728 x 90

علی ربیعی فایل صوتی ظریف را سرقت‌شده اعلام کرد!

محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف

به‌دنبال انتشار فایل صوتی محمد جواد ظریف که لرزه‌های زیادی در درون رژیم ایجاد کرده است، علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی به صحنه آمد و گفت که این فایل به سرقت رفته است و وزارت اطلاعات رژیم به‌دنبال ربایندگان آن است.

وی هم‌چنین امروز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه تأیید کرد که مصاحبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری این رژیم انجام شده است.

ربیعی در نشست خبری امروز این موضوع را توطئه نامید و گفت که دولت روحانی منتظر است که ظریف از سفر عراق بازگردد و «توضیحات لازم را در زمینه سوءبرداشت‌ها» بدهد.

گفته می‌شود که ظریف در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «معتقدم کار برای تاریخ‌نگران نکنیم و نگران تاریخ نباشیم» و «نگران خدا و مردم» باشید.

 

وزیر خارجه رژیم در یک فایل صوتی که دو روز پیش منتشر شد، اظهارات بی‌سابقه‌ای در انتقاد از سیاست خارجی این رژیم مطرح کرد و از جاری شدن «اراده روسیه» بر برخی از بخش‌های سیاست خارجی رژیم از جمله تداوم جنگ در سوریه اشاره کرد.

وی در فایل صوتی گفته است که نظام، عرصه فعالیت سپاه پاسداران را بر «دیپلماسی» ترجیح داده و قاسم سلیمانی فرمانده این عرصه بوده و باعث آسیب وارد کردن به دیپلماسی دولت آخوند روحانی شده است.

 

بازتابهای گسترده‌یی به‌دنبال انتشار این فایل تاکنون بوده است و برخی نمایندگان مجلس آخوندی و رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران با «خیانت‌» توصیف کردن انتشار این فایل و «اهانت و توهین» دانستن سخنان ظریف درباره سلیمانی، خواستار ورود شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه برای برخورد با ظریف شده‌اند.

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رژیم، حرف‌های ظریف را «خلاف مصالح و منافع ملی» دانسته و گفته است که در آینده جلسه‌یی با حضور ظریف در این زمینه برگزار می‌شود.

قالیباف رئیس مجلس آخوندی هم در توئیتر خود این عمل را به: «فرصت‌طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی» و «سیاست‌بازی یا ساده‌لوحی» توصیف کرد.

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نیز این عمل را «خیانت امنیتی‌های اخراجی به امنیت ملی» توصیف کرد و خواستار این شد که «دستگاه قضایی و نهاد‌های امنیتی سریعاً برای افشای چهره این خائنان به ملت وارد عمل شوند».

جوان با اشاره به‌گفته‌های ظریف آنرا «اقدام انتحاری» نامید و این‌که «وزیر خارجه را به کام مرگ سیاسی برد».

 

زدن دو نشانه با یک تیر

روزنامهٔ حکومتی مستقل روز ۷اردیبهشت در مورد انتشار نوار صوتی ظریف نوشت: در حوزه داخلی مهمترین انگیزه ماهیتِ انتخاباتی داشته است... در بعد خارجی و به‌ویژه جهانی، نشان دادن اعتراف ظریف به این‌که آنچه در ایران حاکم است، مدار میدان است که از قضا نه تنها قدرت برهم زدن معادلات بلکه ظرفیت ایجاد امواج سهمگین را نیز دارد!... به عبارتی نشانه گرفتن برجام و طیفی که اکنون مشغول مذاکره هستند، می‌باشد. هدف بانیان انتشار فایل، زدن دو نشانه با یک تیر است. هم ظریف را کنار بگذارند و هم مکانیزم مذاکره و برجام را بی‌معنا جلوه بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c406142-ec56-4c8b-8a9c-38d460b6f9c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات