728 x 90

عفو بین‌الملل: علی یونسی و امیرحسین مرادی در معرض تهدید شکنجه و بدرفتاری

علی یونسی و امیرحسین مرادی در معرض تهدید شکنجه و بدرفتاری
علی یونسی و امیرحسین مرادی در معرض تهدید شکنجه و بدرفتاری

عفو بین‌الملل روز ۲۳اردیبهشت با صدور یک بیانیه اقدام فوری با عنوان «دانشجو در معرض تهدید شکنجه» اعلام کرد: دانشجوی ایرانی علی یونسی از روز ۱۰آوریل بازداشت خودسرانه شده، در زندان اوین نگهداری می‌شود و از دسترسی به وکیل محروم است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات رژیم ایران به‌طور علنی او و یک دانشجوی دیگر که هر دو در یک روز دستگیر شده‌اند را به رابطه با گروه‌های «ضد انقلاب» متهم کرده و ادعا کرده‌اند که در خانه آنها «اقلام منفجره» پیدا شده است.

بیانیه عفو بین‌الملل ضمن تأکید بر این‌که در معرض تهدید شکنجه و بدرفتاری هستند، در توضیحات تکمیلی خود می‌افزاید: سخنگوی قوه قضاییه رژیم ایران با بیان این‌که «در این وضعیت کرونا(ویروس) توطئه دشمن بود که می‌خواست آشوب در کشور برپا کند»، سعی داشت این دستگیریها را به پاندمی کووید-۱۹ ربط بدهد.

علی یونسی و امیرحسین مرادی دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی شریف تهران هستند. علی یونسی برنده مدال نقره و طلا المپیاد کشوری نجوم و مدال طلا المپیاد جهانی نجوم و آستروفیزیک ۲۰۱۸ که در چین برگزار شد را کسب کرد. امیرحسین مرادی برنده مدال نقره المپیاد کشوری نجوم بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ecd31ac-f8b5-4b1f-96d1-46773154368c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات