728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۹هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۹هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • نامه ۹۸عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به روحانی: خرید واکسن روسی که تاییدیه‌های حداقل جهانی را نگرفته و اثربخشی و بی‌خطر بودن آن در کشور تولیدکننده با ابهام و اعتراض مواجه است را غیرموجه و خطرآفرین می‌دانیم
  • نمکی به کلاشی و چپاول باندهای حکومتی از واکسن اذعان کرد و به کسانی که می‌خواهند ”سوار موج اقتصادی“ شوند و منابع را جابه‌جا کنند گفت اجازه نمی‌دهیم عده‌یی بازار تازه راه بیندازند. وی با خشم و عصبانیت از مخالفتهای فزاینده با سیاست رژیم در مورد واکسن گفت: می‌گویند من فلان واکسن را نمی‌زنم که دل مردم را خالی می‌کند...
  • زالی: تهران شکننده و ناپایدار است، اگر خیز جدیدی اتفاق بیفتد در زمان خیلی کوتاه‌تری آمار تصاعدی افزایش می‌یابد
  • خبرگزاری نیروی قدس: بستریهای کرونایی در خراسان شمالی در یک هفته گذشته حدود ۵۰درصد افزایش داشته است
  • دانشگاه پزشکی یزد: خیز چهارم در راه است. مبتلایان در ابرکوه، مهریز و اردکان سه تا چهار برابر روزهای گذشته است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۲بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۹هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۷۰۳نفر، در البرز به ۵۳۵۳نفر، در اصفهان به ۱۳۲۹۰نفر، در ایلام به ۲۱۶۱نفر، در بوشهر به ۲۱۰۴نفر، در تهران به ۵۰۵۴۶نفر، در خراسان جنوبی به ۱۹۹۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۱۱۵نفر، در کردستان به ۳۵۹۷نفر، در گلستان به ۵۳۵۵نفر، در گیلان به ۷۴۷۱نفر، در لرستان به ۸۵۰۳نفر، در مازندران به ۸۵۴۲نفر و در هرمزگان به ۲۲۰۵نفر رسیده است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم ضمن ابراز نگرانی از این‌که سرعت انتشار خیز جدید کرونا به‌شدت بالاتر از قبل خواهد بود، خشم و عصبانیت خود را از افشاگریها و مخالفتهای فزاینده با سیاست جنایتکارانه رژیم در موضوع واکسن ابراز کرد و گفت: «این چه خباثتی است که برای میزگرد کشوری که خودش در باتلاق کرونا مانده است، خوراک تهیه کنیم؟ می‌گویند من فلان واکسن را نمی‌زنم و برخی حرفا که دل مردم را خالی می‌کند... نگذاریم گسست میان اندیشه اعتمادآمیز مردم و خدمت‌گذاران صدیق ایجاد شود». وی با اذعان تلویحی به کلاشی و چپاول باندهای مختلف حکومتی به بهانه واکسن گفت: «کسانی که فکر می‌کنند در این آشفته‌بازار می‌توانند سوار موج اقتصادی شوند، وزیر اجازه نخواهد داد. آقایانی هم که برخی بلواها را راه می‌اندازند به امید جابه‌جا کردن برخی منابع، این خواب را پریشان ببینند، اجازه نخواهیم داد که در این ایام پربلا عده‌یی بازار تازه راه بیندازند» (ایسنا ۱۲بهمن). .

نود و هشت عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه به روحانی نوشتند: «خرید واکسن اسپوتنیکV که تاییدیه‌های حداقل جهانی را طی نکرده و اثربخشی و بی‌خطر بودن آن در کشور تولیدکننده با ابهام و اعتراض مواجه است، غیرموجه و خطرآفرین می‌دانیم. اطلاعات شفافی از مراحل تحقیق و ساخت اسپوتنیک V در دسترس نیست و توسط هیچ‌یک از منابع معتبر جهانی تأیید نشده و اثر بخشی و بی‌خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته است. هم‌چنین مدارک و مستندات و دلایل تأیید این واکسن در اختیار صاحبنظران جامعه پزشکی قرار نگرفته است. جامعه پزشکی و مردم ایران هر گونه تعلل، تأخیر، ملاحظه‌کاری و مسامحه را غیرقابل قبول، نابخشودنی و تحمل‌ناپذیر می‌داند» (سایت نظام پزشکی ۱۲بهمن).

روزنامه حکومتی آفتاب یزد نوشت: «چگونه و چطور از واکسن سوئدی، چینی و کوبایی به یکباره به واکسن روسی رسیدند؟رفتار مسئولان در مورد واکسن کرونای روسی به‌شدت تخریبی و اعتمادسوز است. تا قبل از سفر ظریف به روسیه خبری از واکسن روسی نبود... مسئولان وزارت بهداشت می‌گویند چندین کشور تاکنون از این واکسن خریداری کرده‌اند. همین امروز لیست این کشورها منتشر شود و تجربیات آنها از این واکسن رسانه‌ای شود. مسأله دیگر طرح این شایعه است که این واکسن جهت تست به ایران می‌آید» (آفتاب یزد ۱۲بهمن).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا از افزایش پذیرش بیماران کرونایی در تهران خبر داد و گفت: «تهران مانند ادوار گذشته شکننده و ناپایدار است، اگر خیز جدیدی اتفاق بیفتد در زمان خیلی کوتاه‌تری آمار روزانه، به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. تعداد بستریهای ۲۴ساعت گذشته ۲۵۲مورد بوده که ۹۰نفر در ICU بستری شده‌اند. تعداد بستریها در تهران ۱۹۶۶نفر است. اما در هفته قبل به کمتر از ۱۸۰۰رسیده بودیم. از این تعداد۷۷۷ نفر در ICU هستند. در خیز سوم در تهران در یک بازه زمانی ۱۰روزه به اوج رسیدیم، اگر خیز جدیدی شکل بگیرد ممکن است با سرعتی بیشتر شاهد افزایش بستریها باشیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲بهمن).

در خراسان شمالی، «تعداد بستریها در یک هفته گذشته حدود ۵۰درصد افزایش داشته و طبق آمار وزارت بهداشت استان در آستانه پیک چهارم کروناست» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲بهمن).

در مازندران، «تعداد بستری‌شدگان زیر پوشش دانشگاه‌های پزشکی مازندران و بابل به ۱۲۸۶نفر رسید که ۲۵۲نفر درICU هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۱بهمن).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «خیز چهارم کرونا در راه است. آمار مبتلایان در ابرکوه، مهریز و اردکان به سه تا چهار برابر روزهای گذشته رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲بهمن).

در خراسان رضوی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد مراجعان و بستریهای از هفته سوم دی روند افزایشی دارد هم‌اکنون ۱۰شهرستان از جمله مشهد در وضعیت زرد قرار دارند. طی ۲۴ساعت گذشته ۱۰۷نفر بستری شدند که مجموع بستریها به ۵۱۴نفر رسید که ۱۷۶نفر در ICUهستند» (ایرنا ۱۱بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲بهمن۱۳۹۹ (۳۱ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74b18386-3956-4a16-a04d-13a6bcd4a833"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات