728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۱۹۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۱۹۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • حریرچی : هیچکس از مقامات رسمی نباید فعلاً از واکسن حرف بزنند
  • ظفرقندی: روند اجرای واکسیناسیون با سرعت گسترش کووید۱۹ متناسب نیست. تمامی تلاش‌ها در مقطع فعلی می‌بایست متمرکز بر خرید واکسن کرونا باشد
  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: در دستیابی به واکسن داخلی تأخیر ایجاد شد. امیدواریم که خرداد و تیر به تولید انبوه واکسن داخلی کرونا برسیم
  • دبیر امنیتی ستاد کرونا: شهر سفید نداریم. مازندران، گیلان و گلستان بیشترین حجم شهرهای نارنجی و قرمز را دارند
  • معاون دانشجویی دانشگاه تهران: ۲۰درصد دانشجویان به کرونا مبتلا شده، ۸درصد آنها در حال حاضر بستری هستند
  • دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی: در صورت وقوع موج چهارم، تعداد بستریها تا ۳۲۰۰نفر افزایش خواهد یافت

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۸دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۱۹۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در البرز به ۵۱۶۵نفر، در اصفهان به ۱۲۳۹۵نفر، در تهران به ۴۸۵۹۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۵۶۰نفر، در خراسان جنوبی به ۱۸۷۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۴۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۰۵۳نفر، در فارس به ۶۰۶۳نفر، در قزوین به ۲۰۷۲نفر، در قم به ۷۷۴۵نفر، در کرمان به ۴۳۷۲نفر، در کرمانشاه به ۴۱۲۹نفر، در گلستان به ۴۹۱۷نفر، در گیلان به ۷۰۳۶نفر، در لرستان به ۸۰۱۸نفر، در مازندران به ۷۶۵۲نفر، در همدان به ۴۷۰۳نفر و در یزد به ۳۵۱۲نفر رسیده است.

خشم و انزجار عمومی از رژیم ضدبشری آخوندی به‌خاطر تعلل، تناقض‌گویی و دروغپردازی درباره خرید واکسن به بحران جدیدی در درون رژیم تبدیل شده است. به‌نحوی که حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم امروز گفت: «هیچکس از مقامات رسمی نباید فعلاً از واکسن حرف بزنند، در شرایط کنونی غیر از وزیر بهداشت، کسی نباید پیرامون واکسن صحبت کند. وجود هرگونه واکسن کرونا در ناصرخسرو کذب است و من از مردم می‌خواهم فریب این‌گونه ادعاها را نخورند و سراغ این مکانها نروند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸دی).

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: «از ماه‌ها قبل در خصوص لزوم تسریع در تهیه و توزیع واکسن کرونا جهت اقشار مختلف جامعه از جمله کادر درمان پیشنهادات و راه‌کارها و آمادگی جهت تهیه و همکاری کارشناسی خویش را به مسئولان عالی‌رتبه کشور و وزارت بهداشت منعکس نموده‌ایم. هرگونه تأخیر در تهیه و توزیع واکسن، مشکلات بسیاری را برای سلامتی آحاد مختلف جامعه ایجاد خواهد کرد. در ایران روند اجرای واکسیناسیون با سرعت گسترش کووید۱۹ متناسب نیست و طولانی شدن این بیماری صدمات جبران‌ناپذیری را به حوزه سلامت و معیشت مردم وارد خواهد کرد. تمامی تلاش‌ها در مقطع فعلی می‌بایست متمرکز بر خرید واکسن کرونا باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸دی).

خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع در مورد تولید انبوه واکسن داخلی گفت: «در دستیابی دانشمندانی ایرانی به واکسن کرونا تأخیر ایجاد شد. امیدواریم که خرداد و یا تیرماه سال آینده به تولید انبوه واکسن داخلی کرونا برسیم» (ایسنا ۱۸دی).

قاسمی دبیر کمیته امنیتی ستاد کرونا گفت: «در حال حاضر شهر سفید نداریم؛ ۲۳شهر نارنجی، ۲۱۰شهر زرد و ۶شهر قرمز وجود دارند؛ هم‌چنین مازندران، گیلان و گلستان بیشترین شهرهای نارنجی و قرمز را دارند» (آفتاب ۱۷دی).

در تهران، سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران از ابتلای ۲۰درصد دانشجویان به کرونا خبر داد و گفت: «از ۳۰درصد دانشجویانی که مورد مصاحبه مرکز مشاوره دانشگاه قرار گرفتند ۲۰درصد دانشجویان و ۵۶درصد خانواده‌های آنها به کرونا مبتلا شدند که ۸درصد دانشجویان بستری بوده‌اند» (ایسنا ۱۸دی).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تاکنون آذربایجان غربی ۳موج را پشت سر گذاشته که تعداد بستری و فوتی در هر موج نسبت به موج قبلی ۲برابر افزایش یافته است. موج سوم بسیار سهمگین و با خسارت جانی بیشتر بود. در آذربایجان غربی در موج سوم، شیوع بیماری ۲و نیم برابر بیشتر از سایر استانها بود. افراد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی و هم‌چنین بیماران بستری در استان رو به افزایش است. در صورت ورود به موج چهارم، تعداد بیماران بستری تا ۳۲۰۰نفر در استان افزایش خواهد یافت» (ایسنا ۱۸دی).

در اردبیل، «آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد که آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در این استان افزایش یافته است» (ایرنا ۱۸دی).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸دی۱۳۹۹ (۷ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2891ef0-f256-4747-8399-e66c89af71cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات