728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۵شهر از ۱۹۳هزار و ۹۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۵شهر از ۱۹۳هزار و ۹۰۰نفر گذشت

 

  • روحانی: تقریباً سه مرکز در داخل در حال تهیه واکسن هستند، البته مراکز دیگری هم کار می‌کنند!
  • کمیسیون بهداشت مجلس: مرداد ۱۴۰۰ به تولید انبوه واکسن میرسیم.
  • نمکی: گرفتار نوعی خباثت رسانه‌ای هستیم. ما در اعلام آمار ذره‌ای پنهان‌کاری نمی‌کنیم. متأسفانه عواملی هم از درون کشور، در میدان دشمن بازی می‌کنند و در شیپور تشکیک می‌دمند و از پشت خنجر می‌زنند.
  • بابایی: خیلی از دوستان خودمان از درون به ما می‌گویند احتمالاً شما آمارتان غلط است.
  • زالی: چگالی بالای تهران قطع زنجیره و مهار کرونا را با مشکلاتی مواجه کرده است. روزانه یک میلیون جمعیت سیال وارد تهران می‌شوند، ۲۵درصد درآمد ناخالص ملی و ۵۲درصد مالیاتها در تهران حاصل می‌شود.
  • ایرنا: در مازندران آمار روزانه بیماران به طرز غیرقابل باوری در حال افزایش است. تنها از اول دی بستریها بیش از ۴۰درصد افزایش یافته است. میانگین بستریهای افزوده در دی ۱۱برابر آبان و سه برابر آذر است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۹دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۵شهر از ۱۹۳هزار و ۹۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۴۷۲نفر، در اردبیل به ۲۳۷۷نفر، در اصفهان به ۱۱۷۹۵نفر، در تهران به ۴۷۶۴۱نفر، در خراسان جنوبی به ۱۸۱۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۲۳۰نفر، در خراسان شمالی به ۲۹۸۸نفر، در خوزستان به ۹۸۵۵نفر، در کرمان به ۴۲۰۹نفر، در کرمانشاه به ۴۰۶۹نفر، در گیلان به ۶۸۸۱نفر، در لرستان به ۷۸۳۸نفر، در مازندران به ۷۳۴۲نفر، در مرکزی به ۴۰۲۸نفر و در یزد به ۳۴۲۷نفر رسیده است.

روحانی روز گذشته در ادامه دروغپردازیهای قبلی گفت: «ما از چند طریق دنبال تهیه واکسن هستیم؛ یکی واکسن داخلی که تقریباً سه مرکز، البته مراکز دیگری هم دارند کار می‌کنند، اما دو مؤسسه بزرگ و یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر تهیه واکسن هستند، مسیر دوم ساخت واکسن با یک کشور دیگر است که در حال انجام هستیم، مسیر سوم خرید واکسن از خارج است؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی و در عین‌حال با یکی دو کشور دیگر هم در حال مذاکره هستیم که مقداری واکسن هم از آنها خریداری کنیم».

اما ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «تولید انبوه این واکسن نیازمند زیرساخت بوده و واکسن کرونا ویروس در ایران مرداد ماه ۱۴۰۰ به تولید انبوه خواهد رسید» (ایسنا ۹دی).

نمکی وزیر بهداشت روحانی هم که از افشای آمارهای مهندسی شده و دروغپردازیهای رژیم عصبی بود، امروز ضمن مجیزگویی تهوع‌آور از سپاه و بسیج گفت: «گرفتار نوعی خباثت رسانه‌ای هستیم. آنها تمام قدرت خودشان را برای تخریب دست‌آوردهای ایران به کار می‌گیرند، ایران، شفاف‌ترین اعداد و ارقام را اعلام می‌کند و ذره‌ای پنهان‌کاری وجود ندارد. متأسفانه عواملی هم از درون کشور، در میدان دشمن بازی می‌کنند و با تحلیل‌های غیرعلمی، در شیپور تشکیک می‌دمند و به همکاران ما از پشت خنجر زده می‌شود».

بابایی معاون وزارت بهداشت گفت: «زمانی که مرگ و میر بالا بود همه‌اش به ما می‌گفتندآقا اونها (کشورهای همسایه) چکار می‌کنند مرگ و میرشان این‌قدر پایین است... حالا که مرگ و میر ما واقعاً پایین آمد خیلی از دوستان خودمان از درون به ما می‌گویند آقا احتمالاً شما آمارتان غلط است» (تلویزیون رژیم ۸دی).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «قطع زنجیره بیماری در تهران دشوار است. آمار متوسط مرگ و میرهای کرونایی در تهران ۱.۴ [یک ممیز چهار دهم] درصد است. گروه‌های فرودست قربانیان خطوط اول هستند. چگالی بالای تهران این کلان‌شهر را با مشکلاتی در مهار کرونا مواجه کرده، منطقه بهارستان و یا تهرانپارس از متراکم‌ترین محلات کشور است. روزانه یک میلیون جمعیت سیال وارد تهران می‌شوند، تعداد زیادی از این افراد از گستره بحثهای بهداشتی و روانی به دور هستند. تهران گرانیگاه اقتصاد کشور است. ۲۵درصد از درآمد ناخالص ملی و ۵۲درصد مالیاتها در تهران حاصل می‌شود این مهم می‌تواند تهران را با مشکلاتی روبه‌رو کند» (خبرآنلاین ۸دی).

خداکرمی، عضو شورای شهر تهران گفت: «در حال حاضر حدود ۵هزار بیمار بدحال بستری هستند و روزانه بیش از ۶هزار بیمار جدید کرونا بستری می‌شوند. در ۱۰ماه گذشته مسئولان و مدیران کلان کشور به‌محض مشاهده کاهش پیک کووید۱۹ با سر و صدای زیادی بر طبل پیروزی می‌کوبند، با این شیوه در صورتی که پیک دیگری بروز کند باقی مانده اعتماد مردم هم از دست خواهد رفت و مراکز درمانی و پزشکان بیش‌از‌پیش به زحمت خواهند افتاد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹دی).

در مازندران، به گزارش ایرنا «آمارهای روزانه شناسایی بیماران به طرز غیرقابل باوری در حال افزایش است. تنها از اول دی تاکنون بیماران بستری بیش از ۴۰درصد افزایش یافته است. با گذشت زمان سرعت شیوع بسیار تند شده است.در حالی که بستریهای در اول دی ۹۹۳نفر بود، دیروز به ۱۲۰۵نفر رسید. به عبارتی میانگین بیماران جدیدی که به بستریها در دی اضافه شده ۱۱برابر آبان و بیش از سه برابر آذر است» (ایرنا ۹دی).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹دی۱۳۹۹ (۲۹دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58e85556-fe4f-4fae-87c0-348bd523796e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات