728 x 90

غول واکسن در حاکمیت نکبت

واکسن کویید۱۹
واکسن کویید۱۹

واژهٔ «نکبت» فراتر از معانیِ مصیبت، رنج، ذلت و خواری، تبلور یک تفکر و راهبرد یک سیاست است. وقتی تجمع این ویژگی‌ها در یک وجود تبدیل به صفات فاعلی می‌گردد، مصداق اجتماعی‌اش در فرهنگ عمومی یعنی آن وجود هر جا پای نهد، مصدر ظهور بلا و رنج و مصیبت است و چون دست به هر کاری زند موجب خرابی و ویرانی فزون از حد.

 

عبارت «آخوندهای نکبت» از آشناترین عبارات سر زبان مردم ایران شده است. این عبارت که در فرهنگ عمومی و گفتاری جامعهٔ ما جاافتاده، هم بیان روان‌شناسی اجتماعیِ مردم نسبت به حاکمیت است و هم همان وجودی را بازتاب می‌دهد که در این ۴۲سال هر جا پای نهاده، مصدر ظهور بلا و رنج و مصیبت بوده و چون دست به هر کاری زده، موجب خرابی و ویرانی فزون از حد شده است.

 

ریشه‌یابی نکبت سلطهٔ آخوندها را باید در ساختن زندانی به وسعت ایران جست. این قوم اشغالگر علاوه بر تجاوز به حقوق اولیهٔ اجتماعی و سیاسی مردم ایران و دواندن نیروهای سرکوب‌گرش بر عرصهٔ جامعه، زندانبانانی را بر زندگی و هستیِ مردم تحمیل کرده که آنها را مکمل نکبت حاکمیتش نموده است؛ زندانبانانی مثل سیل، گرانی، فقر، کرونا، واکسن کرونا! آخوندها تمام تلاش‌شان را کرده و می‌کنند که مردم ایران را با چنین زندانبانانی در محاصره نگه دارند.

یکی از مظاهر و تجسم نکبت‌خیزی و نکبت‌آفرینیِ حاکمیت آخوندها، تبدیل کرونا به مصیبت و رنج فوق واقعیت آن و اکنون تبدیل واکسن کرونا به دق‌مرگی و بدبختی و ویرانه‌سازی هستیِ مردم است. تصور این‌که واکسن کرونا که باید نجات‌دهنده باشد، یک مصیبت و نکبت شده، البته که از قوه دراکه و سلیم آدمی به‌دور می‌باشد؛ ولی اتفاقاً در سلطه و حاکمیت نکبت آخوندها خیلی هم واقعی و ملموس است.

 

نخستین نشانهٔ نکبت آخوندها را باید در فرهنگ گفتاری و نوشتاری دجال‌منشانه‌شان دید. قابل توجه است که دولتهای دنیا تلاش دارند واکسن کرونا را یا رایگان و یا با حداقل هزینه در اختیار مردم گرفتار کرونا قرار دهند. در اینترنت هم که جست‌وجو کنیم، جایی را جز ایران آخوندزده سراغ نداریم که واکسن کرونا هم بلای جان مردم شده باشد. این در حالی است که حسن روحانی با شیادی نکبت‌بار خاص آخوندها به مردم قول واکسن رایگان می‌دهد، ولی در دنیای واقعی، این واکسن کرونا است که جیب مردم را با میلیون میلیون تومان خالی می‌کند! شمه‌یی از نکبت چنین سیاستی را که رسانه‌های حکومتی گاه‌گاهی بازتاب می‌دهند، چنین است؛ روزنامهٔ جهان صنعت، ۲۲اردیبهشت ۱۴۰۰:

«در طول این مدت مسؤلان به‌طور مکرر از رایگان بودن درمان کرونا در کشور صحبت می‌کنند، اما هزینه‌های سرسام‌آور بستری و داروهای کرونا برای اغلب بیماران و خانواده‌هایشان کمرشکن شده است. در حالی که هزینه ویزیت پزشک متخصص در بیمارستان دولتی ۲۰هزار تومان است، این مبلغ در بیمارستان خصوصی تا ۱۰۰هزار تومان و بیشتر هم می‌رسد... برخلاف وعده‌های مسؤلان، بیماران کرونا در عمل با روی دیگری از واقعیت روبه‌رو هستند. هیچ‌گونه تعرفه ثابتی برای مخارج بیماران کرونایی در کشور وجود ندارد. بخش قابل توجهی از بیماران توان مقابله با بیماری را ندارند و فوت می‌کنند».

 

یکی دیگر از نشانه‌های نکبت حاکمیت آخوندها، سیاست اقتصادیِ فاسد آنها با رسمی کردن بازار سیاه و هل دادن اقلام مایحتاج مردم به بازارهای سیاه است. این روزها که تمام مردم ایران محتاج واکسن کرونا هستند، بازار سیاه تهیهٔ واکسن هم از مصیبتها و رنج‌های مضاعف و روزمرهٔ مردم شده است.

سیاست اقتصادی حاکمیت ولایت فقیه همهٔ مراجع تجویز و تکثیر واکسن را دخیل بازار سیاه کرده است. دجالیتی هم که نظام آخوندی سرپوش چنینی نکبتی علیه سلامت مردم کرده، بهانه جلوه دادن تحریم است؛ تحریمی که بارها سازمان ملل، مجامع حقوق‌بشری و بانک جهانی اعلام کرده‌اند هرگز شامل دارو، غذا و مایحتاج زندگی نبوده و نیست. پشت پردهٔ این بهانه‌های دجالانه چیزی جز پهن کردن بساط چپاول با واکسن کرونا نمی‌باشد. حاصل چنین نکبتی، رواج بازار «داروهای تقلبی و تاریخ گذشته» و مردم بی‌پناه و محتاج را «دنبال نخود سیاه فرستادن» است. این هم نمونه‌یی دیگر از همان روزنامه حکومتی:

«دولت و سازمان غذا و دارو مکرر تحریم‌ها را عامل اصلی گرانی و کمبود داروهای کووید۱۹ در کشور می‌دانند. اما مشخص نیست مقصر راه یافتن داروهای کرونا در بازار سیاه کیست؟!... دارویی هم‌چون رمدسیویر تا دهها میلیون تومان در ناصرخسرو معامله می‌شود. دکتر مینو محرز عضو کمیته ملی مقابله با کرونا می‌گوید: ناصرخسرو را ما دکترها با تجویزهای نابجا شلوغ کرده‌ایم. با تجویز برخی داروها که ضرورت ندارد، مردم را به‌دنبال نخود سیاه می‌فرستیم. نیمی از داروهای موجود در ناصرخسرو تاریخ گذشته و تقلبی هستند».

 

جامعه و مردمی که با آثار تمامیت یک نکبت عقیدتی و سیاسی و اجتماعی چنگ در چنگ هستند، برایشان مصیبت کرونا و واکسن آن از رنج و بدبختی گرانی و بیکاری جدا نیست. همهٔ این‌ها قطعات زنجیر شده به هم بر روی کرباس یک نظام مولد نکبت هستند. چارهٔ واکسن و بازار سیاه و تمام این تحمیل‌ها، از هم دریدن کرباس نکبت ولایی به هیأت جمهوری اسلامی فقاهتی است. همهٔ همت و حمیت و همبستگی ایرانی را باید متوجه این چاره و این واکسن کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0168536d-70de-4646-980f-afe02a478a2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات