728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۳۸هزار و ۳۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۳۸هزار و ۳۰۰نفر گذشت

ورود پاسداران و نیروی انتظامی برای مقابله با مردم خشمگینی که رژیم را مسبب فاجعه کرونا می‌دانند

  • آخوند روحانی با حضور پاسدار باقری و پاسدار اشتری بر اعمال حاکمیت و جریمه کسانی که ضوابط را رعایت نکنند تأکید کرد و گفت اگر مردم همکاری نکنند در مقابله با کرونا موفق نخواهیم بود. وی از اعمال محدودیت به ۸۹شهر و ۲۵استان خبر داد
  • سلامی سرکرده پاسداران: ما به شکل محله محور تلاش مان این هست که از طریق مساجد و ۵۴هزار پایگاه ”مقاومت بسیج“ خانه به خانه بیماران را شناسایی کنیم و اقدامات بعدی را طبق دستورالعملها و پروتکل‌ها انجام بدهیم.
  • بیمارستان مسیح دانشوری: احساس می‌شود ۳۰۰ و ۴۰۰ و... کشته در روز برای سیستم فقط یک عدد است. ادامه این روند ممکن است در روزهای آینده به ۹۰۰نفر و بالاتر در روز برسد
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران: رتبه ایران در تعداد آزمایش کرونا نسبت به جمعیت ۱۱۳ در جهان است.
  • دانشگاه علوم پزشکی ایلام: افزایش ۵برابری تعداد بستریها نسبت به ۲۴ساعت قبل، مردم و کادر درمان را شوکه کرده است
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: ۲۲۴۱نفر بیمار کرونایی بستری هستند حال ۳۶۲نفر وخیم و در ۲۴ساعت ۴۷بیمار فوت کردند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۰آبان ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۲شهر از ۱۳۸هزار و ۳۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۸۵۷نفر، در آذربایجان غربی به ۴۰۶۲نفر، در البرز به ۳۸۳۵نفر، در اردبیل به ۱۵۲۸نفر، در اصفهان به ۷۶۷۹نفر، در ایلام به ۱۱۳۹نفر، در تهران به ۳۳۵۳۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۰۶۰نفر، در خراسان جنوبی به ۱۱۰۴نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۴۴۷نفر، در خراسان شمالی به ۲۳۰۴نفر، در خوزستان به ۸۲۵۳نفر، در زنجان به ۱۳۰۰نفر، در فارس به ۳۶۳۸نفر، در قم به ۵۹۷۵نفر، در کردستان به ۲۴۵۶نفر، در کرمان به ۲۲۱۰نفر، در کرمانشاه به ۲۹۷۳نفر، در لرستان به ۵۸۸۸نفر، در مرکزی به ۲۰۸۲نفر، در همدان به ۳۷۰۰نفر و در یزد به ۲۲۱۱نفر رسیده است.

رژیم ضدبشری آخوندی که از خشم و نفرت مردم علیه رژیم که پس از شیوع کرونا دوچندان شده است، تدابیر سرکوبگرانه را افزایش داده و پاسداران و نیروی سرکوبگر انتظامی را وارد صحنه کرده است. آخوند روحانی امروز در ستاد کرونا در حالی‌که پاسدار باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم و پاسدار اشتری سرکرده نیروی انتظامی حضور داشتند بر اعمال حاکمیت و جریمه کسانی که ضوابط را رعایت نکنند تأکید کرد و گفت: «وظیفه مردم است، اگر مردم با همه توان به صحنه نیایند و همکاری خودشان را مدنظر قرار ندهند، مطمئناً ما در مقابله با این بیماری موفق نخواهیم بود می‌کنم» وی افزود امروز تصمیم گرفتیم که «نسبت به ۲۵استان و با یک شرایط خاصی برای ۴۶شهرستان» محدودیت‌هایی اعمال کنیم و محدودیت «۴۳شهرستان قبلی را هم تمدید کردیم و برای ۲۵مرکز استان محدودیت‌هایی از روز چهارشنبه تا جمعه بعد اعمال می‌شود».

پاسدار سلامی سرکرده سپاه پاسداران روز گذشته در جلسه «هماهنگی قرارگاه بهداشتی و درمانی» پرده‌ها را کنار زد و گفت: «تمام پایگاههای بسیج محلات (۵۴هزار پایگاه) به‌خصوص مساجد را ما به شکل محله محور فعال می‌کنیم برای شناسایی همه بیماران و تلاش مان این هست که انشاالله خانه به خانه بتوانیم این شناسایی را انجام بدهیم» (تلویزیون رژیم ۱۰آبان).

رئیس مرکز ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «احساس می‌شود ۳۰۰ و ۴۰۰ و... کشته در یک روز برای سیستم فقط یک عدد است و اقدام جدی انجام نمی‌شود. باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد. ما به‌خوبی می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ادامه این روند ممکن است در روزهای آینده به اعداد ۹۰۰نفر و بالاتر در روز برسد» (سایت خبر فوری رژیم ۱۰آبان).

مسعود یونسیان، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «رتبه کشور در تعداد آزمایش کرونا نسبت به جمعیت ۱۱۳در جهان است. ما از متوسط جهانی خیلی پایین‌تر هستیم» (روزنامه حکومتی ستاره صبح ۱۰آبان).

در تهران، خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران گفت: «آمار مرگ و میر در تهران نسبت به قبل از شیوع کرونا ۱۰۰درصد افزایش یافته است. ظرفیت بهشت زهرا به‌صورت کلی تکمیل شده. برنامه‌ریزیها جهت ایجاد ۳ آرامستان جدید در پایتخت آغاز شده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۰آبان).

به‌نوشته یک روزنامه حکومتی «از یک هفته قبل تعداد جنازه‌های ورودی به بهشت زهرا بیش از ظرفیت سالنهای تطهیر و پرسنل شاغل در آن است و مسئولان مجبورند تعدادی از جنازه‌ها را در سوله‌های مدیریت بحران نگهداری کنند. یکی از دلایلی است که گفته می‌شود شهرداری با استناد به آنها درخواست تعطیلی دو هفته‌یی تهران را از دولت و ستاد ملی کرونا خواستار شده است» (سایت اصفهان امروز ۱۰آبان)

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «۱۸۸۸نفر بستری هستند. حال ۳۶۲نفر وخیم است و در ۲۴ساعت گذشته ۳۹بیمار فوت کردند. در کاشان و آران و بیدگل هم تعداد بستری شدگان به ۳۵۳نفر رسید و هشت نفر فوت کردند» (تلویزیون رژیم۹ آبان).

در کردستان، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «موارد جدید بیماری کووید۱۹ در استان کردستان ۴۵در هر صد هزار و میانگین مرگ و میر کرونا ۴۱در میلیون نفر است که هر دو از میانگین کشوری بالاتر است» (ایرنا ۱۰آبان).

درایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: «افزایش ۵برابری آمار بستری مبتلایان نسبت به ۲۴ساعت قبل، مردم و کادر درمان را شوکه کرده است. این آمار نیز افزایشی است. استان به سمت بحران در مرگ و میر پیش می‌رود» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۰آبان).

در مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر تمام شهرهای استان مرکزی در وضعیت بحرانی قرار دارند، تمام بیمارستانها مملو از بیمار است و در شرایط بحرانی گرفتار شده‌ایم. زنان خانه‌دار رکورددار ابتلا و مرگ هستند.» (ایسنا ۱۰آبان)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ آبان ۱۳۹۹ (۳۱ اکتبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17486139-4899-4f1f-abf6-e24bbdb375b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات