728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۵۷هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۵۷هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

  • نمکی: اگر غفلت کنیم مرگ‌های چهار رقمی خواهیم داشت
  • وزیر کشور رژیم: ما بین خوب و بد تصمیم نمی‌گیریم تصمیم بین بد و بدتر یا واقعاً بین بدترین و بدترین‌هاست هر تصمیمی می‌گیریم هزینه دارد یعنی تصمیمات بدون هزینه نیست
  • سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس رژیم: در مورد کرونا تصمیمات خلق‌الساعه به‌صورت فله‌ای و سلیقه‌ای گرفته می‌شود مجلس یک تصمیمی، دولت یک تصمیمی و قوای دیگر یک تصمیمی
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: در ۲۲شهرستان ۳۰۹۰بیمار کرونایی فوت کرده‌اند، در طول یک هفته ۳۵۴نفر فوت کرده‌اند
  • دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: شبانه‌روز گذشته در یک رکوردشکنی شاهد فوت ۱۹ نفر بوده‌ایم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۷آبان ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۵شهر از ۱۵۷هزار و ۹۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۵۸۹۲نفر، در آذربایجان غربی به ۵۲۶۸نفر، در اردبیل به ۱۷۳۳نفر، در اصفهان به ۸۸۸۰نفر، در ایلام به ۱۴۵۰نفر، در بوشهر به ۱۷۱۹نفر، در تهران به ۳۸۵۹۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۲۳۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۱۷۰۰نفر، در خراسان شمالی به ۲۵۲۸نفر، در خوزستان به ۸۸۷۰نفر، در سمنان به ۲۳۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۹۱۶نفر، در فارس به ۴۳۲۰نفر، در قزوین به ۱۶۱۰نفر، در کرمان به ۲۶۷۸نفر، در کرمانشاه به ۳۴۵۳نفر، در گلستان به ۴۰۱۶نفر، در لرستان به ۶۶۷۵نفر، در مرکزی به ۲۹۷۸نفر، در هرمزگان به ۱۷۸۰نفر، در همدان به ۴۰۶۵نفر و در یزد به ۲۷۴۲نفر رسیده است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «یکی از حیاتی‌ترین مواقع تاریخ کرونا در کشور دو هفته‌یی است که از شنبه رقم می‌خورد و اگر غفلت کنیم مرگ‌های چهار رقمی خواهیم داشت. غفلت در این مقطع به‌معنای باخت است پس اگر کسی تخلف کرد باید رحم نکنیم. هرکس می‌تواند یک بمب ویروسی محسوب شود چرا که امروز قدرت سرایت ویروس به ده نفر رسیده و بیماریها خانوادگی شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۷آبان).

رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم گفت: «ما بین خوب و بد تصمیم نمی‌گیریم بین بد و بدتر تصمیم می‌گیریم این را همه‌مان باید بدانیم برای این‌که ما اونطرف هزینه‌های انسانی بالایی داریم هزینه‌های اقتصادی بالایی داریم هزینه‌های اجتماعی بالایی داریم برای همین ما مجبور هستیم که تصمیم‌گیری کنیم و تصمیم بین بد و بدتر یا واقعاً بین بدترین و بدترین‌هاست هر تصمیمی می‌گیریم هزینه دارد یعنی تصمیمات بدون هزینه نیست» (تلویزیون رژیم ۲۵آبان).

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس رژیم امروز گفت: «در مورد کرونا تصمیمات خلق‌الساعه به‌صورت فله‌ای و سلیقه‌ای برای مردم گرفته می‌شود مجلس یک تصمیمی برای همکاران می‌گیرد و دولت یک تصمیمی و قوای دیگر یک تصمیمی ... من تأسف می‌خورم که هیات رئیسه مجلس این‌قدر منفعلانه عمل می‌کند من چند بار تذکر دادم که ستاد کرونا باید بیاید گزارش کار بدهد آن یک میلیون یورویی که آمد آیا دریافت شد نشد مشکلات اقتصادی چطور باید برطرف بشود» (رادیو رژیم ۲۷آبان).

در اصفهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: «شیب شیوع کرونا در اصفهان همواره افزایشی بوده و کادر درمانی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون لحظه‌ای آرامش به‌خود ندیده است. وی با اشاره به این‌که در ۲۲شهرستان اصفهان ۳۰۹۰بیمار مبتلا به کرونا تاکنون فوت کرده‌اند، گفت: «از شهریورماه به بعد بیش از ۵۰درصد از تستها مثبت بوده است. ما حتی در طول یک هفته شاهد فوت ۳۵۴نفر از مردم استان بودیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۷آبان).

در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: «شبانه‌روز گذشته در یک رکوردشکنی جدید شاهد فوت ۱۹نفر از شهروندان اردبیلی بر اثر این ویروس منحوس بودیم. هم‌اکنون شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت سیاه کرونا می‌باشند» (ایسنا ۲۶ آبان).

در کرمانشاه، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونای استان کرمانشاه «با اشاره به فوت ۱۷نفر در ۲۴ساعت گذشته در استان گفت: «با این تعداد شمار جان‌باختگان کرونا در استان به ۱۱۱۶نفر رسیده است» (ایسنا ۲۷آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ آبان۱۳۹۹ (۱۷نوامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6412b77e-b079-47a9-a6b3-68277d612516"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات