ تا ۲۰درصدی بستریها بوده‌ایم» (ایرنا ۱۵ فروردین۱۴۰۰).

در فارس جانشین استاندار گفت: «از ۳۶شهرستان استان، ۴شهرستان با وضعیت قرمز، ۱۰شهرستان با وضعیت نارنجی و مابقی با وضعیت زرد مواجه‌اند» (ایسنا ۱۵فروردین۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵فروردین۱۴۰۰ (۴ آوریل ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf272b20-cdcd-40ab-823d-1863c3ace801"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات