728 x 90

علیرضا زالی: خطر جدی از افزایش امواج جدید ویروس، نتیجه شتاب درعادی‌سازی

زالی رئیس حکومتی ستاد کرونای تهران
زالی رئیس حکومتی ستاد کرونای تهران

علیرضا زالی رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونای تهران در یک گفتگو با تلویزیون رژیم روز ۱۶اردیبهشت گفت: شتابی که در عادی‌سازی اتفاق افتاده، می‌تواند خطری جدی از افزایش امواج جدید ویروس را به همراه داشته باشد.

زالی در پاسخ به سؤالی که بی‌توجهی‌ها که ما شاهد افزایش روند بیماری هستیم از کجا نشات می‌گیرد گفت:

«بهرحال این شتابی که ممکن است در عادیسازی اتفاق بیفتد و احیانا مردم هم یک مقدار شرایط را عادی‌تر تلقی بکنند می‌تواند یک خطر به‌طور جدی وجود داشته باشد. برای این‌که ما با امواج جدیدی از بیماری در کشور روبه‌رو بشویم بهرحال ویروس هنوز در کشور حضور دارد، طبیعتاً این ویروس در شهر تهران هم کماکان وجود دارد و تا زمانی که این ویروس ریشه‌کن نشود یا یک مصون سازی توسط واکسن انجام نشده، طبیعتاً خطر این از سطح کشور زدوده نشده و با معدل تردد در شهر و افزایش تماسی و به‌خصوص با تغییر در وضعیت خوشه‌های جمعیتی در سطح شهر تهران میزان ابتلا به این بیماری به‌خصوص افرادی که ممکن است حاملین بیماری باشند و فاقد علائم باشند و از نظر ظاهری تشخیص داده نشوند می‌تواند در واقع منجر به روند متفاوتی نسبت به قبل باشد...». .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a54ef48a-6011-40f9-b2e6-a61f274533e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات