728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: حد بالایی از شکستن قرنطینه را شاهد هستیم و در برخی مراکز تهران تا ۷۳درصد نقض قرنطینه گزارش‌شده که بسیار نگران‌کننده است. محدودیتها کامل نیست، مؤثرترین راهبرد، محدودیت کامل و حداقل ۲هفته لاک دان است.
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: طی ۲۴ساعت اخیر ۴۷بیمار کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
  • دانشگاه علوم پزشکی فارس: شمار درگذشتگان هم‌چنان بین ۴۰ تا ۴۵ در نوسان است. دیروز ۴۱نفر جان باختند
  • سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: موارد بستری و مرگ در استان قزوین روند صعودی دارد، میانگین ابتلا ۱۹.۵ نفر در صد هزار نفر و میانگین مرگ ۴۵نفر در میلیون است که هر دو بالاتر از میانگین کشوری است
  • دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: هر روز بیماران بستری در ICU افزوده می‌شود. ابتلا و مرگ هم‌چنان روند صعودی دارد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۹آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۵شهر از ۱۷۲هزار و ۲۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به۶۸۴۳ نفر، در آذربایجان غربی به ۶۳۵۰نفر، در البرز به ۴۶۰۰نفر، در اردبیل به ۱۹۵۷نفر، در اصفهان به ۹۸۳۰نفر، در ایلام به ۱۷۷۵نفر، در تهران به ۴۲۴۲۱نفر، در خراسان جنوبی به ۱۵۵۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۱۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۲۶۹۳نفر، در خوزستان به ۹۱۷۰نفر، در سمنان به ۲۵۳۴نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۳۶۱نفر، در فارس به ۴۹۰۲نفر، در کرمان به ۳۴۱۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۲۰۹نفر، در گلستان به ۴۲۸۷نفر، در گیلان به ۵۷۶۶نفر، در مرکزی به ۳۴۰۳نفر، در هرمزگان به ۱۸۷۰نفر، در همدان به ۴۳۰۰نفر و در یزد به ۳۰۲۷نفر رسیده است.

یک خبرگزاری حکومتی نوشت: «بنا بر اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، موارد ابتلا و مرگ‌ومیر در کشور بالا است. در پنج استان خراسان جنوبی، اردبیل، تهران، گلستان و قزوین روند صعودی یا شروع پیک جدید مشاهده شده است» (ایسنا ۹آذر).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «حد بالایی از شکستن قرنطینه را شاهد هستیم و حتی در برخی مراکز تهران تا ۷۳درصد نقض قرنطینه گزارش‌شده که بسیار نگران‌کننده است. محدودیت کرونایی در شهرهای قرمز، مدل جایگزین لاک دان است، اما این محدویتها لاک دان نیست. محدودیت‌های اخیر کامل و تام نیست، مؤثرترین راهبرد برای کنترل بیماری، محدودیت کامل است. حداقل برای ۲هفته لاک دان می‌تواند خیلی اثربخش باشد» (ایرنا ۹آذر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت اخیر ۴۷بیمار کرونایی در مراکز تحت پوشش دانشگاه جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر ۱۷۰۹بیمار کرونایی بستری و ۳۶۸نفر در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹آذر).

در فارس، «بیش از ۱۰روز از اجرای مرزبندی‌های کرونایی در شیراز و شهرستانهای استان می‌گذرد، اما هم‌چنان تب کرونا بالا است و شمار جان‌باختگان و مبتلایان کم نشده است. به‌گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افراد زیادی در خانه بستری می‌شوند و تخت خالی برای پذیرش بیماران به سختی پیدا می‌شود. شمار درگذشتگان بین ۴۰ تا ۴۵ در نوسان است. معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۴۱نفر در روز گذشته به‌دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار موارد فوتی کرونا به ۲۴۶۸نفر رسیده است» (ایرنا ۹آذر).

در قزوین، سخنگوی وزارت بهداشت درباره استان قزوین گفت: «موارد بستری و مرگ و میر کووید۱۹ در قزوین و نموار ابتلا و مرگ و میر هم‌چنان صعودی است، میانگین بروز هفتگی ابتلا در قزوین ۱۹.۵ نفر در هر صد هزار نفر و میانگین موارد مرگ در هفته اول آذر ۴۵نفر در هر یک میلیون نفر است که هر دو شاخص بالاتر از میانگین کشوری است» (ایرنا ۹آذر).

در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هر روز به نفرات بستری در ICU افزوده می‌شود. افزایش فوتیها هم‌چنان روند صعودی دارد و در ۲۴ساعت گذشته ۱۳نفر از بیماران جان خود را از دست دادند. هم‌اکنون ۴۸۱بیمار کرونایی بستری هستند، در ۲۴ساعت گذشته آمار بستریها رشد قابل توجهی دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد تخت خالی در بیمارستانها نخواهیم داشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹آذر).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته، ۸۰۹نفر به مبتلایان به کرونا افزوده شده است. ۱۲۹۴نفر در مراکز درمانی بستری هستند که ۳۰۵نفر درICU و ۷۰نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹آذر ۱۳۹۹ (۲۹ نوامبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be1a2796-6c8d-4824-bc81-90409da8906f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات