728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۵شهر از ۱۹۰هزار و ۳۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۵شهر از ۱۹۰هزار و ۳۰۰نفر گذشت

  • روحانی در وحشت از خشم و انزجار مردم از رژیم آخوندی به‌خاطر نخریدن واکسن در یک دروغ مسخره گفت: «هیچ نگرانی از بابت تولید واکسن داخلی و تهیه واکسن خارجی نداریم. توانمندی سلامت کشور در این دولت ۲ برابر کل تاریخ بوده است!
  • دانشگاه علوم پزشکی ایران: عمر بیمارستانهای دولتی تهران بیش از ۴۰سال است و بیشتر آنان نیازمند مقاوم‌سازی است، اغلب بیمارستانهای استان در برابر زلزله بالای۶ ریشتر مقاوم نیستند.
  • محرز: احتمالاً پیک اخیری که سرایت گسترده داست، همین ویروس جهش یافته انگلیسی بوده و از قبل وارد کشور شده بود.
  • نمکی: هنوز نقاط پر التهاب در شمال کشور دیده می‌شود و باید مراقبت باشیم به روزهای گذشته باز نگردیم. تاکنون ردپایی از ویروس انگلیسی پیدا نکرده‌ایم. البته موتاسیون در ویروس دیده بودیم.
  • دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: از ۴۵۰۰پرستار فعال در مراکز درمانی کرمانشاه ۱۴۸۳نفر تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۳دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۵شهر از ۱۹۰هزار و ۳۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۱۵۸نفر، در اردبیل به ۲۳۲۷نفر، در اصفهان به ۱۱۲۹۰نفر، در تهران به ۴۶۷۶۶نفر، در خراسان جنوبی به ۱۷۸۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۰۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۲۹۴۳نفر، در خوزستان به ۹۷۶۰نفر، در زنجان به ۱۹۸۵نفر، در فارس به ۵۸۲۲نفر، در قزوین به ۱۹۶۷نفر، در کرمان به ۴۰۹۴نفر، در کرمانشاه به ۴۰۱۱نفر، در گلستان به ۴۷۱۲نفر، در گیلان به ۶۷۸۶نفر، در مازندران به ۷۱۱۲نفر، در هرمزگان به ۲۰۱۵نفر و در همدان به ۴۵۶۵نفر رسیده است.

امروز روحانی در وحشت از خشم و انزجار مردم از این‌که رژیم آخوندی هیچ اقدامی برای خرید واکسن نکرده، در یک ادعای تو خالی و دروغ مضحک بدون ذکر جزییات مدعی شد: «در این زمینه هیچ نگرانی از بابت تولید واکسن داخلی و تهیه واکسن مورد اطمینان خارجی نداریم و پا به پای دنیا و حتی بهتر از برخی کشورها در مقابله با این ویروس پیش رفته‌ایم. بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان همه تلاش خود را بکار گرفته و برنامه‌ریزیهای لازم را انجام داده‌اند تا واکسن مورد اطمینان خارجی در اختیار مردم قرار گیرد و در داخل هم برای تولید واکسن اقدامات در حال انجام است». وی در ادامه این دروغپردازیها گفت: «در ۷ سال گذشته توان بهداشتی کشور دو برابر شده و توانمندی سلامت ما در این دولت ۲برابر کل تاریخ کشور بوده است»!

ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم در رابطه با خرید واکسن گفت: «قواعدFATF شامل اقلام بشردوستانه نمی‌شود، مداخله‌ای در خرید این‌گونه اقلام ندارد و به‌طور کلی وارد این‌گونه مصادیق هم نمی‌شود. اگر بعضی‌ها شتاب دارند نباید از مسأله FATF استفاده ابزاری کنند و امروز واکسن، فردا مرغ و تخم‌مرغ و پس فردا مسائل مختلف دیگر را به آن بچسبانند» (خبرگزاری نیروی قدس ۳دی).

محرز، عضو کمیته علمی ستاد کرونا امروز گفت: «در جهش جدیدی که در ویروی کرونا در انگلیس ایجاد شده، این احتمال وجود دارد که در پیک اخیری که در کشور داشتیم و شاهد سرایت گسترده کرونا بودیم، شاید همین ویروس جهش یافته بوده و از قبل وارد کشور شده بود؛ چرا که در پیک اخیر قدرت سرایت بسیار بالا بود و میزان مراجعه بیماران آن‌قدر بالا بود که گاهی دیگر تخت برای بستری بیماران نداشتیم» (ایسنا ۳دی).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «تاکنون ردپایی از ویروس انگلیس در کشور پیدا نکرده‌ایم. البته ما موتاسیون در ویروس دیده بودیم اما هیچ‌کدام از نوع انگلیسی نبوده است». وی افزود «هنوز نقاط پر التهاب در برخی از مناطق شمالی کشور دیده می‌شود و باید مراقبت باشیم به روزهای گذشته باز نگردیم». (خبرگزاری حکومتی مهر ۳دی).

در تهران، کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که عمر بیمارستانهای دولتی تهران بیش از ۴۰ سال است و بیشتر آنان نیازمند مقاوم‌سازی است، گفت: اغلب بیمارستانهای استان در برابر زلزله بالای ۶ریشتر مقاوم نیستند» (ایرنا ۳دی).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت اخیر۲۶نفر بیمار کرونا جان باختند» (ایمنا ۳دی). رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: «در پیک دوم کرونا در شهریور عملکرد وحشی تری داشت و همه بیمارستانها به بیماری کرونا اختصاص داده شدند و میزا بستری در یک روز به ۲۲۰۰نفر رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳دی).

در کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در حال حاضر ۴۵۰۰پرستار در مراکز درمانی کرمانشاه فعال هستند که ۱۴۸۳نفر آنها به کرونا مبتلا شده‌اند . از۴۵۰۰پرستار کرمانشاه ۱۰درصد شرکتی، ۳۵درصد طرحی و مابقی پیمانی و رسمی هستند، لذا اغلب آنها این اطمینان خاطر را ندارد که شغل پایداری داشته باشند.عدم تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعویق در پرداخت کارانه از دیگر مشکلات پرستاران کرمانشاه است» (ایسنا ۳دی).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳دی۱۳۹۹ (۲۳دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/404bece0-2c6e-4d52-b5e3-15e1d5e3f8ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات