728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۴هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۴هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

  • حریرچی: حتماً شرایط دوباره بدتر خواهد شد و این بار به‌راحتی نخواهیم توانست بر وضعیت غلبه کنیم. زیرا بیمارستانها و کادر درمان ما، مشکلات خودشان را دارند
  • زالی: در تهران ۱.۸ درصد کلیه شاخصهای ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و در ۲۴ساعت گذشته تعداد بستریها ۴.۸ درصد نسبت به روز قبل افزایش داشته است
  • قانعی: پایان خرداد ما واکسن ایرانی برای تزریق خواهیم داشت و در شهریور انشاالله کمبود واکسنی وجود نخواهد داشت
  • ایرنا: آمل با اعمال محدودیتهای شدید نه تنها از حالت قرمز کرونایی خارج نشده، بلکه قرمزتر شده است
  • مرکز بهداشت قم: در ۲۴ساعت گذشته آزمایشهای مثبت استان۳برابر افزایش یافته که نشان از جهش بیماری دارد
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: در هفته‌های آینده شاهد افزایش بستریها خواهیم بود که زنگ خطر آغاز پیک چهارم است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۴هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۱۲۹۱۵نفر، در ایلام به ۲۱۱۶نفر، در بوشهر به ۲۰۵۹نفر، در تهران به ۴۹۷۵۶نفر، در خراسان جنوبی به ۱۹۴۱نفر، در خراسان شمالی به ۳۱۴۸نفر، در زنجان به ۲۱۷۵نفر، در سمنان به ۳۰۳۵نفر، در قزوین به ۲۱۶۲نفر، در قم به ۷۹۵۰نفر، در کرمان به ۴۵۲۴نفر، در کرمانشاه به ۴۲۴۴نفر، در گلستان به ۵۱۵۰نفر، در لرستان به ۸۲۷۸نفر، در مازندران به ۸۱۵۷نفر و در همدان به ۴۸۱۸نفر رسیده است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «همواره نگران بازگشت موج طوفان سنگین کرونا هستیم. ممکن است بار دیگر موج شدیدی از کرونا بازگردد... در تخت بیمارستانی با کمبود مواجه هستیم، به ازای هر یک‌هزار نفر با ۱.۶ تخت بیمارستانی در کشور دست و پنجه نرم می‌کنیم که حتی به آمار ضعیفترین کشورهای اروپایی در بحث مبارزه با کرونا هم نمی‌رسد» (ایسنا ۲بهمن).

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت «حتماً شرایط دوباره بدتر خواهد شد و این بار به‌راحتی نخواهیم توانست بر وضعیت به‌وجود آمده غلبه کنیم. زیرا، بیمارستانها و کادر درمان ما، مشکلات خودشان را دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲بهمن).

به‌رغم این نگرانی‌ها در اثر سیاست جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی هیچ چشم‌انداز مشخصی برای واکسن وجود ندارد. قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «پایان خرداد ما به واکسن ایرانی برای تزریق دسترسی خواهیم داشت و فکر می‌کنم در شهریور انشاالله کمبود واکسنی وجود نخواهد داشت و می‌توانیم بگوییم پایان سال (۱۴ماه دیگر) واکسیناسیون به حدی می‌رسد که می‌توانیم زنجیره را قطع کنیم» (تلویزیون رژیم ۱بهمن).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا از افزایش ۱.۸درصدی کلیه شاخصهای ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: در ۲۴ساعت گذشته بستریها ۴.۸درصد رشد نسبت به روز قبل داشته است. میزان مرگ‌ومیر در کودکان زیر ۱۰سال در دیماه، ۴.۴درصد گزارش‌شده که در اسفندماه سال گذشته ۰.۵درصد بوده است. اگر این شرایط پیوستگی داشته باشد و منجر به افزایش تعداد بستری و مرگ و میر شود، در نیمه دوم بهمن‌ماه موج بعدی بیماری را خواهیم داشت. وی گفت: شتابزدگی در روند لغو محدودیت‌ها می‌تواند بازگشت موج بیماری را به‌همراه داشته باشد» (ایسنا ۲بهمن).

در مازندران، «شهرستان آمل که اکنون چهارمین ماه از وضعیت قرمز کرونایی خود را سپری می‌کند، با اعمال محدودیتهای شدید نه تنها از حالت قرمز کرونایی خارج نشده، بلکه قرمزتر شده است. برخی از اعضای جامعه پزشکی اعتقاد دارند وضعیت قرمز آمل از اواسط شهریورماه آغاز شده است» (ایرنا ۲بهمن).

در قم: رئیس مرکز بهداشت استان گفت: «روند مراجعه‌کنندگان، بستریها و پذیرش بیمارستانها نسبت به هفته قبل افزایش داشته که این نگران‌کننده است. در ۲۴ساعت گذشته میزان مثبت بودن آزمایشهای استان به ۳برابر افزایش یافته که خبر از افزایش جهش بیماری در قم دارد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱بهمن).

در کرمانشاه، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «با افزایش موارد مثبت سرپایی در هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد بستری خواهیم بود که زنگ خطری برای آغاز پیک چهارم و بسیار نگران‌کننده است» (ایرنا ۲بهمن).

در گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: «شاهد افزایش روند بستریها هستیم. ۹۱بیمار کرونایی در ICU بوده و ۳۰نفر از آنها هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲بهمن).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲بهمن۱۳۹۹ (۲۱ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4781e0a-edd4-4c12-b3f4-aa0009bb41c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات