728 x 90

علم الهدی: هنوز یک‌سال نشده ۳۷۵برابر ارزش پول ملی ما سقوط کرده

آخوند علم الهدی
آخوند علم الهدی

 

آخوند علم‌الهدی اعتراف کرد: بابا این‌که در فاصله کمتر از ۲۴ساعت بیش از ۲۰۰۰تومان بر نرخ ارز اضافه شود و پول ملی ما سقوط کند. هنوز یک‌سال نشده ۳۷۵برابر ارزش پول ملی ما سقوط کرده.

وی با فرافکنی مردم رو مقصر جلوه می‌دهد و می‌گوید الآن این مردمی که دلارها رو بردن تو خانه هاشون تو تشک و لحاف شون پنهان کردن چرا اینکار رو کردن چون اعتماد به دستگاههای اقتصادی و جریان اقتصادی کشور ندارند

آخوند علم‌الهدی گفت دستگاههای ما متأسفانه در انجام عمل و تقابل و حرکت اینها دارند فلج میشن دیگه تماشاگری نیست فلج شدن است و مردم شاهد این فلج شدن هستن.

وی که از وضعیت اقتصادی نزار رژیم و دزدیهای کارگزاران آن با عنوان مصیبت نام می‌برد گفت از کجا درست شده این مصیبت، خود شما گفتید ۱۸میلیارد دلار صادرات وارد کشور شد ارز به‌جای این‌که به نرم‌افزار نیما بدهند تو بازار ثانویه ارائه بدهند اینها ۱۸میلیارد دلار رو بالا کشیدن.

پول ملی ما سقوط کرده. آخه اینها حمله آمریکا نیست؟ جنگ نیست؟ اینها مقابله دشمن نیست؟ و چرا کارگزاران در مقابلش ساکتاند آن که مردم ما را اذیت می‌کند طرح نداشتن، برنامه نداشتن دستگاههای ما چه مجلس، چه دولت چه قوه قضاییه در مقابل این تهاجم دشمن است آن مردم ما رو ناراحت کرده. طرح و برنامه دارید بیایید به مردم بگید مردم آرامش پیدا کنند.

 

بیشتر بخوانید

وضعیت بحرانی ارز در رژیم آخوندی

روزنامه حکومتی ابتکار در مطلبی با عنوان ”از موج روانی تا سونامی اقتصادی” به وضعیت بحرانی ارز در رژیم آخوندی اعتراف کرد و نوشت:
این روزها اما بالا رفتن قیمت در برخی بازارها مانند طلا، ارز و مسکن بارقه‌هایی از گرایش تورم به سمت صعود را نشان می‌دهد. هر چند برخی معتقدند بیم یک انفجار تورمی در اقتصاد وجود دارد. همزمانی افزایش قیمت طلا با بازار جهانی و البته کاهش سود بانکی طی دستورالعمل بانک مرکزی قیمت دلار را نیز به کانال ۳۹۰۰تومان نزدیک کرد.

 

رشد افسارگسیخته قیمت دلار در ایران، قیمت دلار از ۱۹۳۵۰تومان نیز عبور کرد

در آستانه تشکیل شورای امنیت ملل ‌متحد به ریاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در مورد رژیم ایران قیمت دلار با رشد پله‌ای جدید از مرز ۱۹هزار و ۳۵۰تومان عبور کرد. قیمت یورو نیز بنا بر خبر تارنمای شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، با قیمت ۲۲۷۲۹تومان معامله می‌شود.

رشد نرخ انواع ارز در بازار در روزهای گذشته غیرقابل پیش‌بینی ارزیابی شده و برخی از صاحبان صرافی‌های تهران، بازار ارز را به قمار تشبیه کردند.

 

صدور تروریسم رژیم ایران و تلاطم بازار ارز

روز گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، رژیم ایران را شدیداً مورد انتقاد قرار داده و گفته بود این رژیم تخم مرگ و نابودی می‌پاشد. دونالد ترامپ بعد از اشاره به بحرانها و چالشهای منطقه از جمله سوریه و نقش مخرب رژیم ایران در جنگ این کشور گفت: دیکتاتوری فاسد ایران. رهبران رژیم ایران ایجاد کننده هرج و مرج، مرگ، و نابودی هستند. آنها به همسایگان و مرزها و یا حاکمیت دیگران احترام نمی‌گذارند. در عوض رهبران رژیم ایران منابع کشور خود را برای ثروتمند کردن خود و گسترش خشونت در خاورمیانه و بسا فراتر از آن به تاراج می‌برند. مردم ایران به درستی از این‌که رهبران رژیم میلیاردها دلار از سرمایه‌های کشور را به یغما برده و بخش‌های قابل توجهی از اقتصاد کشور را در اختیار خود گرفته‌اند و مردم را از اعتقادات مذهبی خود تهی ساخته‌اند تا جیب‌های خود را پر کنند و مزدوران خود را برای دامن زدن به جنگ اعزام کنند، به خشم آمده‌اند. این چیز خوبی نیست. کشورهای همسایه ایران بهای سنگینی برای عملکردهای تجاوزگرانه و توسعه‌طلبانه این کشور در منطقه پرداخته‌اند. دونالد ترامپ در پایان گفت: ما از همه کشورها می‌خواهیم تا رژیم ایران را تا زمانی که تجاوزگری آن ادامه دارد منزوی کنند و از همه کشورها می‌خواهیم از مردم ایران در حالی‌که تلاش می‌کنند سرنوشت عقیدتی و حقوق خود را به دست بیاورند حمایت کنند.

 

عدم پیوستن رژیم ایران به FATF یکی دیگر از عوامل

تحلیل‌گران به نتیجه نرسیدن مذاکرات رژیم ایران و اروپا، ابهام در تصویب لوایح مبارزه با پولشویی FATF، کاهش صادرات نفت ایران و جلسه شورای امنیت به ریاست‌ دونالد ترامپ را از دلایل بالا رفتن قیمت ارز طی روزهای گذشته می‌دانند.

در این بین اما بیانیه وزیران خارجه پنج کشور باقی‌مانده در «برجام» تاثیری در کاهش قیمت دلار نداشت.

لازم به ذکر است که دیروز سه‌شنبه سوم مهر ۹۷ مجلس رژیم ایران، بخش مربوط به همکاریهای بین‌المللی و تبادل اطلاعات با کشورهای دیگر در زمینه مبارزه با پول‌شویی را از لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی را حذف کرد. از چهار لایحه مرتبط با اجرای مقررات گروه ویژه اقدام مالی در ایران تنها لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم در مجلس بتصویب رسیده است که آن نیز یک قانون داخلی در ایران است و با الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم تفاوت دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bf3cd0d-e58d-48de-a45a-39c7b00b4b53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات