728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۰۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۰۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • به‌رغم شمار فزاینده مبتلایان، به‌دلیل سیاست‌های جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی، چشم‌انداز روشنی برای واکسن وجود ندارد. قانعی رئیس کمیته علمی کرونا گفت واکسیناسیون افراد زیر ۵۵سال (۸۵ درصد جمعیت) از زمستان آینده شروع می‌شود و رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت تا پایان امسال واکسن زیادی به‌دست ما نمی‌رسد
  • دبیرکل خانه پرستار: پرستاران حاضر به زدن واکسن روسی و هر واکسنی که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را نداشته باشد، نیستند، پرستاران موش آزمایشگاهی نیستند که واکسنهای بدون تاییدیه را بخواهند بر روی آنها تست کنند
  • زالی: در ۲۴ساعت گذشته آمار بستریهای از زیر ۲۰۰۰ به ۲۱۰۰نفر رسید. بستریهای روزانه از زیر ۲۰۰ به ۳۴۲و نفراتی که روزانه درICU بستری می‌شوند از زیر ۱۰۰ به ۱۱۰نفر و مراجعین سرپایی از بین ۲ تا ۳هزار به ۶هزار نفر رسیده است
  • دانشگاه علوم پزشکی اهواز: هفته گذشته موارد بستری ۱۵ و فوتی ۱۴درصد و مبتلایان۲۷ درصد افزایش داشته است. شمار مبتلایان در هویزه ۶۰۰درصد، در شوشتر ۲۴۵درصد و شوش ۱۶۹درصد افزایش یافته است
  • دانشگاه پزشکی مشهد: به‌طور میانگین در استان، میزان مراجعه کنندگان و موارد بستری کرونا ۱۰ تا ۱۵درصد افزایش یافته است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۳بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۰شهر از ۲۰۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۹۷۸نفر، در اصفهان به ۱۳۳۳۵نفر، در تهران به ۵۰۶۲۱نفر، در خراسان شمالی به ۳۲۳۸نفر، در خوزستان به ۱۰۴۳۰نفر، در سمنان به ۳۱۱۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۰۴۱نفر، در فارس به ۶۳۴۲نفر، در قزوین به ۲۲۷۴نفر، در قم به ۸۱۰۵نفر، در کرمان به ۴۶۵۴نفر، در گلستان به ۵۳۸۴نفر، در مازندران به ۸۵۸۷نفر، در مرکزی به ۴۲۶۳نفر و در همدان به ۴۹۴۳نفر رسیده است.

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت در ۲۴ساعت گذشته بار دیگر آمار بستریهای استان از ۲هزار فراتر رفته و بالغ بر ۲۱۰۰ شده است و افزود بستریهای جدید «در ۲۴ساعت اخیر که تا مدتها زیر ۲۰۰ بود، به ۳۴۲نفر رسیده است. حدود ۱۱۰نفر درICU بستری شده‌اند در صورتی که در روزهای گذشته غالباً این عدد زیر ۱۰۰نفر بوده. ترخیص ما در ۲۴ساعت گذشته ۲۹۰ بود که باز کمتر از بستری جدید است. تا مدتها مراجعین سرپایی بین ۲ تا ۳هزار نفر در نوسان بود اما در ۲۴ساعت گذشته به ۶هزار نفر رسیده است» (تلگرام آخرین خبر تهران ۱۳بهمن).

توکلی، معاون ستاد کرونا گفت در برخی بیمارستانها آمار مراجعات سرپایی تا ۲برابر افزایش یافته و افزود بازگشایی مدارس و برخی دیگر از بازگشایی‌های شتاب‌زده «ازدحام‌هایی را ایجاد کرده که منجر به تشدید و تقویت چرخه و زنجیره انتقال ویروس می‌شود و اگر با همین شرایط پیش رویم وقوع پیک چهارم قطعی است» (سایت نظام پزشکی ۱۳بهمن).

در خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ گفت: «در هفته منتهی به ۱۰بهمن موارد بستری ۱۵ و فوتی ۱۴درصد و کل موارد کرونایی خوزستان ۲۷درصد افزایش داشته است. در شهرهای هویزه افزایش ۶۰۰درصدی و شوشتر ۲۴۵درصدی و شوش ۱۶۹درصدی ابتلا به کرونا را شاهد هستیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۳بهمن).

در آذربایجان غربی، فرماندار بناب گفت: وضعیت موجود نشان می‌دهد که خیز جدیدی از افزایش مبتلایان در سطح شهرستان آغاز شده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۲بهمن).

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در حال حاضر به‌طور میانگین در استان، میزان مراجعه کنندگان و موارد بستری ۱۰ تا ۱۵درصد افزایش یافته است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۳بهمن).

به‌رغم روند فزاینده مبتلایان و نگرانی از موج چهارم سیاست‌های جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی باعث شده که هیچ چشم‌اندازی برای واکسن وجود نداشته باشد. قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد کرونا گفت: قرار است «۱۶میلیون دوز واکسن از کوواکس، بیش از ۲۵میلیون از طریق واردات و ۲۵میلیون با استفاده از تولیدات داخلی تأمین شود، واکسیناسیون عمومی اسفند سال آینده شروع می‌شود... بهار و تیرماه سال آینده افراد بالای ۶۵سال و افراد ۱۶ تا ۶۴سال با بیماری زمینه‌ای واکسن دریافت می‌کنند. مرداد تا آذر نوبت ساکنان مراکز شلوغ و افراد ۵۵ تا ۶۵سال می‌شود. در فاز چهارم، با شروع زمستان ۱۴۰۰ همه مردم واکسینه می‌شوند» (ایرنا ۱۳بهمن). به این ترتیب جمعیت زیر ۵۵سال که بیش از ۸۵درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد تا زمستان آینده باید در انتظار بمانند.

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا در مورد تهیه واکسن گفت: «برای تأمین واکسن دچار مشکل هستیم و مطمئن نیستیم تعداد زیادی واکسن تا پایان سال به دستمان برسد» (ایرنا ۱۳بهمن). وی هم‌چنین در مورد حرفهای ضد و نقیض مقام‌های رژیم در مورد واکسن روسی گفت: «اگر ما به‌عنوان مراجع علمی حرفهای ضد و نقیض بزنیم دیگر مردم به ما اعتماد نمی‌کنند... این‌گونه حرفها تشویش ایجاد می‌کند و مردم اعتمادشان را از دست می‌دهند» (ایسنا ۱۳بهمن).

دبیرکل خانه پرستار با تأکید بر این‌که «پرستاران حاضر به زدن واکسن روسی و هر واکسنی که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را نداشته باشد، نیستند» گفت: «پرستاران موش آزمایشگاهی نیستند که واکسنهای بدون تاییدیه را بخواهند بر روی آنها تست کنند» (همدلی ۱۳بهمن).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳بهمن۱۳۹۹ (۱فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/296036e8-d085-43d0-b4b8-8c45cbb9c095"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات