728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۹شهر از ۲۴۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۹شهر از ۲۴۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شمار مبتلایان جدید در ۲۴ساعت گذشته ۱۴درصد نسبت به روز قبل و ۶۵درصد نسبت به یک هفته قبل افزایش داشته است

  • محرز: واردات واکسن کرونا به کندی پیش رود و با ادامه این شرایط، تأمین واکسن، ذره ذره خواهد بود. واکسن روسی در برخی افراد عوارض شدیدی ایجاد کرده.
  • رئیسی: سوش غالب در کشور در حال تبدیل شدن به سوش ویروس انگلیسی است.
  • رئیس نظام پزشکی: واکسن در پکیج‌های ۱۰۰ و۲۰۰هزار تحویل می‌شود که حتی فاز اول کادر درمان و افراد آسیب‌پذیر را تأمین نمی‌کند.
  • دانشگاه پزشکی مازندران: شمار بیماران بستری شده نسبت به شروع سال۷۷درصد رشد یافت
  • دانشگاه پزشکی تبریز: بیش‌ترین ویروس انگلیسی در کشور در آذربایجان شرقی مشاهده شده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۲فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۹شهر از ۲۴۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان آذربایجان شرقی به ۹۵۹۸نفر، در آذربایجان غربی به ۹۰۷۳نفر، در اصفهان به ۱۵۷۱۰نفر، در تهران به ۵۵۷۸۱نفر، در خوزستان به ۱۴۱۷۴نفر، در فارس به ۷۰۸۷نفر، در کردستان به ۴۱۷۷نفر، در کرمان به ۵۳۳۴نفر، در کرمانشاه به ۴۸۲۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۸۴۹نفر، در گیلان به ۸۴۴۶نفر، در لرستان به ۱۰۱۹۳نفر، در مازندران به ۱۰۲۹۰نفر، در مرکزی به ۵۰۰۸نفر و در یزد به ۴۳۵۷نفر رسیده است.

 

در آمار مهندسی شده خود سخنگوی وزارت بهداشت، شمار بیماران جدید در ۲۴ساعت گذشته را ۱۱۷۵۰ اعلام کرد که نسبت به روز گذشته ۱۴درصد و نسبت به هفته گذشته ۷۰درصد افزایش را نشان می‌دهد. طبق این آمار شمار بیماران درICU ۳۹۸۹ نفر است که بالاترین رقم در ۲ماه گذشته است (ایرنا ۱۲فروردین۱۴۰۰).

 

محرز عضو علمی ستاد کرونا با اشاره به این‌که سرعت واردات واکسن کرونا به کندی پیش می‌رود گفت: «با ادامه این شرایط، باز هم روند تأمین این واکسن، ذره ذره خواهد بود. تاکنون مقدار کمی واکسن از چین و روسیه وارد شده است. واکسن روسی در برخی افراد عوارض شدیدی ایجاد کرده که البته در بسیاری از افراد این عوارض برطرف شده، اما در برخی افراد هم هنوز عوارض وجود دارد» (روکنا ۱۱فروردین۱۴۰۰).

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «سوش غالب در کشور در حال تبدیل شدن به سوش انگلیسی است. اکنون شاهد هستیم که شهرهای قرمز و نارنجی در حال افزایش است، این شروعی برای افزایش بیماران است و من پیش‌بینی می‌کنم یک هفته تا ۱۰روز بعد از تعطیلات عید افزایش شدیدتر بیماری را خواهیم داشت. تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به ۱۱۷شهر رسیده و در روزهای آتی شهرهای قرمز و نارنجی بیشتری خواهیم داشت» (ایسنا ۱۲فروردین۱۴۰۰).

ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: «مجموعاً ۶۰۰هزار دوز واکسن روسی، ۲۵۰هزار دوز واکسن چینی و ۱۲۵هزار دوز واکسن از هند وارد شده است. واکسن در پکیج‌های با تعداد ۱۰۰هزار و۲۰۰ هزار تحویل می‌شود که حتی امکان واکسیناسیون فاز اول اعضای کادر درمان و افراد آسیب‌پذیر را تأمین نمی‌کند. آشکار بود که زحمات دانشمندان پُرتوان کشور در ماه‌های اول۱۴۰۰ به نتیجه نخواهد رسید و برای کاهش بستری و مرگ و میر و قطع زنجیره بیماری نیاز به پیش خرید واکسن خارجی وجود داشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲فروردین۱۴۰۰».

در مازندران، معاون دانشگاه پزشکی شمار بیماران کرونایی گفت: شمار بیماران از اول تا ۱۲فروردین به ۷۸۰نفر رسیده یعنی ۷۷درصد رشد یافت و ۳۳۹نفر بر شمار بیماران بستری شده اضافه شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲فروردین۱۴۰۰).

در خراسان جنوبی، دبیر ستاد کرونا در خراسان جنوبی گفت: «میزان بستریها نسبت به هفته آخر اسفند۷۳ درصد افزایش نشان می‌دهد» (ایرنا ۱۲فروردین۱۴۰۰).

 

در هرمزگان، رئیس مجتمع درمانی پیامبر اعظم بندرعباس اعلام کرد هرمزگان به‌زودی در وضعیت بحرانی قرار خواهد گرفت. سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «تمام بیماران مثبت کرونایی از نوع کرونای انگلیسی هستند. بیشترین موارد در بندرعباس، میناب، قشم، جزیره کیش، رودان، بندر لنگه، پارسیان و جاسک هستند» (ایسنا ۱۲فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «بیش‌ترین ویروس انگلیسی در کشور در آذربایجان شرقی مشاهده شده و رنگبندی شهرها روزبه‌روز در حال تغییر است» (ایسنا ۱۱فروردین۱۴۰۰). وی هم‌چنین «از افزایش ۲۵درصدی ورودی بیماران کرونایی به بیمارستانهای» استان خبر داد (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲فروردین۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲فروردین۱۴۰۰ (۱ آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bda412a-3626-4919-ae05-ea472c10dab7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات