728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۰شهر از ۱۳۵هزار و ۳۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۰شهر از ۱۳۵هزار و ۳۰۰نفر گذشت

یک رکورد بی‌سابقه: ۴۱۵جانباخته در ۲۴ساعت طبق آمار حکومتی، ۱۰۰درصد افزایش در کمتر از سه هفته

  • رئیس شورای شهر تهران: ما از کرونا عقب افتادیم، کرونا جلوتر از ما حرکت می‌کند
  • نماینده مجلس ارتجاع: ستاد کرونا چرا باید یک سیل‌بند برای محافظت از جان روحانی احداث کند و فکر جدی برای کل کشور نکند پس چرا همین سیل‌بند کرونایی را برای محافظت از جان مردم احداث نکردید؟
  • رئیس مدیریت بحران تهران: در جنگ سالی ۳۰هزار نفر کشته می‌شدند، اما در ۸ماه گذشته ۳۳هزار نفر را در کرونا از دست داده‌ایم
  • معاون وزیر بهداشت: در خراسان جنوبی ‌پاسخ ۸۰درصد کسانی که تست سرپایی انجام می‌دهند، مثبت است که نگران‌کننده است
  • دانشگاه علوم پزشکی یزد: در موج اول ۱۵درصد بستریها اکسیژن نیاز داشتند اما در موج سوم به ۸۵ تا ۹۰درصد افزایش یافته است.
  • خانم مریم رجوی: روند فزاینده و غیرقابل کنترل مبتلایان و قربانیان کرونا، نتیجه مستقیم سیاست‌های ضدانسانی و ضدایرانی خامنه‌ای و روحانی است که جان انسان‌ها برای آنها هیچ ارزشی ندارد. بنیادهایی که با بیش از یک‌هزار میلیارد دلار دارایی مردم ایران در چنگ خامنه‌ای است باید به کنترل مردم ایران در بیاید. سپاه پاسداران و بسیج باید منحل و بودجه آنها به مقابله با کرونا اختصاص یابد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۷آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۵هزار و ۳۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۷۸۱نفر، در آذربایجان غربی به ۳۹۵۲نفر، در البرز به ۳۷۴۸نفر، در اصفهان به ۷۴۹۷نفر، در تهران به ۳۲۷۶۱نفر، در خراسان جنوبی به ۱۰۷۹نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۱۸۲نفر، در خراسان شمالی به ۲۲۸۴نفر، در فارس به ۳۵۵۱نفر، در قزوین به ۱۳۶۷نفر، در کرمان به ۲۱۲۰نفر، در کرمانشاه به ۲۸۸۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۷۹نفر، در گلستان به ۳۷۲۱نفر، در گیلان به ۵۱۰۶نفر، در مرکزی به ۱۹۲۷نفر و در یزد به ۲۰۹۶نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در یک رکورد بی‌سابقه در آمار مهندسی‌شده خود، شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۴۱۵نفر و مبتلایان جدید را ۶۸۲۴ و شمار مبتلایان وخیم را ۵۰۱۲نفر ذکر کرد. به این ترتیب شمار قربانیان در کمتر از سه هفته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

آخوند روحانی امروز بار دیگر از فاش شدن ابعاد واقعی فاجعه کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: «گاهی سخنان مختلف در استانهای مختلف و افراد به مناسبت‌های مختلف در مصاحبه‌های خود بیان می‌شود که مردم دچار سردرگمی می‌شوند. طبق نظر خامنه‌ای، ما سخنگویی را منصوب کردیم که مردم حرف مورد اعتماد را فقط از سخنگو بشوند... . سخن او از این پس به‌عنوان مرجع خواهد بود».

در بحبوحه فاجعه کرونا، رژیم آخوندی در یک مراسم دجالگرانه روز دوشنبه ۵آبان در مشهد تحت عنوان «عید بیعت»، به‌نوشته رسانه‌های رژیم آخوندی «چند هزار نفر» را گرد آوردند، به‌نحوی که سخنگوی وزارت بهداشت ناگزیر گفت: «برای برنامه مشهد واقعاً من هم متأسف هستم... همه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند خدا می‌داند کی مجوز داده. من باورم نمی‌شد، واقعاً یک جنایت است» (ایران پرس نیوز رژیم ۶آبان).

از سوی دیگر آخوند لارگانی نماینده فلاورجان امروز در جلسه مجلس ارتجاع گفت: «کرونا به واسطه سوء تدبیر دولت جولان می‌‎دهد و از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر به رده‌های بالای جهانی رسیده‌ایم؟ چرا باید ستاد مقابله با کرونا یک سیل‌بند در نهاد ریاست‌جمهوری برای محافظت از جان آقای روحانی احداث کند و در همان حال فکر جدی برای کل کشور نکند پس چرا همین سیل‌بند کرونایی را برای محافظت از جان مردم احداث نکردید» (خبرگزاری مجلس رژیم ۷آبان).

در تهران، رئیس شورای شهر تهران گفت: «ما عضوی در ستاد کرونا نداریم، به نظر ات ما هم توجه ویژه‌یی نمی‌کنند، ما پشت کرونا تصمیم می‌گیریم، کرونا جلوتر از ما حرکت می‌کند و چون عقب افتادیم از کرونا... کشوری که نتواند وقتی تعطیل می‌کند خسارتهایی که به مردم به‌دلیل بیکاری وارد می‌شود را جبران کند، مجبور می‌شود تعطیل نکند. تعداد فوتیها روزبه‌روز دارد افزایش پیدا می‌کند، خب ما اطلاعات و آمار بهشت زهرا را داشتیم... آمار بیمارستانها را که نداشتیم ولی آمار آنجا را داشتیم که دقیق‌تر از آمار بیمارستانها است. مشخص بود که کرونا دارد ما را شکست می‌دهد به جای این‌که ما آنرا شکست بدهیم. هنوز هم داریم دیر تصمیم می‌گیریم» (عصر ایران ۷آبان).

کرمی، رئیس مدیریت بحران تهران، «با تأکید بر این‌که نسبت تعداد فوتیها به مبتلایان در کشور ما در مقایسه با سایر نقاط جهان بیشتر است، گفت: در حالی که طی ۸ماه گذشته ۳۳هزار نفر از هموطنانمان را از دست داده‌ایم که طی جنگ تحمیلی سالانه ۳۰هزار نفر از هموطنانمان به درجه شهادت نائل می‌شدند»

در خراسان جنوبی، بابایی معاون وزیر بهداشت گفت: «در خراسان جنوبی شاهد روند رو به رشد بیماری کرونا هستیم و روزانه تعداد مراجعات بالا رفته است. نمونه نزدیک به ۸۰درصد کسانی که تست سرپایی انجام می‌دهند، مثبت است که نشان‌دهنده آلودگی بالا در شهر بوده و این نگران‌کننده است» (ایرنا ۷آبان).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۲۴مورد فوت بر اثر کرونا ثبت شد و مجموع جان‌باختگان به ۱۶۶۴نفر افزایش پیدا کرد. کل بستریها ۱۴۱۶نفر و تعداد بستری شدگان در آی سی یو ۲۶۲نفر است که از این تعداد، ۸۷نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۷آبان).

در یزد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در موج اول ۱۵درصد بیماران بستری به اکسیژن نیاز داشتند این در حالی است که در موج سوم به ۸۵درصد تا ۹۰درصد افزایش یافته است» (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۷آبان).

خانم مریم رجوی روند فزاینده و غیرقابل کنترل مبتلایان و قربانیان کرونا را نتیجه مستقیم سیاست‌های ضدانسانی و ضدایرانی خامنه‌ای و روحانی دانست که جان انسان‌ها برای آنها هیچ ارزشی ندارد. در حالی‌که رژیم برای خرید سلاح قاچاق و پروژه‌های اتمی و موشکی و برای جنگ‌افروزی و صدور تروریسم و بنیادگرایی، فراوان هزینه می‌کند، کارگران و پرستاران و پرسنل پزشکی و کارمندان و معلمان به‌خاطر گرانی سرسام‌آور توان تأمین حداقلهای زندگی روزانه را هم ندارند. این در حالی است که بنیادهایی که با بیش از یک‌هزار میلیارد دلار دارایی مردم ایران، در چنگ خامنه‌ای است، دست نخورده مانده است. این بنیادها باید به کنترل مردم ایران در بیاید. هم‌چنین، یک ارتش برای رژیم کافیست.سپاه پاسداران و بسیج باید منحل شوند و بودجه آنها به مقابله با کرونا اختصاص یابد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ آبان۱۳۹۹ (۲۸ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d937520-2e1b-408b-8f52-201cd1e48c0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات