728 x 90

غارتگری مهره‌های رژیم در خصوصی‌سازی کارخانه‌ها و شرکتهای تولیدی

تجمع اعتراضی کارگران - عکس از آرشیو
تجمع اعتراضی کارگران - عکس از آرشیو

میزان غارتگری مهره‌های رژیم در حاکمیت فاسد آخوندها، تنها در خصوصی‌سازی کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی طی سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۸ به رقم نجومی ۳۷۴هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود.

یک روزنامه حکومتی می‌نویسد که در برخی واگذاریهای شرکتها تا ۶۸درصد فساد رخ داده است. مثلاً در یک مورد (دامپروری مغان)، پروژه‌یی که ارزش واقعی آن ۴۰۰۰میلیارد تومان بوده است را ۱۸۰۰میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند در طول ۲۹سال خصوصی‌سازی در دولتهای مختلف (از آغاز سال۷۰ تا پایان سال۹۸) تعداد ۹۰۰ پروژه و شرکت و بنگاه دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است. (روزنامه حکومتی مستقل ۱۶فروردین)

در جریان خصوصی‌سازی ۳۷۴هزار میلیارد تومان به جیب رانت‌خواران رفته است.

رنانی از کارشناسان اقتصادی رژیم طی مقاله‌یی در روزنامهٔ حکومتی شرق هشدار داد لایحه «مشارکت عمومی و خصوصی» روحانی می‌تواند فسادی بیش از ۴برابر کل فساد خصوصی‌سازی ۳۰سال پس از جنگ بسازد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «ظرفیت فسادی» معادل ۱۵۶۰هزار میلیارد تومان در کشور ایجاد می‌کند که حدوداً معادل ۶۰۰۰ کاد می‌شود؛ یعنی بیش از چهار برابر کل فساد خصوصی‌سازی ۳۰ساله پس از جنگ».

از آنجا که محاسبهٔ دزدی و اختلاس‌های نجومی در رژیم با روشهای معمول امکانپذیر نیست، این اقتصاددان حکومتی، واحد کاد را ابداع کرده که مخفف «کمربند اسکناس دور زمین» است و منظور یک نوار از اسکناس‌های هزار تومانی به طول ۴۰هزار کیلومتر (طول محیط کره زمین) است که آن را می‌توان به‌صورت یک کمربند دور کره زمین بست و ۶هزار کاد یعنی این کمربند از اسکناس هزار تومانی، می‌تواند ۶هزار بار دور زمین بچرخد. (روزنامهٔ حکومتی شرق ۱۶فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47f6348f-9209-4412-a1fb-83a8a062f69b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات