728 x 90

فاجعه سیل در سه استان شمالی کشور منجر به جان‌باختن ۹تن شد

سیل در استان  گلستان
سیل در استان گلستان

فاجعه سیل در استانهای گلستان و خراسان شمالی و مازندران و سمنان، با خسارات گسترده و زیر آب رفتن روستاها و قطع راههای ارتباطی و جان باختن هموطنان به‌ویژه در استان گلستان، مردم دردمند این مناطق را در عید نوروز به سوک عزیزان نشاند.

 

گزارشها حاکی از جان باختن کودکان، جان باختن ۹تن و مفقود شدن یک تن شد. سیل در استان مازندران موجب کشته شدن ۵نفر و ناپدید شدن یک نفر دیگر شده است. دو نفر در استان خراسان شمالی و دو نفر دیگر در استان گلستان جان‌ باخته‌اند.

 

منابع حکومتی خبرهای مربوط به ابعاد خسارات و تلفات را به درستی اعلام نمی‌کنند. با این همه یک کارگزار حکومتی در استان گلستان اذعان کرد که، ۷۰درصد از شهرستان آق قلا در محاصره سیل قرار گرفته و ۱۲روستای آن به زیر آب رفته است و امکان امدادرسانی به آنها وجود ندارد.

در این استان همچنین راه ارتباطی بیش از ۷۰روستا و برق حدود ۵۰روستا قطع است. به گزارش رسانه‌های حکومتی، ۷۹۰۰خانه مسکونی در استان گلستان دچار آبگرفتگی شده و خسارت دیدند. و ۲۳هزار نفر از عشایر شرق استان گلستان در سیلاب گرفتار شدند. در شهرستانهای نکاء و بهشهر نیز بر اثر رانش جاده و برف و کولاک شدید راه ارتباطی حدود ۷۰روستا در مناطق هزار جریب این شهرستانها قطع است.

 

در پی بارش شدید باران خیابان‌ها و معابر عمومی شهر گنبد کاووس در شرق استان گلستان را سیل فرا گرفت. بر اساس گزارشها این سیلاب ناشی از سرریز شدن آب سدهای گلستان۲و بوستان است.

 

بارش باران و ذوب شدن برفها باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه‌ها شده است به‌طوری‌که شهر گنبد و بسیاری از شهرها و روستاها را به زیر آب برد.

 

تاکنون بیش از ۱۰هزار خانه در مناطق مختلف استان گلستان دچار آبگرفتگی شده اند و خسارات زیادی به آنها وارد شده است.

 

هموطنان سیل‌زده به بی‌کفایتی کارگزاران رژیم اعتراض کردند و گفتند هیچ کمکی به آنها نشده است

آخوند عبدالکریم جاور امام جمعه رژیم د گنبدکاووس به خشم مردم سیل‌زده اعتراف کرد و گفت: اکثر مردم از صدا و سیما در خصوص پوشش اخبار و وقایع سیل و اطلاع‌رسانی گلایه‌مند هستند.

 

هشدار وقوع سیلاب در استانهای جنوبی کشور

در اطلاعیه هواشناسی آمده است: امروز شنبه ۳فروردین‌ماه سال ۱۳۹۷احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استانهای شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان وجود دارد

 

از یکشنبه ۴فروردین۹۸تا چهارشنبه ۷فروردین بارش‌های بهاره سنگین احتمالاً موجب سیل، طغیان رودخانه‌ها و خسارت گسترده به زیرساختها در مناطق وسیعی از کشور می‌شود و مسافران نوروزی با بارش‌های مخاطره‌آمیز و سیل‌آسا مواجه می‌شوند.

 

خبرگزاری حکومتی انتخاب روز شنبه ۳فروردین نوشت: ۲روستای بندر ترکمن برای فرار از سیل تخلیه می‌شوند.

فرماندار رژیم در شهرستان بندر ترکمن به‌دلیل احتمال ورود سیلاب از ساکنان روستاهای آق سین تپه و اسلام تپه در مجاورت رودخانه قره سو خواست هر چه سریع‌تر خانه‌های خود را تخلیه کنند.

 

همچنین رحمانی فضلی امروز شنبه ۳فروردین گفت استاندار گلستان از یک ماه قبل از نوروز در سفر خارج کشور است. و در ایران حضور ندارد.

 

 

خانم مریم رجوی طی پیامی ضمن ابراز صمیمانه‌ترین تسلیتها و همدردی با هموطنان آسیب دیده و خانواده‌های داغدار گفت: حادثه جگرسوز قربانی شدن هموطنان به‌ویژه کودکان معصوم در فاجعه سیل در استانهای شمالی کشور به‌ویژه در استان گلستان قلوب مردم ایران را جریحه‌دار کرد، با صمیمانه‌ترین همدردیها به بازماندگان و مردم شریف گلستان، عموم مردم به‌ویژه جوانان را به حمایت از سیل زدگان فرا می‌خوانم.

 

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت افزود: سیاست‌های ویرانگر رژیم آخوندی و چپاول سرمایه‌های مردم ایران و به هدر دادن آنها در تروریسم و جنگ‌افروزی مردم ما را در برابر کمترین حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل بی‌دفاع گذاشته و خسارات و تلفات ما در این حوادث بسا بیشتر از استاندارد جهانی است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c007beb8-71a5-4dd8-b6ab-d18d4220244a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات