728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۷هزار و ۵۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۷هزار و ۵۰۰نفر گذشت

تأخیر جدی در دسترسی مردم به واکسن کرونا به‌خاطر دزدی و چپاول و بی‌کفایتی آخوندهای حاکم

  • رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: فعلاً خبری از خرید واکسن کرونا نیست. تا این لحظه نتوانسته‌ایم منابع ارزی لازم برای خرید واکسن کرونا را تأمین و این پول را به خارج از کشور منتقل کنیم
  • استاندار تهران: شرایط استان به‌لحاظ کرونا به‌شدت ناپایدار است و شرایط نارنجی به‌لحاظ نزدیکی شهرهابه منزله قرمز است
  • زالی: در تهران ۴۶ و در استانها ۲۰۰ کادر بهداشت و درمان فوت شدند و شمار زیادی به سختی بیمار شده و عوارض طاقت‌فرسایی را تجربه کردند
  • سازمان نظام پزشکی مشهد: وضعیت مشهد شکننده است، ICU ها شلوغ است. وضعیت به‌گونه‌یی است که اگر در شب یلدا مردم همکاری نکنند فاجعه در پیش خواهیم داشت
  • دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان: در لرستان ۴۵۰۰پرستار کار می‌کنند که از ابتدای کرونا ۱۴۵۰پرستار به کرونا مبتلا شده‌اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۸آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۰شهر از ۱۸۷هزار و ۵۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۳۱۷نفر، در البرز به ۴۹۵۰نفر، در اصفهان به ۱۱۰۲۵نفر، در ایلام به ۱۹۴۰نفر، در بوشهر به ۱۸۸۹نفر، در تهران به ۴۶۰۶۶نفر، در خوزستان به ۹۶۶۵نفر، در سمنان به ۲۸۱۹نفر، در فارس به ۵۶۹۲نفر، در قزوین به ۱۹۳۲نفر، در قم به ۷۳۶۵نفر، در کرمان به ۳۹۷۹نفر، در مازندران به ۷۰۴۲نفر، در مرکزی به ۳۹۱۸نفر و در یزد به ۳۳۱۷نفر رسیده است.

دروغگویی و اظهارات متناقض سردمداران رژیم آخوندی در مورد واکسن کرونا نشان می‌دهد فساد و دزدی و سردرگمی و بی‌کفایتی این رژیم، تأمین واکسن را به تأخیر انداخته و قربانیان بیشتری به مردم ایران تحمیل می‌کند.

روحانی ۲۴آذر از «تهیه واکسن و انجام واکسیناسیون در یک زمان نزدیک چه با خرید و چه با تولید واکسن در داخل» خبر داد. زالی روز ۲۶آذر از روحانی خواست: «در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان توزیع واکسن برای آحاد مختلف مردم فراهم شود. بسیاری از کشورها میزان واکسن مورد نیاز خود را خریداری کرده‌اند، بنابراین باید ما نیز واکسن را از طریق واردات مکفی و با کفایت تأمین کنیم».

در همین حال امروز شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع در مورد تهیه واکسن کرونا گفت: «فعلاً خبری از خرید واکسن کرونا نیست. تا این لحظه نتوانسته‌ایم منابع ارزی لازم برای خرید واکسن کرونا را تأمین و این پول را به خارج از کشور منتقل کنیم» (سایت خبر فوری رژیم ۲۸آذر). این دروغ در حالیست که ”اتحاد جهانی برای واکسنها و ایمن سازی“ وابسته به سازمان بهداشت جهانی روز ۱۹آذر در اطلاعیه‌یی اعلام کرد «هیچ مانع قانونی برای این‌که ایران واکسن کرونا بخرد وجود ندارد. اداره سرمایه‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا برای خرید واکسن کرونا مجوز صادر کرده است» (بلومبرگ ۱۹آذر).

روز ۲۳آذر حریرچی اذعان کرد تولید واکسن در داخل کشور دست ستاد اجرایی فرمان خمینی، مؤسسه غارت و چپاول تحت کنترل خامنه‌ای است. چیزی که به‌وضوح علت تعلل در خرید واکسن از خارج را نشان می‌دهد. نظام تبهکار ولایت فقیه درصدد است که به قیمت جان مردم، واکسن کرونا را هم به وسیله‌ای برای اخاذی و غارت و چپاول تبدیل کند.

در تهران، محسنی، استاندار گفت: «شرایط استان به‌لحاظ کرونا به‌شدت ناپایدار است و همان‌طور که بارها گفته شده شرایط نارنجی در استان تهران به‌لحاظ نزدیکی و پیوستگی شهرها به منزله شرایط قرمز است. بنا به مصوبه ستاد کرونا مقرر شد روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودروهای شخصی نیز در این دو روز، از ساعت ۲۰ تا ۴ بامداد ممنوع شود» (ایسنا ۲۸آذر).

زالی، رئیس ستاد کرونا تهران از فوت ۴۶ کادر بهداشتی و درمانی در تهران و ۲۰۰نفر در سایر استانها خبر داد و گفت حجم قابل توجهی از همکاران نظام سلامت در ۱۰ماه گذشته به فرم سخت کرونا مبتلا شدند که عوارض طاقت‌فرسایی را تجربه کردند» (ایرنا ۲۸آذر).

در فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی گفت: «۲۴۳ بیمار درICU، بستری هستند . طی ۲۴ساعت گذشته ۲۰نفر در اثر ابتلا به کرونا جان باختند و کل فوت‌شدگان کرونا به ۲۸۸۹نفر رسید» (ایسنا ۲۷آذر).

در اصفهان، رئیس دانشگاه پزشکی کاشان گفت: «هم‌چنان ویروس کرونا در منطقه کاشان قربانی می‌گیرد. هم‌اکنون ۱۴۱بیمار حاد تنفسی درکاشان بستری هستند، ۴۷نفر آنها در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۷آذر).

در خراسان رضوی، «مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد از افزایش جان‌باختگان کادر درمان استان بر اثر کرونا خبر داد و گفت: وضعیت مشهد شکننده است، هم‌چنان ICU ها شلوغ است. وضعیت شهر به‌گونه‌یی است که اگر در شب یلدا مردم همکاری نکنند فاجعه در پیش خواهیم داشت» (ایلنا ۲۸آذر).

به گزارش تلویزیون رژیم: «تاکنون حدود ۴هزار پرستار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کرونا مبتلا شدند و فقط در چند روز گذشته ۹ کادر درمان به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند موج کرونا صبر بسیاری از مردم را لبریز کرده اما موج چهارم در کمین است» (تلویزیون رژیم ۲۶آذر).

در مازندران، بنا به‌گفته رؤسای دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل، «در ۲۴ساعت گذشته ۱۸۰بیمار کرونایی بستری شدند که نشانگر افزایش ملایم آمار بیماران در استان است. در حال حاضر ۹۹۶بیمار کرونایی بستری هستند که ۲۰۵نفر در ICU قرار دارند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۷آذر).

در لرستان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در لرستان ۴۵۰۰پرستار مشغول فعالیت هستند که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴۵۰پرستار لرستانی به این بیماری مبتلا شده‌اند» (ایرنا ۲۸آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸ آذر۱۳۹۹ (۱۸دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ab9d387-ae7b-4a3c-8ed9-111a0efeead1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات