728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۱هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

  • حریرچی: شهرهای نارنجی از ۱۸ به ۳۶شهر، شهرهای زرد از ۱۳۰ به ۱۷۸شهر افزایش یافته و شهرهای کم خطر، آبی از ۳۰۰ به ۲۳۴ کاهش پیدا کرده است. وضعیت در کیش، قشم و هرمز نارنجی و ویروس روند صعودی دارد
  • فرهادی از وزارت بهداشت: روند کرونا حداقل در سه استان تهران، یزد و هرمزگان روند افزایشی مشهود است
  • رئیس مرکز بهداشت خوزستان: آنچه نگرانش بوده‌ایم رخ داده آمار مبتلایان و بستری به ۶۸درصد افزایش یافته است
  • تلویزیون رژیم: آمار روزانه ابتلا به کرونا و مراجعه به بیمارستانها در خراسان رضوی از ۱۱۰۰نفر به ۲۲۰۰ رسیده که زنگ خطر است
  • خبرگزاری سپاه پاسداران: در مازندران تعداد مبتلایان روزانه هم‌چنان سه رقمی و تعداد بستری‌شدگان چهار رقمی‌مانده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۷بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۰شهر از ۲۱۱هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۰۴۸نفر، در البرز به ۵۳۸۸نفر، در اصفهان به ۱۳۴۸۵نفر، در تهران به ۵۰۹۵۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۲۲۵نفر، در خوزستان به ۱۰۵۲۰نفر، در سمنان به ۳۱۵۵نفر، در فارس به ۶۳۸۷نفر، در کردستان به ۳۶۵۲نفر، در کرمان به ۴۶۹۹نفر، در کرمانشاه به ۴۳۴۴نفر، در لرستان به ۸۵۸۸نفر، در مازندران به ۸۷۵۷نفر، در مرکزی به ۴۲۷۸نفر و در همدان به ۴۹۹۳نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزارت بهداشت گفت: «شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰روز گذشته از ۱۸ به ۳۶شهر افزایش پیدا کرده است و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸شهر افزایش یافته و این برای ما زنگ خطر بزرگی است. تعداد شهرهای کم خطر، آبی از ۳۰۰شهر به ۲۳۴شهر کاهش پیدا کرده است. در روزهای اخیر روند نزولی شیوع بیماری کرونا در کشور متوقف و به طرف صعود گام برداشته و در تهران با توجه به افزایش مراجعات سرپایی و بستری روند صعودی پیدا کرده و هم‌اکنون ویروس به طرف جوانان تمایل پیدا کرده است. ویروس در کیش، قشم و هرمز روند صعودق دارد و این ۳ جزیره در وضعیت نارنجی قرار دارند. طبق تصمیم ستاد کرونا تردد خودروهای غیربومی به ۳استان مازندران، گیلان و گلستان در روز سه‌شنبه آینده ممنوع است و سفر به شهرهای زرد قشم، کیش، بندرعباس، اصفهان، شیراز و مشهد نیز ممنوع خواهد بود» (ایرنا ۱۶بهمن).

فرهادی، رئیس مرکز سلامت وزارت بهداشت، گفت: «روند کرونا به تدریج در برخی شهرها رو به افزایش است، حداقل در سه استان تهران، یزد و هرمزگان روند افزایشی مشهود است و افزایش تعداد شهرهای نارنجی نگران‌کننده است» (ایرنا ۱۷بهمن).

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا تهران گفت: «مراجعه کننده سرپایی از هفته گذشته بالای ۲۰۰۰مورد در روز شده و میران بستری روزانه به ۳۰۰نفر رسیده است که زنگ خطری برای ما است» (ایسنا ۱۷بهمن).

در خوزستان، رئیس مرکز بهداشت گفت: «آنچه نگرانش بوده‌ایم رخ داده آمار مبتلایان و بستری ۶۸درصد افزایش یافته است» (تلویزیون رژیم ۱۶بهمن). رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: «میزان مبتلایان روبه افزایش است. در ۲۴ساعت گذشته ۵۵۲بیمار به بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ۳۵۹مورد به بیمارستانهای دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کرده‌اند که بیشترین آمار در دو ماه گذشته است. میزان مراجعه کننده در دیروز نسبت به روز قبل ۱۲درصد و نسبت به هفته گذشته۳۰ درصد افزایش داشته است» (تابناک ۱۷بهمن).

در آذربایجان غربی، رئیس بیمارستان قلی‌پور بوکان گفت: «مراجعات سرپایی افزایش داشته و این نگرانی را به‌وجود آورده که شیوع ویروس کرونا در حال شدت گرفتن است. در حال حاضر سه بخش ویژه و عادی در این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته که در صورت افزایش مجبور به بازگشایی بخشهای دیگر خواهیم بود» (ایرنا ۱۷بهمن).

در خراسان رضوی «در ده روز گذشته افرادی که علائم مشکوک به کرونا دارند و به مراکز سلامت مراجعه کردند از ۱۱۰۰نفر به ۲۲۰۰نفر رسیده که زنگ خطری برای همه ما است. به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ما با یک شیب ملایمی در سطح مشهد و در سطح استان خراسان روند افزایشی را داریم که بسیار نگران‌کننده است» (تلویزیون رژیم ۱۶بهمن).

در مازندران، «تعداد مبتلایان روزانه هم‌چنان سه رقمی و تعداد بستری‌شدگان چهار رقمی‌مانده است و بنا به‌گفته دانشگاه علوم پزشکی، مازندران کماکان در محدوده پرخطر کرونایی قرار دارد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶بهمن).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷بهمن۱۳۹۹ (۵فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84c490bc-7a72-4619-ac9a-005005faf95b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات