728 x 90

عکاظ عربستان:‌ ۴۰سال از انقلاب گذشت و ۵۰میلیون ایرانی زیر خط فقر قرار دارند

۴۰سال از انقلاب گذشت و ۵۰میلیون ایرانی زیر خط فقر قرار دارند
۴۰سال از انقلاب گذشت و ۵۰میلیون ایرانی زیر خط فقر قرار دارند

روزنامه عکاظ عربستان روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ ضمن گزارشی نوشت: سایت اپوزیسیون ایرانی ”مجاهدین خلق“ فاش ساخت، در حالی رژیم ایران چهلمین سالگرد انقلاب را جشن گرفت که ۵۰میلیون نفر از۸۰میلیون (مردم ایران) زیر خط فقر قرار دارند و رژیم ”ولایت فقیه“ در چهلمین سالگرد خود برای مردم ایران هیچ چیزی بجز فقر و بیکاری و تورم و غارتگری و فساد حکومتی و ورشکستگی اقتصادی (به ارمغان) نیآورده است و خانواده‌های زیادی برای اجتناب از مرگی که آنها را از هر طرف محاصره کرده است، شروع به فروش اعضای بدن خود کرده‌اند.

این روزنامه افزود: چهلمین سالگرد (انقلاب) با تظاهرات و اعتصابهای گسترده در شهرهای مختلف و استانها همزمان شده است. این تظاهرات و اعتصابها را کارگران کارخانه‌ها و شهرداریها در اعتراض به عدم پرداخت چند ماهه حقوق و دستمزدها سازمان می‌دهند و میانگین حقوق کارگران زحمتکش به سختی به یک میلیون تومان می‌رسد ولی آنها برای زندگی در لبه خط فقر بایستی۵میلیون و ۱۲۰هزار تومان بپردازند...و آنچه که در چهلمین سالگرد این رژیم از همه گسیخته باقی می‌ماند عبارت از۵۰میلیون گرسنه ایرانی و ارتش بیکاران است.

در ادامه گزارش آمده است: ادامه این رژیم ضدمردمی و عقب مانده درد و رنجهای ایرانیان را تشدید می‌کند و خاطرنشان نمود: مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران اعلام کرده است که رژیم آخوندها نه می‌خواهد و نه می‌تواند کوچکترین مشکلی را از جامعه ایران حل و فصل کند کما این‌که این رژیم قرون‌وسطایی و تروریستی مسبب تمامی بحرانهای اجتماعی در ایران است پس تنها راه‌حل سرنگونی این رژیم به‌دست مردم و مقاومت ایران است.

 

لازم به یادآوری است که نیویورک تایمز نیز ضمن مقاله‌ای نوشت که باید ۴۰سال تاریکی در ایران پایان یابد.

نیویورک تایمز با درج عکسی از تظاهرات هفته گذشته مقاومت ایران در پاریس علیه رژیم آخوندی نوشت: در خارج و نه فقط در خاورمیانه رژیم ایران و نیروهای نیابتی ان به توطئه برای خشونت ادامه می‌دهند.یک تلاش برای بمب‌گذاری در جلسه اپوزیسیون در نزدیکی پاریس در تابستان گذشته در هم پیچیده شد. ازسرگیری تحریم‌ها، رژیم ایران را تحت فشار اقتصادی حادی قرار داده است.هدف فراگیر سیاست غربی‌ها نمی‌تواند مماشات با رژیم ایران باشد و دادن امتیازات محدود و موقت به‌خاطر برنامه اتمی که به بهای تأمین مالی سایر اهداف بدخواهانه‌اش تمام شوند. به این هدف؛ بایستی خاتمه داده شود و در نهایت ۴۰سال [ظلمت] ایرانی پایان یابد.

نیویورک تایمز در مقاله‌یی به قلم برت استیفنز می‌نویسد که این‌که تهران رفتار آشتی را با آشتی پاسخ می‌دهد یک دروغ است. آشتی را با تحقیر جواب می‌دهد.

وی می‌نویسد: از شروع خود در ۴۰سال پیش در همین هفته، جمهوری اسلامی ایران از حسن‌نیت ناظران خوش‌باور غرب برخوردار بوده است. ولی تاریخ با این همدردی آنها همخوانی نداشته است.

یک دهه بعد حکومتی از وحشت افسارگسیخته که به فتوای ننگین علیه سلمان رشدی و قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی، از جمله کودکان، در سال ۱۹۸۸ انجامید، یک طلوع دروغین دیگر داشتیم.

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، که بعد از مرگ خمینی رئیس‌جمهور شد، یک اصلاح‌طلب قلمداد می‌شد. در واقع او یک حاکم فاسد بود که بمب‌گذاری و کارزار ترور جهانی به‌راه انداخت که از بوئنوس‌آیرس تا برلین گسترش داشت. جانشین رفسنجانی، محمد خاتمی قرار بود یک مدره باشد. اما این امر مانع از سرکوب خونین تظاهرات‌های دانشجویان در سال ۱۹۹۹ و یا تعقیب غیرقانونی برنامه تسلیحات اتمی ایران طی دورانش نشد.

چون فرشته حسن نیت به ایران در آید دیو بدسیرتی بیرون می‌رود.در سال ۲۰۱۵ دولت نزدیک به ۱۰۰۰نفر را اعدام کرد که تقریباً دو برابر سال ۲۰۱۰ بود.

در خارج و نه فقط در خاورمیانه ایران و نیروهای نیابتی ان به توطئه برای خشونت ادامه می‌دهند.

یک تلاش ایران برای بمب‌گذاری جلسه یک گروه اپوزیسیون در نزدیکی پاریس در تابستان گذشته در هم پیچیده شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f588cba3-1890-4003-a7c2-6090136b5f46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات