728 x 90

علی خرم:‌ روزهای سخت و نامعلوم به سرعت می‌رسند

خرم سفیرپیشین رژیم ایران در سازمان ملل
خرم سفیرپیشین رژیم ایران در سازمان ملل

رونامه حکومتی آرمان روز یکشنبه ۳تیر۹۷در مطلبی به‌نقل از علی خرم سفیر پیشین رژیم در سازمان ملل نوشت: روزهای سخت و نامعلوم به سرعت در حال پیش آمدن هستند.

دونالد ترامپ و تیم تندرو او با بیرون آمدن از برجام شرایط ناپایداری را برای ایران و جهان به‌وجود آورده‌اند. آنها تحریم‌های بیرحمانه‌ای در سر دارند... تا از مردادماه جاری نتایج آن را کسب نمایند.

 

ناامیدی از نقش روسیه بعد از برجام برای حل مشکلات

علی خرم گفت: روسیه که نه تنها در صحنه سوریه به ایران از پشت خنجر زد بلکه داوطلبانه با عربستان برای بیرون کردن سهم ایران در صادرات نفت اوپک اعلام آمادگی نمود تا هر چه زودتر به نگاه به شرق ما پاسخی دندان‌شکن داده باشد. تا کاخ سفید این‌گونه عمل کند اعتمادی به مذاکره نمی‌توان داشت. البته اظهار امیدواری به دپیلماسی و مذاکره در دنیای امروز دور از ذهن نیست و باید منتظر ماند و گفت؛ شاید وقتی دیگر.

 

طرح سه مرحله‌ای آمریکا بعد از اعمال تحریمها

آمریکا طرحی سه مرحله‌ای در ذهن دارد که مرحله اول آن اعمال تحریم‌هاست و سپس محدودیت برای ایران به‌ترتیبی که شبیه پروژه نفت در برابر غذای دوران عراق، کشورمان را ضعیف‌تر و فرتوت‌‌تر سازد و مرحله سوم تسلیم و اگر نشد درگیری نظامی به‌وجود آورد. تجربه‌ای که در مورد عراق به‌کار برده شد و به اضمحلال این کشور انجامید.

 

نباید روی اروپا برای حمایت در مقابل تحریمها حساب باز کرد

سفیر پیشین رژیم در سازمان ملل‌متحد گفت: در هر حال دونالد ترامپ پیش‌بینی می‌نماید ظرف یک تا دو سال اجماعی اجباری در تحریم‌ها علیه ایران به‌وجود آید. اروپایی‌ها بر اساس اصول خود تا زمانی که ایران به برجام متعهد بماند از کشورمان حمایت می‌نمایند ولی توانایی‌های مالی اقتصادی آنها محدود بوده و شاید فقط به تعهدات خود در حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط جامه عمل بپوشانند...

تحریمها تاثیرات سیاست خصمانه در قبال شرق و غرب

علی خرم افزود: حال ملاحظه می‌شود۴۰سال است در اثر اشغال سفارت آمریکا که دامنگیر جمهوری اسلامی شده ابتدا روابط جمهوری اسلامی با آمریکا خصمانه گردید و سپس با کل غرب و آنگاه این خصومت مورد سوءاستفاده برخی همسایگان و دول شرق قرار گرفت که بر موج روابط خصمانه ایران و آمریکا سوار شوند و تا آنجا که توانستند ایران را آزار دادند و آنجا که نتوانستند، با کارت ایران در مقابل آمریکا بازی کردند و وجه آن‌ را از آمریکا ستاندند. عقل سلیم ایجاب می‌کند از یک‌سو به این میدان بازی سوءاستفاده کنندگان، پایان داده شود و از سوی دیگر بهانه از تندروهای آمریکایی اسراییلی و عربی گرفته شود.

 

عمل ماهرانه یا چشم امید به مذاکره!؟

علی خرم در خاتمه مطلب خود نتیجه‌گیری می‌کند شاید تنها راه مذاکره باشد باید منتظر فرصت دیگری بود. وی در این زمینه گفت: دونالد ترامپ درصدد است در میدان بازی برجام با ایران روبه‌رو شود تا به اهداف خود در کوبیدن اوباما و ابطال «توافق بد» نائل آید. اما ایران باید برای مهار ترامپ و حفظ برجام، در میدان بازی ماهرانه عمل کند تا هر گونه آثار مثبت آن سرریز حفظ و نگهداری برجام شود.

تا کاخ سفید این‌گونه عمل کند اعتمادی به مذاکره نمی‌توان داشت. البته اظهار امیدواری به دپیلماسی و مذاکره در دنیای امروز دور از ذهن نیست و باید منتظر ماند و گفت؛ شاید وقتی دیگر.

مطالب مرتبط:

دونالد ترامپ:‌ وقتی تحریمهای بسیار شدید و بی‌رحمانه ما اعمال شود امیدوارم رژیم ایران به مذاکرات برگردد

پیامدهای خروج آمریکا از برجام - ماکرون: نمی‌توان شرکتها را ملزم به تجارت با رژیم ایران کرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dba88a2c-9701-4a12-b29a-8694e23e65e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات