728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۳هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۳هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • موحدی عضو مجمع تشخیص مصلحت: منع خرید واکسن از آمریکا و انگلیس توسط خامنه‌ای صددرصد علمی است! هیچ بعید نیست آمریکایی‌ها واکسنهای جعلی بفرستند تا پولی از ما بگیرند و مردم را بیمارتر کنند یا بکشند.
  • سرکرده نیروی انتظامی: دیدید که رسانه‌های خارجی در مورد موضع خامنه‌ای درباره واکسن چه کردند، متأسفانه یک سری از ایادی داخلی آنها هم دامن زدند به این‌که باید فکر مردم بود بیماری مردم را برطرف کرد.
  • زالی: با کاهش نسبی فاصله‌گذاری در سه هفته اخیر مواجه بوده‌ایم که باعث افزایش فوتیها و شعله‌ور شدن بیماری می‌شود.
  • رؤسای دانشگاههای مازندران و بابل: ۲۶۶بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته بستری شدند. ۱۳۳۵نفر بستری که ۲۴۲نفر از آنها به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.
  • مشاور وزیر بهداشت: کرونا کنترل نشده، مهار نشده و فقط مدیریت شده یعنی کنترل نسبت ابتلا به ظرفیت بیمارستانها.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۹دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۳هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۷۸۳نفر، در البرز به ۵۲۵۸نفر، در اصفهان به ۱۲۸۰۵نفر، در تهران به ۴۹۵۲۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۲۵نفر، در خراسان جنوبی به ۱۹۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۷۹۰نفر، در خراسان شمالی به ۳۱۲۸نفر، در خوزستان به ۱۰۱۷۰نفر، در سمنان به ۳۰۲۰نفر، در فارس به ۶۱۷۷نفر، در قزوین به ۲۱۴۷نفر، در کرمان به ۴۴۹۰نفر، در کرمانشاه به ۴۲۲۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۴۹۹نفر، در گلستان به ۵۱۱۰نفر و در مازندران به ۸۰۴۷نفر رسیده است.

در حالی‌که خشم و انزجار مردم از منع خرید واکسن از سوی خامنه‌ای ادامه دارد موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم به‌نحو ابلهانه‌ای این تصمیم را صددرصد علمی خواند و گفت: «هیچ اعتمادی به این کشورها نیست. هیچ بعید نیست آمریکایی‌ها واکسنهای جعلی بفرستند تا پولی از ما بگیرند و بعداً مردم ما را بیمارتر کنند یا بکشند» (عصر ایران ۲۹دی).

اشتری سرکرده نیروی انتظامی گفت: دیدید رسانه‌های خارجی در مورد موضع خامنه‌ای درباره واکسن چه کردند و «یک سری ایادی داخلی آنها هم دامن زدند به این‌که باید فکر مردم بود بیماری مردم را برطرف کرد» (خبرگزاری ایران پرس رژیم ۲۹دی).

تعلل در خرید واکسن در حالیست که وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت تصریح می‌کند: «کرونا کنترل نشده، مهار نشده و فقط مدیریت شده است، همین! یعنی کنترل نسبت ابتلا به ظرفیت تختهای بیمارستانی، نه رد شدن از پیک، نه روند ابتلای نزولی؛ هیچ وضعیت سفیدی در کار نیست» (ایرنا ۲۹دی).

حمید عمادی عضو علمی ستاد کرونا بازگشایی‌های زود هنگام را ”سهل‌انگاری و عادی‌انگاری“ خواند که «می‌تواند منجر به موج دیگری از بیماری شود. در حالی این اتفاق می‌افتد که همه تأکید می‌کنند که هنوز اوضاع بیماری در کشور، ثابت و پایدار نبوده و با وضعیت شکننده‌ای مواجه هستیم» (ایسنا ۲۹دی).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا شرایط تهران را شکننده خواند و گفت: «ما با کاهش نسبی فاصله‌گذاری در سه هفته اخیر مواجه بوده‌ایم که بسیار پرخطر است. میان عدم رعایت فاصله‌گذاری با افزایش آمار فوتیها پیوستگی عمیق و جدی وجود دارد و ممکن است موجب شعله‌ور شدن بیماری شود. هفته گذشته ۱۰ تا ۱۵درصد بار بیماری در تهران بیشتر شده که می‌تواند به آلودگی هوا وابسته باشد» (ایسنا ۲۹دی).

سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا گفت: «در صورت کوچترین غفلت به شرایط سخت و غیرقابل تصور آبانماه باز خواهیم گشت. نباید از یک ‌سوراخ دوبار گزیده شویم و بر تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران و نهادهای مختلف است که تا شرایط اطمینان بخش، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته و محدودیتها را رعایت کنند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹دی).

در مازندران به‌گفته رؤسای دانشگاههای مازندران و بابل «۲۶۶بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته بستری شدند. در حال حاضر ۱۳۳۵نفر بستری که ۲۴۲نفر از آنها به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۸دی).

در کرمان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «زمانی که بیماران بستری سیر افزایشی پیدا می‌کند موج‌های بزرگ بیماری ایجاد می‌شود و به‌نظر می‌آید دو هفته اخیر این اتفاقات در استان در حال وقوع است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹دی).

در یزد، رئیس بیمارستان ضیایی اردکان گفت: «آمار بستریها طی ۲روز اخیر افزایش یافته است. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز کرونا شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله نداشته باشند» (ایرنا ۲۹دی).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹دی۱۳۹۹ (۱۸ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/231e830e-e86f-458c-bfe2-5eb06aff8626"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات