728 x 90

فائزه هاشمی: عملکرد قاسم سلیمانی چه گرهی از مشکلات کشور ما باز کرده و چه مسیری برای توسعه ایران گشوده است؟

فائزه هاشمی
فائزه هاشمی

فائزه هاشمی، روز پنجشنبه ۱۸دی در مصاحبه‌یی با وبسایت حکومتی "انصاف نیوز" درباره دخالت‌های رژیم آخوندی در سوریه به سرکردگی دژخیم قاسم سلیمانی و کشتار ۵۰۰هزار نفر از مردم سوریه توسط بشار اسد در اعتراض به سیاست‌های رژیم آخوندی گفت: «این همه از سیاست مقاومت و اقدامات ایران در منطقه دفاع می‌شود، در حالی که هر چیزی که نتیجه آن به توسعه ایران منجر نشود، نمی‌تواند کار مثبتی باشد

وی تأکید کرد: «در ایام سالگرد ترور سلیمانی، از یک نفر نمی‌شنویم که بگوید او چه کار کرد. نتیجه عملکرد سلیمانی و یا نتیجه عملکرد ما به‌عنوان سیاست مقاومت چه بوده است؟ چه گرهی از مشکلات کشور ما باز کرده و چه مسیری برای توسعه ایران گشوده است؟».

فائزه هاشمی با زیر سؤال بردن جنگ‌افروزی و سیاست دخالت‌جویانه در کشورهای همجوار گفت: «سیاست مقاومت چه توسعه‌ای در اقتصاد، آزادی، سیاست خارجی برای ما داشته است؟ نتیجه این شده که ما دوستان خود را از دست داده‌ایم. سیاست خارجی و سیاست داخلی ما عین هم است؛ موافقان را به منتقدان تبدیل می‌کنیم و منتقدان را هم به معاندین تبدیل می‌کنیم».

وی درباره یک فایل صوتی منسوب به پدرش که در واکنش به حمله شیمیایی بشار اسد گفته بود: "کسی که به مردم خودش رحم نمی‌کند" و "زندانها پر از مردم است" توضیح داد: «حتی اگر این فایل تکذیب هم شود، حرف درستی بوده است. اصل سخن درست است. کمترین نتیجه کمک ما به بشار اسد، کشته شدن ۵۰۰ هزار نفر حال شیمیایی و غیرشیمیایی بوده است و این خطاست».

وی درباره سیاست رژیم آخوندی در سوریه گفت: «سیاست ایران در سوریه نه یک بام و دو هوا، بلکه صد هواست. اگر مسلمان‌کشی بد است، همه جا بد است. چرا ما با روسیه که چچن‌ها را می‌کشد و چین که اویغورها را می‌کشد مشکلی نداریم و ضربه به منافع خودمان می‌زنیم؟ بالاخره باید عقلی باشد که این سیاست را کنترل کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/710f7b6c-c9fb-493f-953c-c5c60b2ec045"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات