728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۳هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۳هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • بیلان شرم‌آور به‌نقل از رئیسی: تاکنون۲۰هزار دوز وارد شده و هفته بعد۱۰۰هزار دوز وارد می‌شود واکسیناسیون روزانه با۱۰۰۰نفر آغاز می‌شود. تا پایان ۹۹، یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر یعنی یک و نیم درصد جمعیت واکسینه می‌شوند
  • به‌رغم این بیلان شرم‌آور روحانی که از اعتراضات گسترده علیه تعلل رژیم در مورد واکسن شدیداً عصبانی است گفت: مدت زیادی می‌گفتند چرا ایران بخلاف بقیه واکسیناسیون شروع نکرده؟ امروز آنها چه کنند؟ باز فریادشان به یک بهانه بلند می‌شود
  • مردانی: بسیاری از بخش‌هایی که به سمت تعطیل شدن آنها پیش می‌رفتیم مجبور شدیم در ابعاد محدود بازگشایی کنیم. اگر این روند ادامه‌دار شود مطمئناً تا دو هفته آینده موارد مرگ و میر ناشی از کرونا نیز افزایش می‌یابد
  • دانشگاه علوم پزشکی دزفول: این روزها دوباره به پیک شیوع کرونا در دزفول و کشور برگشتیم. نیمی از شهرهای خوزستان گرفتار این شرایط شدند.
  • بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد: همین الآن ICU پر است. اورژانسی که اختصاص دادیم به امور تنفسی هم تخت‌هایش نسبتاً پر است
  • خبرگزاری ارگان سپاه پاسداران: در مازندران در ۲۴ساعت گذشته ۱۸نفر مبتلا به کرونا جان باختند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۱بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۰شهر از ۲۱۳هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۱۱۳نفر، در اصفهان به ۱۳۶۵۰نفر، در تهران به ۵۱۲۹۱نفر، در خوزستان به ۱۰۶۵۵نفر، در زنجان به ۲۳۱۰نفر، در فارس به ۶۴۳۲نفر، در قزوین به ۲۳۵۹نفر، در کرمان به ۴۷۳۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۹۴نفر، در گیلان به ۷۶۱۱نفر، در لرستان به ۸۷۲۳نفر، در مازندران به ۸۹۰۲نفر، در همدان به ۵۰۴۳نفر و در یزد به ۳۹۱۷نفر رسیده است.

پس از ماهها تعلل و تأخیر رژیم آخوندی در تهیه واکسن، رئیسی سخنگوی ستاد کرونا در یک بیلان شرم‌آور گفت: «تاکنون ۲۰هزار دوز واکسن کووید۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰هزار دوز دیگر وارد خواهد شد واکسیناسیون کرونا با روزانه ۱۰۰۰نفر آغاز خواهد شد. تا پایان سال۹۹، یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر علیه کرونا واکسینه می‌شوند» (تسنیم خبرگزاری نیروی قدس ۱۹بهمن). به این ترتیب حتی اگر این آمار تبلیغاتی را درست فرض کنیم تا آخر امسال یک و نیم درصد جمعیت واکسینه خواهند شد. امروز نیز در یک عملیات نمایشی از شروع تزریق واکسن به کارکنان بخشهایICU بیمارستانها خبر داد.

در عین‌حال روحانی که از اعتراضات گسترده در مورد سیاست رژیم در مورد واکسن به‌شدت عصبانی بود گفت: «مدت زیادی بود که می‌گفتند چند کشور واکسیناسیون را شروع کردند چرا ایران شروع نکرده؟ امروز که شروع کردیم... آنها چه کار کنند؟ دومرتبه باید بروند چیز دیگری را پیدا کنند باز فریادشان بلند شود به یک بهانه دیگر».

لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز در آمار مهندسی شده خود کسانی که در ۲۴ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده را ۷۶۴۰نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در هشت هفته گذشته است. وی هم‌چنین گفت شهرهایی از ۱۱استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند» (ایرنا ۲۱بهمن).

مردانی عضو علمی ستاد کرونا گفت: «از حدود ۲هفته قبل ما روند روبه افزایش بیماری را شاهد هستیم و نمود آن در افزایش موارد بستری شده در بیمارستانها قابل مشاهده است. بسیاری از بخش‌هایی که به سمت تعطیل شدن آنها می‌رفتیم مجبور شدیم در ابعاد محدود بازگشایی کنیم. اگر این روند ادامه‌دار شود مطمئناً تا دو هفته آینده موارد مرگ و میر افزایش می‌یابد» (ایسنا ۲۱بهمن).

در خوزستان، فرماندار دزفول گفت: «دوباره به روزهای سخت کرونایی برگشته‌ایم و مجبوریم محدودیت‌هایی اعمال کنیم. محدودیت‌های کرونایی از ۲۵بهمن از ساعت ۲۱ اعمال خواهد شد». رئیس دانشگاه پزشکی دزفول گفت: «افزایش موارد مثبت و بستری کرونایی در دزفول نگران‌کننده است. این روزها دوباره به پیک شیوع کرونا در دزفول و کشور برگشتیم به‌طوری که نیمی از شهرهای خوزستان گرفتار این شرایط شدند» (ایرنا ۲۱بهمن). .

رئیس دانشکده پزشکی آبادان از ورود شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به موج سوم کرونا با شیب تند خبر داد و گفت: گسترش بیماری در مناطق روستایی نیز رو به افزایش است (خبرآنلاین ۲۱بهمن).

در خراسان رضوی، زاهدی از بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد گفت: «هر موقع بیماران سرپایی رو به افزایش می‌گذارد یک هفته دو هفته بعد آمار بستری رو به افزایش می‌رود اونوقت تختهای ICU پر میشه. همین الانش هم پر است این اورژانسی که اختصاص دادیم به قسمت اورژانس امور تنفسی‌مان هم تخت‌هایش نسبتاً پر است» (تلویزیون رژیم ۲۰بهمن).

در مازندران، شمار بستری شدگان بیمارستانهای دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل به ۱۱۰۰نفر رسید. در حال حاضر ۲۱۵بیمار بدحال درICU به کمک دستگاههای تنفسی ادامه زندگی می‌دهند. آمار جان‌باختگان در بیمارستانهای زیرمجموعه دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل شبانه روز گذشته، ۱۸نفر اعلام شده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۱بهمن).

در فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «هم اکنون ۵۶۰بیمار کرونایی بستری هستند که از این تعداد، ۹۰بیمار در ICU هستند. با جان باختن ۸بیمار طی روز گذشته مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع بیماری به۳۱۸۲ نفر رسیده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۱بهمن).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱بهمن۱۳۹۹ (۹فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fb8a726-ce40-4a4e-80dd-08fa245172f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات