728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۲ هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

  • رئیسی: این ویروس به هیچ عنوان نه از بین رفته و نه ضعیف شده، در هر موج فوتی‌های کرونا ۱۵هزار بیشتر از حالت عادی شیوع این بیماری است
  • تلویزیون رژیم: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت شهرستانهای قرمز مازندران به ۱۰شهرستان افزایش یافت
  • زالی: نظر فنی ما پرهیز از شتابزدگی در بازگشایی مدارس است حتی در مورد پایه‌های یکم و دوم نباید شتاب‌زده عمل کرد
  • نماینده مجلس ارتجاع: اگر بازگشایی مدارس باعث تشدید اپیدمی کرونا که شاهد نوع انگلیسی و خطرناک آن هم هستیم شود، قطعاً عواقب آن برعهده رئیس‌جمهور است
  • مردانی: تعجیل در بازگشایی‌ها خطرناک است، بازگشایی بدون دلیل قطعی باعث افزایش گردش ویروس و افزایش ابتلاست
  • نماینده مجلس ارتجاع: توصیه من این است که نه تنها از کشورهای متخاصم مثل آمریکا و انگلیس دارو خریداری نکنند بلکه داروهای تولید شده توسط کمپانی‌های این کشورها را از کشورهای ثالث نیز خریداری نکنند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۶دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۴۶۸نفر، در اصفهان به ۱۲۶۹۵نفر، در تهران به ۴۹۲۷۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۰۰نفر، در خراسان جنوبی به ۱۹۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۷۱۰نفر، در خراسان شمالی به ۳۱۱۳نفر، در زنجان به ۲۱۴۰نفر، در سمنان به ۳۰۰۵نفر، در قم به ۷۸۶۵نفر، در کرمانشاه به ۴۱۹۹نفر، در گلستان به ۵۰۷۵نفر، در گیلان به ۷۱۵۱نفر، در لرستان به ۸۱۸۳نفر، در مازندران به ۷۹۴۲نفر و در یزد به ۳۶۶۷نفر رسیده است.

رشیدی نماینده مرودشت در مجلس ارتجاع بازگشایی مدارس را خطرناک توصیف کرد و گفت: «اگر بازگشایی مدارس باعث تشدید اپیدمی کرونا که شاهد نوع انگلیسی و خطرناک آن در کشور هم هستیم (شود) قطعاً عواقب آن برعهده رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس ستاد مقابله با کروناست» (رویداد۲۴، ۲۵دی).

مردانی عضو علمی ستاد کرونا در مورد بازگشاییها گفت: «تعجیل در بازگشایی‌ها خطرناک است، بازگشایی بدون دلیل قطعی باعث افزایش گردش ویروس و افزایش موارد ابتلا می‌شود. ما این را یک بار در اردیبهشت تجربه کردیم و دود آن به چشم مردم رفت و آمار مرگ و میر تا مرز ۵۰۰نفر ثبت شد. ما به‌عنوان متخصصان هشدار می‌دهیم تعجیل در بازگشایی‌ها ممکن است آرامش فعلی را برهم بزند» (آفتاب نیوز ۲۶دی).

کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس با اشاره به صحبت‌های خامنه‌ای گفت: «توصیه من به دولتمردان این است که نه تنها از کشورهای متخاصمی مثل آمریکا و انگلیس و امثال آن دارو خریداری نکنند بلکه داروهای تولید شده توسط کمپانی‌های این کشورها را هم از کشورهای ثالث نیز خریداری نکنند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۵دی).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «این ویروس به هیچ عنوان نه از بین رفته و نه ضعیف شده است. در هر موج کرونا تعداد فوتی‌های کرونا ۱۵هزار نفر بیشتر از حالت عادی شیوع این بیماری است» (خبرآنلاین ۲۵دی).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا در تهران در مورد بازگشایی مدارس گفت: «نظر فنی ما در مورد بازگشایی مدارس پرهیز از شتابزدگی است حتی در بازگشایی پایه‌های یکم و دوم نباید شتاب‌زده عمل کرد» (رویداد ۲۴- ۲۵دی). .

در مازندران، «بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت با اعلام وضع قرمز کرونایی در سواد کوه، جویبار، بابل، تنکابن و رامسر تعداد مناطق قرمز مازندران به ۱۰شهرستان افزایش یافت» (تلویزیون رژیم ۲۶دی). رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام سیر صعودی کرونا در این استان گفت: «با بستری شدن ۲۱۵بیمار جدید در شبانه روز گذشته، شمار بستری شدگان به ۱۲۱۷نفر افزایش یافت. هم‌اکنون ۲۴۳بیمار در ICU با کمک دستگاههای تنفسی ادامه زندگی می‌دهند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶دی).

در یزد، ستاد کرونا اعلام کرد: وضعیت شهرستان بهاباد «بحرانی بوده و با توجه به موارد متعدد مثبت سرپایی و بستری کرونا در این منطقه وضعیت قرمز اعلام می‌شود و تمامی مقررات و محدودیت‌های مناطق قرمز از امروز (جمعه ۲۶دی‌ماه) تا اطلاع ثانوی برقرار می‌شود» (ایرنا ۲۶دی).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۰۳بیمار قطعی کرونایی شناسایی و اکنون ۱۳۳بیمار در ICU هستند. مجموع جان‌باختگان کرونا از ابتدا تاکنون به ۳۴۲۴نفر رسید است» (ایمنا ۲۵دی).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶دی۱۳۹۹ (۱۵ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f84115d5-bb39-4daa-a488-17294a5073ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات