728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۳شهر از ۲۴۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۳شهر از ۲۴۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • روحانی در حالی‌که روحانی دجالانه مردم را به‌خاطر سفرهای نوروزی باعث موج چهارم کرونا قلمداد می‌کند، مراسم ماه رمضان در شهرهای زرد را آزاد اعلام می‌کند، اقدامی که قربانیان بسا بیشتری را به‌دنبال خواهد داشت.
  • وزارت بهداشت رژیم: کرونا این بار با توان مضاعف در حال پیش روی است. شیب تندتر روند ابتلای روزانه نسبت به موج های دوم و سوم بسیار نگران‌کننده است.
  • حریرچی: شتاب موارد ابتلا و بستری بسیار شدید است در پیک‌های قبلی بعضی از استانها اوج می‌گرفتند بعضی نزولی می‌شدند الآن به غیر از خوزستان تمام استانها صعودی هستند. تعداد بستری کل دو برابر شده است.
  • استاندار تهران: در استان تهران به‌رغم همه تلاشهای کادر درمان شاهد شرایط متزلزل و شکننده‌ای در مدیریت کرونا هستیم.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۴فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۳شهر از ۲۴۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۶۸۳نفر، در آذربایجان غربی به ۹۱۰۳نفر، در اصفهان به ۱۵۸۰۵نفر، در ایلام به ۲۴۸۱نفر، در تهران به ۵۵۹۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۶۶۵نفر، در خوزستان به ۱۴۳۲۴نفر، در سمنان به ۴۲۳۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۶۱۱نفر، در فارس به ۷۱۱۷نفر، در قزوین به ۲۷۵۴نفر، در قم به ۸۷۲۵نفر، در کرمان به ۵۳۶۴نفر، در گلستان به ۶۲۶۰نفر، در گیلان به ۸۵۱۱نفر، در لرستان به ۱۰۲۴۸نفر، در مازندران به ۱۰۳۵۰نفر و در مرکزی به ۵۰۳۸نفر رسیده است.

آخوند روحانی در جلسه ستاد کرونا امروز گفت: «در ۲استان موج چهارم آغاز شده و در برخی از استانها هم ممکن است وارد این موج شویم... در این یکی دو استانی که الآن جهش چهارم را مشاهده می‌کنیم مثل یک خط مستقیم بالا می‌رود، اصلاً انحنا ندارد... حتماً ۴ماه آینده یعنی روزهای پایانی دولت، اگر واکسن‌ها به موقع در بهار، آخر بهار و اول تابستان به دست ما برسد و واکسیناسیون انجام بگیرد، حتماً شرایط بهتری خواهیم داشت». روحانی جنایتکار که تلاش می‌کند، مردم را به‌خاطر سفرهای نوروزی مقصر موج چهارم قلمداد کند گفت تصمیم‌گیری شد مراسم ماه رمضان فقط در مناطق نارنجی و قرمز ممنوع و در سایر مناطق از جمله مناطق زرد آزاد باشد. اقدامی که قربانیان بسا بیشتری را به‌دنبال خواهد داشت.

 

سخنگوی وزارت بهداشت امروز گفت: «شیب تندتر روند ابتلای روزانه نسبت به موج های دوم و سوم کرونا بسیار نگران‌کننده است. با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور و قدرت سرایت بسیار بالای آن کرونا این بار با توان مضاعف در حال پیش روی است» (ایرنا ۱۴فروردین۱۴۰۰).

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «در اکثر استانها خیز جدیدی از بیماری مشاهده می‌شود و طی هفته‌های آینده شاهد خیز بسیار بلندی از کروناهستیم. استان البرز و ایلام وارد پیک خیز بلند کرونا شده‌اند، در برخی از استانها مانند مازندران، گیلان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و لرستان در آستانه ورود به موج جدید قرار داریم. در استانهای آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، فارس، خراسان جنوبی و سمنان نیز روند صعودی بیماری شروع شده است. پیش‌بینی ما این است که طی ۱۰روز آینده میزان بستری روزانه از مرز ۱۳۰۰نفر فراتر رفته و در سه هفته آینده مرگ‌های کرونایی سه رقمی خواهد بود. در حال حاضر ۴۷شهر قرمز، ۱۲۶شهر نارنجی، ۲۴۷شهر زرد و ۱۴شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر۱۴فروردین۱۴۰۰).

حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: «الآن شتابی که ما در موارد ابتلا و بستری داریم بسیار شدید است اولاً در پیک‌های قبلی ما بعضی از استانها اوج می‌گرفتند بعضی از استانها نزولی می‌شدند الآن به غیر از خوزستان تمام استانهای کشور صعودی هستند. تعداد بستری کل دو برابر شده است» (تلویزیون رژیم ۱۳فروردین۱۴۰۰).

 

احسان محبی مسئول فناوری ستاد کرونا نوشت: «هشدار احتمال مرگ هزاران نفر از هم‌وطنان: افزایش ناگهانی آمار بستری ‫کرونا رکورد شکست. تعداد بیماران بستری در این هفته نسبت به هفته قبل، ۳۵۰۰نفر افزایش یافت» (ایمنا ۱۳فروردین۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «مجموع بیماران بستری به ۱۰۲۰نفر رسیده است. ۱۳۴بیمار مبتلا در بخش ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر۱۴فروردین۱۴۰۰).

در کرمانشاه معاون دانشگاه پزشکی کرمانشاه گفت: «در حال حاضر ۷۰درصد تست‌های مثبت کرونای انگلیسی است و عملاً می‌توان گفت این نوع کرونا جایگزین ویروس کرونای معمولی شده است» (ایسنا ۱۴فروردین۱۴۰۰).

 

در مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی اراک گفت: «موج چهارم کرونا رسماً آغاز شده و باید به فکر کنترل آن و کاهش تعداد مبتلایان و مرگ و میرها بود، آن هم در شرایطی که کادر بهداشت و درمان به‌شدت خسته و ناتوان شده‌اند. اراک روزهای سختی را خواهد داشت» (ایسنا ۱۴فروردین۱۴۰۰).

 

در ایلام، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «ظرفیت پذیرش برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستانها در حال تکمیل شدن است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴فروردین۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴فروردین۱۴۰۰ (۳ آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ff18e99-8a83-4980-883c-e7bebc55bde5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات