728 x 90

عفو «محاربین»؛ دنده معکوس «النصر بالرعب»

خامنه‌ای و عفو «محاربین»...
خامنه‌ای و عفو «محاربین»...

ماشین سرکوب حکومتها در ایران بیش از صدو بیست سال است در برابر ترقی خواهی و آزادی مردم ایران هم‌چنان روشن و مشغول کار است اما همیشه و در همه حال به‌طور یکنواخت و یکسان خدمتگزاری نکرده است. گاه پرقدرت و پرشتاب مردمان را به زیر می‌گرفته و گاه پنچر و بدون سوخت در پارکینگ سرکوبگران در حال پارک بوده است. وقتی انقلابیون و نیروهای ترقیخواه جامعه در غل و زنجیر بوده و یا در جوخه‌های اعدام قتل‌عام می‌شدند، ارابه سرکوب با دنده‌ای سبک و پرسرعت به راهش ادامه می‌داده و گاه در برابر سیل بنیان‌کن حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها مجبور به استفاده از دنده عقب می‌شده است.

در قیام شکوهمند جوانان آگاه و دلیر میهن در نخستین سال قرن پانزدهم، هیبت راننده ماشین سرکوب هم فرو ریخت. هر چه جوانان میهن را زیر می‌گرفت، خون و پیکر دلاور مردان و گرد آفریدها، چون خاکریز و سنگری در برابر چرخ های استبداد، جلوی پیشروی و سرعت آن را می‌گرفت. صدها شهید راه آزادی و هزاران زندانی سیاسی این دوران، خامنه‌ای و کمک رانندهٔ جلادش را وادار نموده است که دنده معکوس بگیرند تا در مرحله بعدی با شتاب بیشتری بلدوزر مرگ را در مأموریت جدید هدایت کنند. دنده معکوسی که خامنه‌ای کشیده است، نامش را «عفو دهها هزار نفره» گذاشته‌اند.

کارشناسان فن رانندگی می‌گویند هر گاه بنا به دلایلی سرعت خودرو در سربالایی-سرعت گیر یا دست‌انداز- آن‌قدر کم شود که به محوطه ایست برسد، متوجه می‌شوید که دنده بالا دیگر کشش ندارد بنابراین یک دنده پایینتر، معکوس می‌کشید و بعد از بالا رفتن از سربالایی و یا رد شدن از سرعت گیر یا دست‌انداز اگر محوطه جلو ماشین باز بود مجدداً گاز را پر کرده و یک دنده بالاتر می‌کشید... بماند که دنده معکوس اشتباهی و ناشیانه، علاوه بر خرابی اجزای ماشین، به سرنشینانش آسیب وارد می‌کند و سرو صورتشان را به شیشه می‌کوبد!. (آموزش رانندگی پایه). .

 

شکست خط سرکوب با دستگیریهای گسترده

نظام ولایت فقیه به مدت چهار دهه با آیین‌نامه «النصر بالرعب» ماشین سرکوب را هدایت کرده است. خمینی ملعون و آخوندهای دین‌فروش از لابه‌لای اوراق عقب مانده‌ترین و ارتجاعی‌ترین تفاسیر متون دینی و «درس خارج» از منطق و علم و اخلاق انسانی، تعابیر و اصطلاحاتی را از زمینه و زمانه خودش بیرون کشیده و در خدمت بقای فاشیسم مذهبی به‌کار بردند. هم‌چنین است موضوع محارب و ارتداد و منافق که برای به کرسی نشاندن خزعبلات‌شان چه خون‌هایی که نریختند و چه تجاوزها و هتک حرمتها که نکردند... آنها جوانان و نوجوانان دبیرستانی را فریب‌خورده و سر به «هوی»! [هوا] اعلام کردند. دستگیریهای دهها هزار نفره را با وحشیانه‌ترین شکل ممکن انجام دادند. زندانها را به قتلگاه مبدل نمودند. نمایشهای سیاه بازی به‌عنوان دادگاه راه انداختند. وکلای قلابی و همدست بازجویان را در کنار زندانیان نشاندند... اما هیچ‌کدام نتوانست جنبش انقلابی مردم ایران را متوقف کند. اکنون حکومت پس از ماه‌ها سرکوبگری و قتل و اعدام دنده «عفو گسترده»! را جا زده تا بتواند این مرحله را از سر بگذرانند. به‌عبارت دیگر این وضعیت بیانگر آن است که خط سرکوب با اقدام به دستگیریهای گسترده شکست‌خورده است. اعتراف به ۳۰۰۰۰ دستگیری مؤید این شکست فاحش است.

 

عفو ملوکانه دیگر اثر ندارد

خامنه‌ای اگر چه هم چون شاه در تنگنای حفظ قدرت به «عفو ملوکانه» فرمان داده است اما در همین مانور فریبکارانه نیز با شروطی که قوه قضاییه گذاشته نظیر این‌که محکومین نبایستی مباشرت، مشارکت و معاونت در ارتکاب جرایم مستوجب مجازات محاربه، افساد فی‌الارض و بغی؛ داشته باشند و نباید وابستگی به گروه‌های برانداز داشته و باید اظهار ندامت کرده باشند و... هراس خود را از خطر سرنگونی بارز کرده است. تراکم این میزان زندانی در زندانهای او وضعیت خطرناکی را برای رژیمش به‌وجود آورده است.

شاید بهترین دلیل برای فرمان عفو خامنه‌ای را قالیباف بیان کرده باشد. او این اقدام را پیشگیری از وقوع انقلاب یا به تعبیر او اغتشاش و آشوب سازمان‌یافته دانست؛ دقت کنید:

«موافقت رهبر حکیم انقلاب با این عفو از موضع قدرت اسلامی که سیره پیامبران و ائمه اطهار است، نقشه دشمنان برای تبدیل جوانان و نوجوانان معترض و فریب خورده به آشوبگران سازمان‌یافته را سد کرد» (مشرق۱۷بهمن۱۴۰۱).

معنای اظهارات او این است که خامنه‌ای در هراس از پیوستن بازداشت شدگان [و به‌قول حکومت جوانان و نوجوانان معترض و فریب‌خوردگان] به مقاومت سازمان‌یافته در داخل زندانها مجبور به عقب‌نشینی شده است. اما همین عقب‌نشینی خود مقدمهٔ پیشرویهای بیشتر قیام و قیام‌آفرینان است. زیرا جامعهٔ انقلابی مدام در حال تولید و باز تولید خشم و خروش در مقابل دیکتاتوری است. خامنه‌ای چه آزاد کند چه دست به دستگیریهای باز هم بیشتر بزند، قافیه را باخته است.

***

قیام سرنوشت‌ساز مردم ایران در آستانه پیروزی محتوم است. خلقی که چهل سال است همه توان و سرمایه‌های مادی و انسانی خویش را برای درهم شکستن ماشین سرکوب به میدان آورده است با این مانورهای فریبکارانه از توفش بازنمی‌ماند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bc3f849-5f3b-46ca-8603-ecdf773374f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات