728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۵شهر از ۱۹۲هزار و ۲۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۵شهر از ۱۹۲هزار و ۲۰۰نفر گذشت

  • روحانی: امروز منطقه قرمز نداریم و منطقه نارنجی هم تقریباً نداریم.
  • رئیسی: در حال حاضر ۳۳۰شهر زرد و ۱۰۸شهر نارنجی هستند. امیدواریم شهرهای نارنجی به مرور به وضعیت زرد حرکت کنند.
  • دانشگاه پزشکی مازندران: روند ابتلا و شناسایی بیماران جدید در ۱۲شهرستان روزانه افزایشی است. اگر الگوی رنگ بندی کرونا مانند گذشته باشد هر ۱۲شهرستان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.
  • فوق تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری: با وجود آن که جزو کشورهایی بودیم که شیوع کرونا را از اول داشتیم، اما توزیع واکسن به تأخیر افتاده، اگر این موضوع به تعویق نمی‌افتاد، این تعداد از کادر درمان و مردم عادی را از دست نمی‌دادیم.
  • معاون دانشگاه پزشکی یزد: نگران موج چهارم در بهمن یا اسفند هستم. کاش برای واکسیناسیون فراگیر سریع‌تر فکری شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۶دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۵شهر از ۱۹۲هزار و ۲۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۴۳۲نفر، در البرز به ۵۰۵۵نفر، در اصفهان به ۱۱۵۶۰نفر، در تهران به ۴۷۱۹۶نفر، در خراسان جنوبی به ۱۷۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۱۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۲۹۶۳نفر، در فارس به ۵۸۸۷نفر، در قزوین به ۱۹۹۲نفر، در قم به ۷۵۳۰نفر، در کرمان به ۴۱۶۴نفر، در لرستان به ۷۷۳۸نفر، در مازندران به ۷۱۸۷نفر، در هرمزگان به ۲۰۳۰نفر و در یزد به ۳۴۰۷نفر رسیده است.

در حالی‌که امروز روحانی در سریال دروغهای همیشگی به مقایسه «ایران با کشورهای پیشرفته در اروپا و آمریکا» پرداخت و گفت: «بسیار خوشحالیم که امروز منطقه قرمز نداریم و منطقه نارنجی هم تقریباً نداریم» همزمان رئیسی سخنگوی ستاد کرونا اعلام کرد ۱۰۸شهر نارنجی هستند. در همین حال دانشگاه پزشکی مازندران اعلام کرد «روند ابتلا و شناسایی بیماران جدید در ۱۲شهرستان روزانه افزایشی است. اگر الگوی رنگ بندی کرونا مانند گذشته باشد هر ۱۲شهرستان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند» (ایرنا ۶دی).

روحانی که از افشای سیاست‌های جنایتکارانه رژیم برای پیشگیری از کرونا سخت برآشفته بود گفت: «مدتها شروع کردند که همه عالم و دنیا واکسن می‌زنند ایران چرا عقب است و چرا دنبال واکسن نیست و بررسی کردند که پول ندارد، یا دارد در بانک و منتقل نمی‌شود، نمی‌دانم منتقل می‌شود، اوفک اجازه نمی‌دهد و آمریکا اجازه می‌دهد. یک بساطی را به راه انداختند... تمام این تبلیغات نارواست، ایران حتماً دنبال واکسن داخلی است اما همزمان برای خرید واکسن تلاش کرده‌ایم».

هاشمیان فوق تخصص ICU گفت: «با وجود آن که جزو کشورهایی بودیم که شیوع کرونا را از همان اول داشتیم، اما توزیع واکسن به تأخیر افتاده، اگر به تعویق نمی‌افتاد، این تعداد از کادر درمان و مردم عادی را از دست نمی‌دادیم. واکسن ایرانی بعد از اتمام کار باید به تاییدیه سازمان جهانی بهداشت برسد که این هم چند ماهی زمان می‌برد، تا آن زمان چه کسی مسئول آمار مرگ و میر کرونا در کشور است. موضوع دیگر ۵۶نفری هستند که قرار است داوطلب تزریق باشند، اما از بین این ۵۶نفر چند نفر از مسئولان وزارت بهداشت که در مورد واردات واکسن کرونا موضع گرفتند، حضور دارند» (ایلنا ۶دی).

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آمار جان‌باختگان فارس از زمان شیوع تاکنون به ۲۹۷۷نفر رسید. هم‌اکنون ۶۰۹بیمار بستری هستند که ۱۴۰بیمار درICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶دی).

در خراسان رضوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: «موج سوم شیوع کرونا در استان خراسان رضوی در ابتدای آذر ماه امسال به اوج خود رسید. هم‌اکنون موج جدید کرونا دغدغه همه متولیان سلامت در کشور و خراسان رضوی، ورود به موج چهارم کروناست» (ایلنا ۶دی).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی نوشت: «بسیار نگران بروز موج چهارم کرونا در این استان طی بهمن یا اسفندماه امسال هستم.ای کاش هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون فراگیر فکری شود» (ایرنا ۶دی).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «شیوع کرونا در سه شهرستان روند افزایشی داشته است. روز گذشته از ۳۳۵جواب نمونه حدود ۳۵درصد نمونه‌ها مثبت بودند» (ایرنا ۶دی).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶دی۱۳۹۹ (۲۶دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86e09d7f-07d6-4317-97fe-ba0cc5774bb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات