728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۴۰هزار و ۶۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۴۰هزار و ۶۰۰نفر گذشت

  • محرز: اگر در ماه‌های گذشته تهران حداقل چند هفته تعطیل می‌شد، زنجیره چرخش ویروس بسیار ضعیف می‌شد و شاهد مرگ‌و‌میر بالا و بستری روزافزون نبودیم. چرا دولت با تعطیلی تهران مخالف است، فکر می‌کند اگر تعطیل کند مشکلات اقتصادی دامنگیر دولت خواهد شد. سلامت نباید قربانی معیشت شود. در راهروی بیمارستان مریض روی زمین خوابیده و اکسیژن به او وصل است. بعضی بیمارستانها دیگر اکسیژن هم ندارند
  • زالی: روز گذشته در سطح تهران ۱۰۷۰۰بیمار کرونایی سرپایی مراجعه کرده‌اند و تا به امروز ۶۲۵۰بیمار بستری شده‌اند
  • دانشگاه علوم پزشکی البرز: کرونا با مرگ ۳۲نفر در ۲۴ساعت گذشته سیاه‌ترین برهه زمانی را در این استان رقم زد
  • رئیس شورای شهر مشهد: بستریها به ۲۰۰۰نفر رسیده است. پیش‌بینی می‌شود به ۵۰۰۰ برسد که امکان بستری این تعداد در مشهد وجود ندارد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز ۱۲آبان ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۲شهر از ۱۴۰هزار و ۶۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۹۱۷نفر، در آذربایجان غربی به ۴۱۳۷نفر، در البرز به ۳۹۰۵نفر، در اصفهان به ۷۸۰۹نفر، در ایلام به ۱۱۵۴نفر، در تهران به ۳۴۰۷۱نفر، در خراسان جنوبی به ۱۱۲۹نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۶۲۲نفر، در خراسان شمالی به ۲۳۲۴نفر، در زنجان به ۱۳۲۰نفر، در سمنان به ۲۱۵۲نفر، در فارس به ۳۶۸۸نفر، در قم به ۶۰۲۵نفر، در کردستان به ۲۵۵۵نفر، در کرمانشاه به ۳۰۰۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۱۴نفر، در گلستان به ۳۸۰۱نفر، در لرستان به ۵۹۶۸نفر، در مازندران به ۶۱۲۲نفر، در مرکزی به ۲۱۵۲نفر، در هرمزگان به ۱۷۰۵نفر، در همدان به ۳۷۵۰نفر و در یزد به ۲۲۷۶نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در این هفته بار دوم رکورد شکست و شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۴۴۰نفر، بیماران در وضعیت شدید را ۵۳۱۵نفر اعلام کرد.

ذوالفقاری رئیس کمیته‌ٔ امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد کرونا گفت: «از ساعت ۱۲روز دوشنبه ۱۲آبان، خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵مرکز استان شامل تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان ممنوع شد» (ایسنا ۱۲آبان).

محرز، عضو علمی ستاد کرونا نوشت: «در ماه‌های گذشته بار‌ها شفاهی و کتبی نظرمان را در رابطه با تعطیلی کامل شهر‌ها بیان کرده‌ایم. شرایط وحشتناک است. اگر در ماه‌های گذشته محدودیتها از سوی دولت سفت و سخت اعمال و تهران حداقل چند هفته تعطیل می‌شد، بی‌شک زنجیره چرخش ویروس در کشور به‌ویژه پایتخت بسیار ضعیف می‌گردید و شاهد آمار مرگ‌و‌میر بالا و بستری روزافزون کرونایی که مشکلات فراوانی را برای کادر پزشکی ایجاد کرده است نبودیم. معلوم نیست چرا دولت با تعطیلی و ایجاد محدودیت‌های شدید در تهران مخالف است، به نظر م اعتقاد دولت این است که چنان‌چه تعطیلی اتفاق بیفتد مشکلات اقتصادی دامنگیر دولت خواهد شد... هر چه سریع‌تر باید تهران را ببندیم. در یک روز و فقط در یک بیمارستان ۵۰بیمار بدحال بستری می‌شوند و ۲۰۰، ۳۰۰مریض سرپایی می‌بینیم. بعضی از بیمارستانها جا ندارند و گاهی در راهروی بیمارستان مریض روی زمین خوابیده و اکسیژن به او وصل است. بعضی بیمارستانها اکسیژن هم ندارند» (انتخاب و همشهری ۱۲آبان).

مختاری عضو علمی ستاد کرونا: «ما یکی از بدترین کشورهای دنیا از نظر مرگ‌و‌میر در مقابل تعداد یک میلیون جمعیت هستیم. نه تنها قرنطینه حتی حکومت نظامی شاید لازم باشد به این شدت این مسأله جدی هست» (تلویزیون رژیم ۱۰آبان).

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «روز گذشته ۱۰۷۰۰بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی به‌صورت سرپایی مراجعه کرده و تا امروز ۶هزار و ۲۵۰بیمار در سطح تهران بستری شده‌اند» (ایرنا ۱۱اردیبهشت).

در البرز، سرپرست دانشگاه پزشکی گفت کرونا با مرگ ۳۲نفر در ۲۴ساعت سیاه‌ترین برهه را در استان رقم زد» (ایرنا ۱۲آبان).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «اکنون تعداد کل بیماران کرونایی بستری در استان به جز کاشان و آران ۱۹۰۶نفر است که ۳۷۵نفر درICU هستند. طی ۲۴ساعت ۴۴بیمار کرونایی فوت کردند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۲آبان).

در خراسان جنوبی، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «از ابتدای مهر میزان بستری روند صعودی گرفته و با شیب بسیار تندی در حال امتداد است. در هفته گذشته شمار بستری حدود ۳۸نفر در هر ۱۰۰هزار نفر و موارد مرگ‌ومیر کرونا حدود ۵۲نفر در یک میلیون گزارش‌شده است که هر دو شاخص با اختلاف بالاتر از میانگین کشوری است» (ایرنا ۱۲آبان).

در خراسان رضوی، رئیس شورای شهر مشهد گفت: «در مشهد و خراسان رضوی شرایط حاد است و بستریها به مرز ۲۰۰۰نفر رسیده است. آمار بستری در مشهد در روزهای گذشته، ٢٠درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تعداد بستریها به ۵۰۰۰نفر برسد که امکان بستری این تعداد در مشهد وجود ندارد» (ایرنا ۱۲آبان).

در قزوین، معاون استاندار گفت: «تعداد زیادی از مردم روزانه جان خود را از دست می‌دهند بهتر است مستندهایی از غسال‌خانه‌های قزوین تهیه شود تا عمق فاجعه درک شود. اگر روند به همین شکل ادامه یابد قطعاً نمی‌توانیم کرونا را در استان کنترل کنیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۱آبان).

در یزد، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در شبانه‌روز گذشته، ۳۵۵مبتلا شناسایی و ۱۸بیمار قطعی مبتلا به کرونا فوت کردند» (خبرگزاری مهر ۱۲آبان).

در مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۲۴مورد فوتی جدید ناشی از کرونا در استان گزارش‌شده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۲آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲آبان۱۳۹۹ (۲نوامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca0c3af1-ca6c-4e44-aad3-d2e835147408"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات