728 x 90

غوغای فساد و حراج ثروت عمومی

بعد از فروش چاه‌های نفت و منابع و پالایشگاهها به سپاه و آقا زاده‌ها، پس از کوه‌خواری و جنگل‌خواری، حالا نوبت فروش زمین‌های دولتی و حراج معادن است.

آخوند روحانی: «دولت زمینهای بزرگ دارد این زمین‌ها بخشی از آنها مورد نیاز است و بقیه آن را می‌تواند عرضه کند معادن هم همین‌طور ما معادن بسیار زیادی در کشور داریم این معادن مشخصاتش روشن بشه... و ما بتونیم علاوه بر سهام خود معادن رو بیاریم در بورس عرضه بکنیم».

آخوند شیاد چوب حراج را به زمین‌های دولتی و معادن کشور زد تا در آشفته‌بازار کرونا و خفگی نظام، بی‌دردسر ثروت مردم را به‌حساب نظام و پاسداران منتقل کند.

زاکانی، نماینده مجلس ارتجاع: «اشکالاتی بود وحشتناک، ۱۰میلیارد، چندصد میلیارد، چندصد میلیارد که به‌صورت طبیعی داشتن از جیب مردم برمی‌داشتن».

«فساد سیستماتیک» به‌معنای استفاده خصوصی از منابع ملی و ثروت عمومی است.

در نظام‌هایی که فساد سراسری و سیستماتیک است، قهرمان و سوژه اصلی فساد بالا می‌رود و خرده‌پاها سقوط می‌کنند.

عابدینی، امام جمعه قزوین‌: «مدیرکل دادگستری سابق که قهرمان اصلی این زمین‌خواریه ارتقای منزلت پیدا کرد... دادستان قزوین باز ارتقا موقعیت پیدا کرد. مسئول حفاظت و حراست این دستگاه... هم باز ارتقای موقعیت پیدا کرد».

در جنگ غارت، سپاه پاسداران با افشای دزدیهای باند مقابل تلاش می‌کند نقش پایه‌ای سپاه را در فساد گم کند. یک عضو سابق شورای شهر خطاب به کسانی که کاردانی روحانی را قبول ندارند گفت: «کار رو از کاردون قبول کنید. ایشون برادرشون دزده برادر معاون اولشون دزده، دختر وزیرشون دزده، داماد وزیرشون دزده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌شون دزده. توی محیط‌زیست‌شون دزدن تو خزانه دولت دزدن... تجربیاتش راجع به دزدی زیاده».(خلیل موحد، عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62739112-54c5-4de0-b775-253446a802ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات