728 x 90

عید فطر، بازداشت جوانان عرب اهوازی، ممانعت از برگزاری مراسم مذهبی

دستگیری جوانان توسط نیروهای سرکوبگر
دستگیری جوانان توسط نیروهای سرکوبگر

بنا بر خبرهای رسیده، اداره اطلاعات اهواز طی روزهای نوزدهم و بیستم خردادماه جاری، تعدادی از جوانان عرب اهوازی را بازداشت کرده است.

در آستانه عید فطر؛ تعدادی از جوانان و شهروندان عرب در نقاط مختلف شهر اهواز و دیگر شهرهای عرب نشین توسط اداره اطلاعات احضار و بازداشت شده‌اند. این بازداشت ها جهت جلوگیری از تجمعات مسالمت‌آمیز و برگزاری نماز عید فطر در اماکنی غیر از اماکن حکومتی صورت گرفته است. بازداشت جوانان و فعالان اهوازی هم‌چنان ادامه دارد.

بازداشت شدگان به محل نامعلومی منتقل شده‌اند. نام دو تن از افراد بازداشتی که تا کنون مشخص شده است عبارتند از:احمد سواری ۳۰ساله از اهالی کوی علوی و سلمان عبیات از اهالی شهر حمیدیه، سلمان عبیات در جریان تظاهرات فروردین‌ماه مردم اهواز نیز دستگیر شده و به‌تازگی با وثیقه آزاد شده بود.

رژیم آخوندی تنها به ایجاد محدودیت در شهرهایی چون اهواز بسنده نمی‌کند بلکه در تهران نیز هر ساله مانع از برگزاری مراسم عید فطر و سایر اعیاد مذهبی توسط هموطنان اهل سنت می‌شود. امری که هر بار با محکومیت از سوی مقاومت ایران روبه‌رو شده است.

 

بیشتر بخوانید:

مریم رجوی در سخنرانی خود با عنوان «لا اکراه فی‌الدین» به گوشه‌هایی از جنایات حکومت ولایت فقیه تحت نام دین اشاره کرده می‌گویند: پیامبر اکرم بارها گفته است: «هرگز امتی پاک و آراسته نگردد، مگر آن‌که در آن ضعیفان و محرومان قادر شوند بی‌لکنت و بدون ترس حق خود را از قدرتمندان بگیرند». و علی (ع) در سالهای حاکمیتش، پیوسته از حقوق مخالفان خود دفاع می‌کرد.
به هموطنانم و به‌خصوص به جوانان دلیر در داخل ایران می‌گویم: در مقابل تمام آنچه آخوندها با برچسب اسلام تحمیل می‌کنند، استوار و محکم بایستید. شلاق‌ زدن به بهانهٔ روزه‌خواری و سرکوب زنان به بهانهٔ بدحجابی، هیچ ربطی به اسلام ندارد در برابر آن به مقاومت برخیزید. با ستم و سرکوب علیه هموطنان اهل سنت و اقلیتهای مذهبی، که خصومت با تمام ملت ایران است، مقابله کنید. هر چیز که مخالف آزادی انسان و انتخاب داوطلبانهٔ او باشد از نظر اسلام، اعتباری ندارد. نه دین اجباری، نه عبادت اجباری، نه حجاب اجباری.
اسلام، به تصریح قرآن و مطابق سنن محمدی، از پویایی برخوردار است. و همواره شرایط زمانی و مکانی در احکام آن در نظر گرفته می‌شود. دینامیسم قرآن، که در قالب محکمات و متشابهات متبلور می‌شود، یکی از برجسته‌ترین ویژگیهای اسلام است.
بر این اساس، دو اسلام سراپا متضاد رودرروی هم قرار می‌گیرند. اسلام آزادی در برابر دین اجبار و تهدید.

مسعود رجوی رهبر مقاومت گفته است: این دو اسلام، «یکی رحمت و مغفرت و رهایی است، دیگری پلیدی و سنگدلی... یکی مبتنی بر‌ جهل و اجبار. دیگری بر‌اساس آزادی و اختیار. این یکی پیام‌آور

ظلمات است و آن ‌یکی پرچمدار آزادی و یگانگی و رهایی. جنگ بین این ‌دو، که در عین حال جنگ سرنوشت برای مردم و تاریخ ایران هم هست یکی از مهمترین حلقه‌های قدر انسانیت معاصر است».

 

محکومیت سرکوب مذاهب در ایران

در گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد امور آزادی مذهبی در سراسر جهان که سه‌شنبه ۸خرداد۹۷منتشر شده است. بر اساس این گزارش رژیم ایران در ردیف ناقضان اصلی آزادیهای مذهبی در جهان است. در ایران اقلیتهای مذهبی‌ نظیر سنیها، مسیحیها،‌کلیمیها و بهاییان سرکوب می‌شوند و حقوق آنان پایمال می‌شود. در این گزارش به قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷با فتوای خمینی اشاره شده و آمده است: در یک سخنرانی ضبط شده آیت‌الله منتظری قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸را محکوم کرده است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت: آزادی مذهبی یعنی هر کس حق دارد هر دینی بخواهد، داشته باشد. این حق را نمی‌شود از کسی گرفت. آمریکا در این رابطه به‌عنوان تماشاچی نخواهد بود و در همبستگی با هر فرد هستیم که برای حقوق‌بشر بنیادین بایستد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b93ef4de-9b91-44f3-bee2-7de8d7fa7746"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات