728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۰هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۰هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • عضو کمیته علمی تحقیقات واکسن: دو واکسنی که در آمریکا تولید شده فایزر و مدرنا یک تکنولوژی خیلی پیشرفته است که ما هم حتماً باید روی این تکنولوژی برویم.
  • نماینده مجلس ارتجاع: در بازار دارو یک مافیا قوی وجود دارد و بسیاری از افراد حکومتی در آن نفوذ دارند.
  • رئیس سازمان نظام پزشکی: باید حداقل ۷۰درصد جمعیت واکسینه شوند تا زنجیره انتقال قطع شود ویروس جهش‌یافته ۵۵ تا ۷۰درصد سرایت بیشتری از ویروس معمولی دارد.
  • رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: برخی از مسئولان دون‌کیشوت‌وار می‌گویند کرونا را به خاک نشانده‌ایم اما هم‌چنان آمار مبتلایان روزانه بیش از ۵هزار نفر است و در بسیاری از شهرها از جمله تهران وضعیت اضطراری داریم.
  • معاون بهداشت ستاد کرونا در تهران: وضع اپیدمی هم‌چنان در کشور شکننده است و هنوز به‌صورت کامل کنترل نشده است.
  • ارگان پاسداران: در مازندران، ۱۶نفر بر اثر کرونا در ۲۴ساعت گذشته جان‌باخته، ۱۳۹۲نفر بستری و ۲۷۴نفر در ICU هستند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۳دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۰هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۶۳۳نفر، در اصفهان به ۱۲۵۷۵نفر، در تهران به ۴۹۰۱۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۶۱۵نفر، در خوزستان به ۱۰۰۶۰نفر، در زنجان به ۲۱۲۰نفر، در سمنان به ۲۹۹۰نفر، در فارس به ۶۱۱۲نفر، در کرمان به ۴۴۲۵نفر، در کرمانشاه به ۴۱۷۴نفر، در گلستان به ۵۰۲۰نفر، در لرستان به ۸۱۲۸نفر، در مازندران به ۷۸۲۲نفر، در همدان به ۴۷۴۳نفر و در یزد به ۳۵۸۷نفر رسیده است.

 

طبرسی، عضو کمیته علمی تحقیقات واکسن، در مورد واکسن آمریکایی انگلیسی گفت: حتماً خامنه‌ای یکسری افق‌های دیگر مد نظرش بوده اما «اون دو تا واکسنی که در آمریکا تولید شده مال فایزر و مدرنا از یک تکنولوژی خیلی جدید استفاده کردند قبل از این هیچ واکسنی از این نوع به‌صورت وسیع در دنیا مورد استفاده قرار نگرفته یک تکنولوژی خیلی پیشرفته است که ما هم حتماً باید روی این تکنولوژی برویم به‌خاطر این‌که اگر این تکنولوژی موفق بشود تولید واکسن را خیلی سریع می‌کند برای همه بیماریها این دو تا واکسنی که آنجا تولید شده در تحقیقات علمی اثربخش بودند یعنی بالای ۹۰درصد باعث ایمنی شده در افراد» (تلویزیون رژیم ۲۳دی).

 

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: «باید حداقل ۷۰درصد جمعیت واکسینه شوند تا زنجیره انتقال قطع شود ویروس جهش‌یافته بین ۵۵ تا ۷۰درصد میزان سرایت بیشتری از ویروس کرونا معمولی دارد. میزان مرگ‌آوری آن بیشتر نیست اما اگر ۱.۵ درصد مرگ را در نظر بگیریم چون مبتلایان بیشتر می‌شود جان‌باختگان نیز بیشتر می‌شود» (روزنامه ستاره صبح رژیم ۲۳دی).

 

پاشائی، عضو مجلس ارتجاع با انتقاد از نامه رؤسای سازمان نظام پزشکی به روحانی گفت: «مشخص نیست که این افراد چگونه خود را نماینده جامعه پزشکان می‌دانند و بر اساس کدام اصول اخلاقی در مقابل سخنان رهبری ایستادگی می‌کنند؛ مخالفت برخی از افراد در مقابل سخنان خامنه‌ای نوعی خوش‌خدمتی به دشمنان کشور است... دلیل اصرار این افراد برای خرید واکسنهای انگلیسی و آمریکایی به هیچ عنوان اعتبار علمی ندارد. متأسفانه در بازار دارو کشور ما مافیا قوی وجود دارد و بسیاری از افراد ذی نفع در این حوزه حتی در بدنه حاکمیت نفوذ دارند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۳دی).

در تهران، خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در مورد وضعیت کرونا در تهران گفت: «هنوز آمار مبتلایان روزانه بیش از ۵هزار نفر است و این نشان می‌دهد که در بسیاری از شهرها از جمله تهران هنوز وضعیت اضطراری داریم... . خطر پیک جدید بیخ گوش پایتخت‌نشینان و مردم سایر شهرها است. ادبیات این روزهای مسئولان در حوزه مدیریت کرونا اغراق‌آمیز است، برخی از مسئولان دون‌کیشوت وار می‌گویند کرونا را به خاک نشانده‌ایم در حالی که این می‌تواند غفلت از کرونا را به همراه داشته باشد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۳دی).

دلاوری، معاون بهداشت ستاد کرونا در استان تهران گفت: «طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت و کارشناسان دانشگاهی وضع اپیدمی هم‌چنان در کشور ناپایدار و شکننده بوده و با کوچکترین بی‌احتیاطی قابل بازگشت است. اپیدمی به‌صورت کامل کنترل نشده و شرایط وخیم اپیدمی برگشت‌پذیر است. با یک بی‌احتیاطی مجدداً در بهمن دچار پیک اپیدمی شویم» (ایسنا ۲۳دی).

در مازندران، «۱۶مازندرانی بر اثر کرونا در ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست دادند. ۱۳۹۲کرونایی بستری و ۲۷۴بیمار در ICU هستند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۲دی).

در خوزستان، رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: «طی دو هفته گذشته روند افزایشی ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان را شاهد بودیم. بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی طالقانی آبادان به خط مقدم جنگ با کرونا تبدیل شده است» (جوان- ارگان سپاه پاسداران ۲۳دی).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳دی۱۳۹۹ (۱۲ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8f01fa0-6cff-4d2d-981f-0fe1aea1a4d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات