728 x 90

علی خرم: ادعای تلاش نظام برای انفجار در همایش مجاهدین و آزمایشهای موشکی اثرات منفی بر اراده اروپاییها می گذارد

علی خرم، سفیر پیشین حکومت آخوندی درچین
علی خرم، سفیر پیشین حکومت آخوندی درچین

علی خرم، سفیر پیشین حکومت آخوندی درچین و همچنین در مقر اروپایی سازمان ملل ‌متحد در ژنو نوشت: ادعای تلاش (نظام)ایران برای انفجار مقر همایش (مجاهدین)، ادعای دانمارک و آزمایشهای موشکی اثرات منفی بر اراده اروپاییها می‌گذارد.

وی در سایت حکومتی اعتماد آنلاین افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم... اروپاییها نگرانی‌هایی در توانمندی موشکی ایران دارند. ما نباید در آستانه اجرایی شدن سازو کار ویژه مالی از سوی اتحادیه اروپا، دست به اقداماتی بزنیم که تنها نتیجه‌اش این می‌شود که ترامپ و پمپئو بگویند که دیدید که ما راست می‌گفتیم. در آزمایش اخیر موشکی هم دیدید که ترامپ و پمپئو ابراز خوشحالی کردند.

خرم در بخش دیگری از این مطلب می‌گوید: نفت در برابر کالا داستانی است که روس ها، چینی‌ها، هندی‌ها، ژاپنیها و کره‌ایها مطرح کرده‌اند که به نوعی سلب حاکمیت ما نیز هست.

از سوی دیگر، مهدی محمدی، از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده اتمی رژیم با اعلام این‌که سازو کار اروپا برای تبادل پولی با جمهوری اسلامی نهایی شده، افزود: خطرات بسیاری برای تجارت خارجی و امنیت (نظام) در این مکانیسم نهفته است که اگر به آن بی‌توجهی شود، تحریمهای آمریکا نه تنها دور نمی‌خورد، بلکه مؤثرتر و کاری‌تر هم خواهد شد.

وی افزود: اگر به هر دلیلی پیوندی میان مذاکرات این سازو کار و برنامه منطقه‌یی (نظام) برقرار شده باشد، آغاز فاجعه‌یی بی‌انتها برای امنیت (نظام) است.

کیهان خامنه‌ای نیز در پاسخ به این حرف روحانی که بود و نبود برجام چه نتایجی خواهد داشت، نوشت: برجام عملاً از بین رفته است و مسأله فقط پذیرش یا عدم پذیرش این واقعیت از سوی دست‌اندر کاران آن است.

 

بیشتر بخوانید

اروپا خرید فولاد از رژیم ایران را متوقف کرد

اتحادیه اروپا از تمدید قرارداد خرید فولاد با رژیم ایران تا زمان روشن شدن وضعیت ساز و کار ویژه خودداری کرده است.

احمد دنیا نور عضو انجمن فولاد رژیم آخوندی گفت: «طرف اروپایی اعلام کرده به‌دلیل تحریم تا زمان مشخص نشدن ساز و کار مالی از تمدید آن خودداری می‌کند»

وی افزود: «هنوز مشکل کشورهای اروپایی اجرایی نشدن ساز و کار مالی SPV است و شرکتها منتظر هستند تاببینند کدام کشور میزبانی و مدیریت آن را به عهده خواهد گرفت.»

 

به‌دنبال خروج آمریکا از برجام و شروع دور دوم تحریمها علیه رژیم ایران از روز ۱۴آبان ۹۷، اتحادیه اروپا از طرح خود برای راه‌اندازی یک ساز و کار ویژه به‌منظور انجام معاملات غیردلاری شرکتهای اروپایی با رژیم ایران خبر داد، ولی هیچ کشوری حاضر نشد میزبانی این طرح را بپذیرد.

 

واشنگتن فری بیکن روز ۱۵آذر۹۷به‌نقل از مقامهای ارشد آمریکایی و منابع دیگری در کنگره آمریکا گزارش داد، دولت ترامپ تمامی منافع تجاری (رژیم) ایران در اروپا و سایر نقاط را... به‌عنوان بخشی از کارزار «فشار حداکثر» (اقتصادی) علیه (حکومت) تهران قطع خواهد کرد.

این منبع نوشت، کشورهای اروپایی «هم‌چنان به‌دنبال راهی برای ادامهٔ تجارت پرمنفعت در تهران هستند. مقامهای دولت ترامپ و متحدان اصلی آن در کنگره به واشنگتن فری بیکن گفتند که وضعیت این‌طور باقی نخواهد ماند». یک مقام ارشد آمریکایی گفت: «سپاه پاسداران تقریباًً در تمامی‌ بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری گسترده‌یی دارد، از این‌رو شرکتهای اروپایی هرگز به‌طور واقعی نمی‌دانند که آیا از تجارت پشتیبانی می‌کنند یا از تروریسم و آزمایش ممنوعهٔ موشکی. اگر این خطرها برای منصرف‌کردن سرمایه‌گذاران کافی نیست، قطعاً خطر تحریم‌های ایالات متحده باید کافی باشد».

 

کیهان خامنه‌ای در شمارهٔ ۱۱آذر ۹۷با تأکید بر بی‌ثمری ساز و کار اروپا می‌نویسد: «پس از گذشت ۷ماه اتلاف وقت و پشت‌هم‌اندازی اروپا، خبر رسیده که ساز و کار مالی ادعایی که حتی زمان آغاز به‌کار آن نیز مشخص نشده است، قرار نیست فروش نفت ایران را پوشش دهد».

 

محمدنبی حبیبی، سرکرده باند مؤتلفه نیز طی سخنانی که در روزنامه رسالت ۱۲آذر ۹۷به چاپ رسیده است، روی بی‌ثمری ساز و کار اروپا انگشت گذاشت و تکرار کرد که ۷ماه می‌گذرد و از برجام اروپایی خبر مثبتی نیست. او با اشاره به خبر رویتر گفت: «این خبرگزاری می‌گوید اگر کانال مالی هم سامان یابد، فروش نفت ایران در این کانال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مفهوم این خبر آنست که اروپا به کانال مالی منهای نفت فکر می‌کند و این یک فریب‌کاری جدید از سوی اروپایی‌هاست و از این مهم‌تر این‌که آنها گفته‌اند تا پایان امسال ساماندهی این ساز و کار طول می‌کشد و معلوم نیست در پایان امسال و پس از این بدعهدی‌ها چه بهانه‌ دیگری را ساز خواهند کرد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d94afd28-7d46-458d-ba6f-352778b91f94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات