728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر بیش از ۱۴۷هزار و ۶۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر بیش از ۱۴۷هزار و ۶۰۰نفر است

در یک هفته گذشته دست‌کم ۸۲۰۰بیمار کرونایی جان باختند

  • وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود در یک رکورد جدید جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۴۵۹نفر و بیماران وخیم را ۵۵۲۳ اعلام کرد که از ابتدای شیوع کرونا بی‌سابقه است.
  • حریرچی: ۶۳۰۰ تخت اختصاص پیدا کرده به ICU برای بیماران کرونایی.
  • عضو شورای شهر تهران: به مرگ‌های روزانه ۲۰۰نفر در تهران می‌رسیم. متأسفانه با وجود درخواست‌های مکرر، به تعطیلی دو هفته‌یی تن داده نشد؛ یک دستورالعمل ناقص و ضعیفی توسط ستاد کرونا ابلاغ شد که آن هم اجرا نمی‌شود.
  • بیمارستان دانشوری: مریض بد حال بیشتر از پیکهای قبلی است تختهای ICU همیشه پر است و ما مریضهایی که قبلاً می‌بردیم ICU مجبوریم در بخش نگهداریم.
  • رئیس کمیسیون آموزش مجلس ارتجاع: یک دهم قربانیان کرونا از استان آذربایجان شرقی است
  • مدیر امور بیمارستانها در البرز: در ۲۴ساعت گذشته نیاز داشتیم که ۶۰نفر به ICU منتقل شوند منتظر بودند تخت خالی شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۸آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۲شهر از ۱۴۷هزار و ۶۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۵۲۸۲نفر، در آذربایجان غربی به ۴۴۸۹نفر، در البرز به ۴۰۸۰نفر، در اردبیل به ۱۶۱۸نفر، در اصفهان به ۸۲۶۴نفر، در ایلام به ۱۲۰۷نفر، در تهران به ۳۵۷۷۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۱۷۰نفر، در خراسان جنوبی به ۱۲۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۱۰۸۳نفر، در خراسان شمالی به ۲۴۵۸نفر، خوزستان به ۸۵۶۸نفر، در زنجان به ۱۳۸۰نفر، در فارس به ۳۹۲۳نفر، در قم به ۶۲۱۵نفر، در کردستان به ۲۶۴۰نفر، در کرمان به ۲۳۸۷نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۴۹نفر، در گیلان به ۵۳۲۶نفر، در مرکزی به ۲۵۸۷نفر، در هرمزگان به ۱۷۳۰نفر، در همدان به ۳۸۵۵نفر و در یزد به ۲۴۴۶نفر رسیده است. به این ترتیب در یک هفته گذشته دست کم ۸۲۰۰نفر در اثر کرونا جان‌باخته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در یک رکورد جدید شمار جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را ۴۵۹نفر و شمار بیماران وخیم را ۵۵۲۳ اعلام کرد که هر دو رقم از ابتدای شیوع کرونا بی‌سابقه است.

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «ما الآن ۶۳۰۰تختمان اختصاص پیدا کرده به ICU برای بیماران کرونایی، حدود ۵۰درصد ظرفیت، ۲۰۰۰تخت ICU ایجاد شده و ۱۰هزار تخت عمومی و ICU هم در دست اضافه شدن تا انتهای سال است»(تلویزیون رژیم ۱۷آبان).

نمکی وزیر بهداشت رژیم در اجلاس با رؤسای دانشگاههای پزشکی گفت: «ممکن است روزهای سخت‌تری پیش روی ما باشد همان‌گونه که پیش‌بینی پاییز سختی را هم داشتیم. زمستانی سخت‌تر از پاییز امسال در راه داریم و باید برای روزهای سخت آینده آماده باشیم»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸آبان).

روح‌الامینی نماینده تهران در مجلس ارتجاع گفت: «حریرچی گفت (فوت شدگان) ۲.۲دهم عدد رسمی هستند، وزیر بهداشت گفت آمار رسمی را چرا میبری زیر سؤال... باید محاکمه بشوی... . در شبکه‌های اجتماعی این دست به دست می‌شود که مسئولان خیلی کشته‌شان کمتر هست. چون زود تشخیص می‌دهند زود درمان می‌شوند زود به یک جای خوب می‌رسند»(تلویزیون رژیم ۱۷آبان).

در تهران، خدا کرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: «دیگر کم کم به مرگ‌های روزانه ۲۰۰نفر در تهران می‌رسیم. متأسفانه با وجود درخواست‌های مکرر، به تعطیلی دو هفته‌یی تن داده نشد؛ اما یک دستورالعمل ناقص و ضعیف توسط ستاد کرونا ابلاغ شد که آن هم اجرا نمی‌شود»(همشهری ۱۸آبان).

طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان دانشوری گفت: «تو پیک‌سوم مریض بد حال بیشتر از پیکهای قبلی هست متأسفانه این باعث شده که تختهای ICU همیشه پر باشد و ما الآن خب بعضی از مریضهایی که قبلاً می‌بردیم ICU مجبوریم در بخش نگهداریم به‌خاطر کمبود تختهای ICU»(تلویزیون رژیم ۱۷آبان).

در البرز، سلیمی مدیر امور بیمارستانها گفت: «الآن ۹۰۰ تخت ما اشغال شده است. در دور اول چیزی حدود ۵۰۰ تخت حداکثر بود. در پیک دوم ۶۵۰ تا بود الآن حدود ۲۵درصد افزایش پیدا کرده است. نگرانی از این است که آمار بیشتر شود. همین ۲۴ساعت ما نیاز داشتیم نزدیک به ۶۰نفر به ICU منتقل بشوند منتظر بودند که ظرفیت خالی بشود»(تلویزیون رژیم ۱۸آبان).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان «تعداد کل بیماران بستری به جز کاشان و آران و بیدگل ۲۰۸۸نفر است که از این تعداد ۳۹۵نفر در ICU هستند. طی ۲۴ساعت گذشته ۳۹نفر فوت کرده‌اند»(جوان ارگان س‍پاه پاسداران ۱۷آبان).

در آ‌ذربایجان شرقی، منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارتجاع در شورای شهر تبریز گفت: «این استان یک چهلم جمعیت کشور را دارد ولی یک دهم کشته‌های کرونا از این استان است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۸آبان).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی «از فوت ۲۷بیمار کرونایی طی ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری ۱۶۸۱نفر هستند که ۲۸۲نفر در ICU و ۱۰۶نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند»(ایرنا ۱۸آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸آبان۱۳۹۹ (۸ نوامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8a5daee-1fde-4a57-b8ba-62df7cbf537e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات