728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۶هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۶هزار نفر بیشتر است

 

  • نمکی: ما با ویروس شطرنج‌بازی می‌کنیم ما لحظه‌به‌لحظه برایش داریم تصمیم می‌گیریم
  • شبکه بهداشت شهریار: نسبت به هفته قبل ۱۰درصد فوتی، ۱۹درصد بستری و ۱۲درصد تخت بیماران افزایش یافته است
  • دانشگاه پزشکی شیراز: تعداد فوت‌شدگان روزانه کرونا در فارس در شبانه‌روز گذشته، بعد از ۲ماه، بار دیگر ۲رقمی شد
  • دانشگاه پزشکی قم: تست‌های مثبت کرونا ۵برابر افزایش داشته و پیک بعدی در قم از نوع ووهان نیست، انگلیسی است
  • دانشکده پزشکی آبادان: اگر محدودیت‌های بیشتری اعمال نشود، ممکن است روزهای آینده از نظر موارد بستری و مرگ‌و‌میر در خوزستان با فاجعه مواجه شویم
  • دانشگاه پزشکی اراک: در ۱۱شهرستان استان مرکزی ۴۵مورد کرونای انگلیسی گزارش‌شده است، به‌نظر می‌رسد آمار واقعی بسیار بیشتر باشد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۵اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۹۷شهر از ۲۲۶هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۴۶۳نفر، در اصفهان به ۱۴۵۹۵نفر، در تهران به ۵۳۳۳۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۹۰۰نفر، در خوزستان به ۱۲۱۰۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۳۳۱نفر، در قزوین به ۲۵۵۴نفر، در قم به ۸۴۳۵نفر، در کردستان به ۳۹۰۷نفر، در کرمانشاه به ۴۵۷۹نفر، در گلستان به ۵۸۸۰نفر، در لرستان به ۹۴۱۸نفر، در مازندران به ۹۵۸۲نفر و در مرکزی به ۴۵۸۸نفر رسیده است.

در حالی‌که شمار قربانیان کرونا در اثر سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم آخوندی هر روز بیشتر می‌شود خامنه‌ای با دجالیت گفت: «سال گذشته در پی هشدار مسئولان که اوایل کرونا بود، بنده هم یک کلمه‌ای در همین روز محیط‌زیست خطاب به مردم عزیزمان عرض کردم و مردم در ایام عید کاملاً ملاحظه کردند و بلای بزرگی را که در آن ایام می‌توانست متوجه کشور باشد از سر دور کردند امسال هم من احساس می‌کنم که خطر از سال گذشته بیشتر است... بنابراین امسال هم بایستی همه رعایت کنند هرچه که ستاد ملی کرونا گفت اگر سفر را ممنوع کردند سفر نروند... بنده که قطعاً سفر نخواهم رفت. مثل سال گذشته». این در حالیست که خامنه‌ای در ۱۳ اسفند سال گذشته در مورد کرونا گفته بود «بلا به‌نظر ما بلای آن‌چنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگ‌تر هم وجود داشته و دارد، خودمان هم در کشور مواردی را مشاهده کرده‌ایم».

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «ما داریم با این ویروس شطرنج‌بازی می‌کنیم ما لحظه به لحظه برایش داریم تصمیم می‌گیریم» (تلویزیون رژیم ۱۵ اسفند).

در تهران، مدیر شبکه بهداشت شهریار گفت: «نسبت به هفته قبل ۱۰درصد فوتی افزایش یافته هم‌چنین ۱۹درصد بستری جدید و ۱۲درصد تعداد تخت بیماران کرونایی افزایش یافته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵ اسفند).

در خوزستان، رئیس دانشکده پزشکی آبادان گفت: «اعلام وضعیت قرمز بازی با رنگها نیست و در پی آن باید یک سری اقدامات که مشخص هستند، انجام شوند. اگر وضعیت با این روند ادامه یابد و محدودیت‌های بیشتری اعمال نشود، ممکن است روزهای آینده از نظر موارد بستری و مرگ‌و‌میر در خوزستان با فاجعه مواجه شویم. ما معتقد بودیم خوزستان دو هفته تعطیل و تردد به استان قطع شود. مگر با تعطیلی خوزستان چه اتفاقی می‌افتد؟ در عوض جان مردم را نجات دهیم. سهل‌انگاری تا چه حد؟» (ایسنا ۱۵ اسفند). رئیس بیمارستان ابوذر اهواز «از افزایش بیش از ۲برابری کودکان کرونایی بستری در ۲هفته اخیر خبر داد و رئیس دانشکده پزشکی آبادان سرعت گسترش ویروس کرونا در شادگان، خرمشهر و آبادان را نگران‌کننده توصیف کرد (ایرنا ۱۵ اسفند).

در فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «تعداد فوت‌شدگان روزانه کرونا در فارس در شبانه‌روز گذشته و بعد از حدود ۲ماه، بار دیگر ۲رقمی شد و مجموع جان‌باختگان کووید۱۹ در این استان به ۳۲۷۶نفر رسید» (ایسنا ۱۵ اسفند).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی قم از افزایش ۵برابری تستهای مثبت کرونا خبرداد و گفت: «پیک بعدی در قم از نوع ویروس ووهان نیست و شاهد شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی خواهیم بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ اسفند).

در مرکزی، معاون دانشگاه پزشکی اراک گفت: «در ۱۱شهرستان استان مرکزی (به جز زرندیه) گزارشهایی از کرونای انگلیسی تأیید شده است و طبق آخرین آمار، بالغ بر ۴۵مورد کرونای جهش‌یافته انگلیسی گزارش‌شده است. این آمار به‌صورت تصادفی است و به‌نظر می‌رسد که آمار واقعی بسیار بیشتر باشد» (ایسنا ۱۵ اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ اسفند۱۳۹۹ (۵مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/970df629-6fc4-4313-80c6-983de537829c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات